bmsrt3860

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Online game problemen lag

Hallo, bij alle online games die ik speel krijg ik tijdens het gamespacket loss en alle spelers wankelen op het scherm.
De ping die ik krijg tijdens het games is tussen de 30-40 ms. Ik heb 3-4 keer contact gehad met de ziggo klantenservice omtrent de situatie en ze hebben gezegd dat alles in orde is en geen probleem kunne zien wat heel irritant is.
Ik heb dit probleem al ongeveer 10 dagen
Bij het controleren van de waarden van de netwerkverbinding in de Xbox-app op Windows 10 heb ik dit gezien:

Xbox Live NAT- met multiplayergames: Lijkt gesloten te zijn. Na het meerdere keren vernieuwen gaat het open en vervolgens sluit het van automatisch weer.
De verbinding met de server: is altijd geblokkeerd. Deze fout melding hadden we hiervoor nooit.


Ik heb alle verbeteringen geprobeerd wat ik kon doen zoals; De modem herstellen naar de fabrieksinstellingen en nieuwe Windows opnieuw geinstalleerd,maar ik de probleem is nooit verbeterd.

De UPNP port mapping , die ik nog nooit actief heb gezien in de modem, lijkt actief te zijn sinds ik het probleem heb. Ik ben al 7 maanden klant bij ziggo en hiervoor heb ik het nooit actief gezien.
Ik heb UPNP uitgeschakeld "maar de vertraging in het spel gaat door.

Ik denk zelf dat mijn verbindingswaarden nog steeds niet goed. zie hieronder:

Ik krijg elke keer foutmeldingen in de gebeurtenislogin-modem. Deze fouten komen elke keer terug als ik mijn modem reset. zie hieronder:


Denkt u dat mijn verbindingswaarden goed zijn? Ik geloof dat er een update heeft plaats gevonden in de modem. Als er een update heeft plaats gevonden, hoe kunnen we teruggaan naar de oude versie? Hoe kunnen we dit lag-probleem oplossen? Ik zou graag geholpen willen worden.
23 Reacties 23
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
windows is weer heel duidelijk met zijn meldingen. NAT type “gemiddeld” wat dat ook moge zijn. En verbinding: “geblokkeerd”. Huh? heel helder allemaal. Er staat natuurlijk niet bij waarom de verbinding is “geblokkeerd” en wat “gemiddeld” betekent. Dat mag je zelf bedenken.

Aan je modem waarden zie ik op het eerste gezicht niet zoveel raars. Hoe ziet je netwerk setup er verder uit? Extra routers? Powerline adapters?

UPnP kun je ook gewoon uitzetten, en handmatig poorten instellen. Dan heb je meer controle.

Een Ping van 30-40ms is op zich niet extreem, doe je dat via WiFi? Bedraad is meestal net even sneller.
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
P.S. ping zegt weinig over de verbinding. 😉
https://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Control_Message_Protocol
bmsrt3860
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik gebruik internet met kabel (Technicolor TC7210-modem). De glasvezelkabel is rechtstreeks verbonden met de modem. Ik gebruik een router, maar ik ondervind de problemen ook als ik deze niet aansluit.

Mijn internetverbinding wordt geleverd als IPv4. Ik heb geen IPv6-ondersteuning. De UPNP-poorttoewijzing is actief gewordem nadat de modem de update vanzelf heeft uitgevoerd. Is de UPNP-functie voor IPv6 bedoeld?

Ookal schakel ik de UPNP uit, de lag/delay tijdens de gamen gaat door. 30-40ms (COD Black ops 4) 15ms (Pubg) -terwijl ik verbinding heb op de server van Duitsland. Alles ziet er op dat moment normaal uit, maar ik heb dan 5% - 10% aan pakketverlies. Ik zie de andere gamers vertragen (delay) op het scherm. Dit toont aan dat er geen constante internet kracht is.

De Speedtest-upload is erg traag geworden in vergelijking met de vorige keren toen ik geen probleem had met het internet. zie hieronder


In mijn oude waarden had Upstream slechts 1 kanaal. De frequentie was laag en het power was te hoog, maar er was geen vertraging (lag/delay). Nu heb ik 4 nieuwe automatische geopende kanalen met hoge frequentie en power in goede staat. Ik kan de laatste 10 dagen geen games spelen door lag/delay.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
glasvezelkabel ???


UPNPis juist voor IPv4 maar is gemaakt zodat je poorten niet handmatig open hoeft te zetten, en heeft geen invloed op snelheid.

https://community.ziggo.nl/search?q=ping
https://community.ziggo.nl/search?q=nat
https://community.ziggo.nl/search?q=lag
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Glasvezelkabel aan een coax modem? bmsrt3860
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Kun je hier ook je Software Version plaatsen.
Staat boven Connection -> Software links in het menu waar je de upstream en downstream vandaan hebt.
bmsrt3860
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb wrote:
glasvezelkabel ???

ja glasvezel internet 200download 20upload ziggopakket.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De Technicolor TC7210 heeft geen glasvezel aansluiting.
Toch maar even een foto hier plaatsen?
bmsrt3860
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
internet verbinding is zo:
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dat is coax.

Waarom zit die splitter er op?
bmsrt3860
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb wrote:
Dat is coax.

Waarom zit die splitter er op?


de monteur heeft dit gedaan.

Be rt wrote:
Glasvezelkabel aan een coax modem? bmsrt3860
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Kun je hier ook je Software Version plaatsen.
Staat boven Connection -> Software links in het menu waar je de upstream en downstream vandaan hebt.


Software Version STF0.76.13.1
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Software Version STF0.76.13.1 is zeker geen nieuwe software.

Ik zou het volgende proberen.

Stroom van het modem af en de splitter ertussenuit halen en het modem rechtstreeks in de stekkerdoos.
Modem aanzetten en kijken hoe het dan gaat.

Gebruik je geen aansluiting voor de TV, laat dan de splitter ertussenuit.
bmsrt3860
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Software Version STF0.76.13.1 is zeker geen nieuwe software.

Ik zou het volgende proberen.

Stroom van het modem af en de splitter ertussenuit halen en het modem rechtstreeks in de stekkerdoos.
Modem aanzetten en kijken hoe het dan gaat.

Gebruik je geen aansluiting voor de TV, laat dan de splitter ertussenuit.



Ik heb de splitter verwijderd en de kabel rechtstreeks op de modem aangesloten. De probleem gaat nog steeds door.
Vandaag heb ik ook problemen gehad toen ik wilde gamen met mijn vriend.
Na 10 keer geprobeerd is het gelukt om verbinding te maken, maar de spraakcommunicatie was niet te verstaan. Spel is nog steeds volledig met vertraging (delay/lag).
Vandaag heb ik veel meer last van delay.

De technische servicemonteur die naar mij toe kwam laatst week, heeft alleen maar naar de regelwaarden gekeken. Onlangs heb ik weer contact gehad met ziggo en het probleem gaat gewoon door. Ze zeggen dat zij niks zien en dat alles inorde is.
Ik heb het probleem nu al 11 dagen. Dit is volledig ziggo-gerelateerd probleem.
Ik wil graag een nieuw modem met nieuwe kabels. Graag wil ik dat dit zo snel mogelijk word opgelost.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Helaas weet ik te weinig van games en lag om hier iets zinnigs over te zeggen.

Maar misschien komen er wel anderen langs die hier meer van weten of een Ziggo moderator die nog wat dieper in het systeem misschien iets ziet.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators eens in de paar werkdagen langskomen in ieder topic, dus dat kan nog een paar dagen duren.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Bmsrt3860,

Welkom op de Ziggo Community, maar wel een vervelend verhaal!
Om even in te haken, heb je alleen problemen met games via de Xbox app? (Hoe doen Steam games etc het bijvoorbeeld)
En merk je ook op andere manieren dat je netwerk problemen heeft?

Gr,
bmsrt3860
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor uw reactie.

Het probleem gaat door op alle spelplatforms zoals: Steam - Battle.net - Origin - Uplay.
Vandaag heb ik ook gemerkt dat ik niet alleen tijdens het gamen problemen heb, maar ook met het surfen op internet/youtube(liedjes luisteren/video's).

Internet wordt elke keer verbroken en krijg een melding dat ik geen wifi verbinding heb en dat de pagina niet gevonden kan worden. Mijn wifi/internet verbinding word nu met de dag erger waar ik gewoon wel voor blijf betalen.

Mijn lijnwaarden zijn niet meer elke dag stabiel en veranderen elke dag.

Ander vraag:
Vroeger toen ik een ziggo speedtest deed werd het verbonden met"Rotterdam' en nu word ik verbonden met Utrecht. Ik zelf woon in Alblasserdam, probeert mijn server verbinding te maken met Utrecht? Heeft u hier meer informatie over?

Alvast bedankt.

Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Ok, dus het is breder dan gamen.
Wat betreft de server maakt het niks uit. Het gaat om de waardes en die wil ik graag wat verder onderzoeken.
Zou je me via een privébericht je klantnummer en adresgegevens kunnen sturen? Je kan me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht'

Verder heb ik de volgende vragen zodat ik beter kan helpen:

- Wat bedoel je precies met je lijn waarden?
- Uit je verhaal maak ik op dat het om een wifi verbinding gaat, heb je ook de mogelijkheid om een kabel te testen?
- Heb je nog andere apparatuur op het internet?

Gr,
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Bedankt voor je bericht, ik zie dat je al een monteur hebt langs gekregen in de afgelopen dagen en dat je verbinding daarvoor sowieso niet lekker was.
Daarna lijkt het wel gestabiliseerd, maar ik zoek nog een verklaring voor je problemen.

Zou je me nog antwoord kunnen geven op de andere vragen?

Gr,
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De upstream power van 51 dBmV op alle 4 de kanalen lijkt me te hoog.
In een eerder bericht maar 1 upstream kanaal met 57 dBmV.

Er lijkt een slechte verbinding te zijn van het modem naar de Ziggo servers en dan gaat het modem tot het maximum versterken en bereikt de servers nog niet goed.
bmsrt3860
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor uw terugkoppeling. Ik gebruik een bekabelde verbinding voor de computer. (Cat5E-kabel)
Ik gebruik de wifi-functie van de modem op mijn telefoon.
Het modem is rechtstreeks verbonden in de stekkerdoos. Ik gebruik geen splitter. (zie foto hierboven)
Ik gebruik de router soms voor de wifi. Het probleem gaat door met en zonder router.
Ik heb problemen met mijn ziggo- signalen of ziggo-serververbinding vanuit buiten het huis. Dit weet ik vanuit mijn egen ervaringen die ik heb opgebouwd.
U ziet ook dat de warden niet stabiel zijn.

Ik speel al 15 jaar online game. Ik heb zulke problemen nooit gehad toen ik klant was bij KPN. Ik heb dit probleem nu al langer/ongeveer de 2 weken.

Zie hieronder wat ik heb gedaan:
Ik heb de computer opnieuw geïnstalleerd. Ik heb de modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ik heb de splinter ertussenuit gehaald. Ik heb zelf eerst 4 dagen lang geprobeerd om de probleem zelf op te lossen. Nadat het mij niet is gelukt heb ik conact opgenomen met de ziggo klantenservice.
Tot opheden wacht nog steeds totdat mijn problem wordt opgelost.. Ik heb een nieuw modem aangevraagd, maar heb van de klantenservice doorkregen dat ze niet zo maar een nieuwe modem kunnen weggeven.

Onlangs dat ik heb doorgegeven dat de probleem er nog is moet ik nog steeds wachten. Gisteren heb ik weer contact opgenomen met de klantenservice en is gelukt om weer een monteur te regelen voor aanstaande maadag.
Dank u wel.

Uitgelicht topic