stokstick

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oplossing: Android toestel traag met laden gegevens (op ConnectBox)

Opeens heb je er last van. Android toestellen die traag laden/reageren via je netwerk. Overige apparatuur werkt correct.
Als dit aan de hand is heb je waarschijnlijk een DNS probleem. Je Android toestel heeft waarschijnlijk problemen met het benaderen van de DNS server via de connectbox. Dit is op te lossen door een app te installeren op je android toestel : een DNS changer app. en deze app aan te zetten bij gebruik in je netwerk. De snelheid van laden is dan weer normaal.

Dit is heel gek. Bij Ziggo wist men niet de Oplossing. ( na een telefoontje van de technische dienst heb ik vandaag mijn oplossing kenbaar gemaakt)
Nu ik heb de Oplossing voor dit probleem dat opeens geen probleem meer is.

Android toestellen kunnen problemen ondervinden met toekennen van IPv4 en IPv6 adressen

Inloggen op je Connectbox. Ga naar de DHCP instellingen.
Bij IPv6 instellingen staat standaard een vinkje bij Stateless (Slaac) zie foto die ik heb bijgevoegd
Zet het vinkje bij stateful (Dhcpv6)
Vergeet niet op de opslaan instellingen te klikken.

Je kunt nu zonder overbodige apps normaal internetten en je problemen met traag internet op je Android toestel zijn voorbij.
Het koste wat onderzoektijd maar het werkt echt!!!! Een Collega's hebben dit ook ingesteld en daar werkt het ook bij
Let op! dit geldt uitsluitend voor de Connectbox. Andere modems van Ziggo weet ik niet
3 Reacties 3
Verwijderd account
Niet van toepassing
stokstick wrote:
Opeens heb je er last van. Android toestellen die traag laden/reageren via je netwerk. Overige apparatuur werkt correct.
Als dit aan de hand is heb je waarschijnlijk een DNS probleem. Je Android toestel heeft waarschijnlijk problemen met het benaderen van de DNS server via de connectbox. Dit is op te lossen door een app te installeren op je android toestel : een DNS changer app. en deze app aan te zetten bij gebruik in je netwerk. De snelheid van laden is dan weer normaal.

Dit is heel gek. Bij Ziggo wist men niet de Oplossing. ( na een telefoontje van de technische dienst heb ik vandaag mijn oplossing kenbaar gemaakt)
Nu ik heb de Oplossing voor dit probleem dat opeens geen probleem meer is.

Android toestellen kunnen problemen ondervinden met toekennen van IPv4 en IPv6 adressen

Inloggen op je Connectbox. Ga naar de DHCP instellingen.
Bij IPv6 instellingen staat standaard een vinkje bij Stateless (Slaac) zie foto die ik heb bijgevoegd
Zet het vinkje bij stateful (Dhcpv6)
Vergeet niet op de opslaan instellingen te klikken.

Je kunt nu zonder overbodige apps normaal internetten en je problemen met traag internet op je Android toestel zijn voorbij.
Het koste wat onderzoektijd maar het werkt echt!!!! Een Collega's hebben dit ook ingesteld en daar werkt het ook bij
Let op! dit geldt uitsluitend voor de Connectbox. Andere modems van Ziggo weet ik niet

Stateful DHCP IPv6 is te vergelijken met DHCP aan bij IPv4.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Stokstick,

Bedankt voor het posten! 🙂

Gr,
coja

Level 1
  • 77Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
stokstick wrote:
Opeens heb je er last van. Android toestellen die traag laden/reageren via je netwerk. Overige apparatuur werkt correct.
Als dit aan de hand is heb je waarschijnlijk een DNS probleem. Je Android toestel heeft waarschijnlijk problemen met het benaderen van de DNS server via de connectbox. Dit is op te lossen door een app te installeren op je android toestel : een DNS changer app. en deze app aan te zetten bij gebruik in je netwerk. De snelheid van laden is dan weer normaal.

Dit is heel gek. Bij Ziggo wist men niet de Oplossing. ( na een telefoontje van de technische dienst heb ik vandaag mijn oplossing kenbaar gemaakt)
Nu ik heb de Oplossing voor dit probleem dat opeens geen probleem meer is.

Android toestellen kunnen problemen ondervinden met toekennen van IPv4 en IPv6 adressen

Inloggen op je Connectbox. Ga naar de DHCP instellingen.
Bij IPv6 instellingen staat standaard een vinkje bij Stateless (Slaac) zie foto die ik heb bijgevoegd
Zet het vinkje bij stateful (Dhcpv6)
Vergeet niet op de opslaan instellingen te klikken.

Je kunt nu zonder overbodige apps normaal internetten en je problemen met traag internet op je Android toestel zijn voorbij.
Het koste wat onderzoektijd maar het werkt echt!!!! Een Collega's hebben dit ook ingesteld en daar werkt het ook bij
Let op! dit geldt uitsluitend voor de Connectbox. Andere modems van Ziggo weet ik niet


Mooi dat je het opgelost hebt, en helemaal mooi dat je het resultaat van je zoekwerk hier post.
Technisch gaat wat je hier vertelt mij al boven de pet, en ik denk nog wel meer petten. Ik heb wel een vraag: is dit een Android probleem of doet (ook) de Connectbox iets niet helemaal goed? Beide, onbeslist is ook een goed antwoord, vaak gaat iets pas mis als meer "deelnemers" een fout maken.

Toelichting bij mijn vraag: jij schrijft dat helpdesk medewerkers dit niet wisten. Die kunnen moeilijk alle Android (of Windows- iOs- ) fouten kennen, en daar ook nog oplossingen/workarounds voor weten. Mooi als ze dat wel doen natuurlijk, en misschien zakelijk gezien wel wijsheid. Er zijn nogal wat Android apparaten. Misschien gaan ze het geruisloos oplossen, door de instelling die jij noemt, naar de betreffende routers te sturen. Verondersteld dat daar geen ander probleem door ontstaat.

Ik heb een Cisco modem/router, en een Android telefoon. Dit probleem ken ik niet.

Uitgelicht topic