CvdZwan

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nintendo Switch bedraad internet werkt niet

Bedraad internet werkt niet op mijn Nintendo Switch i.c.m. Ziggo internet en/of de modem.

Wireless internet werkt wel.

Voor mijn Nintendo Switch heb ik onlangs een Lan adapter gekocht, namelijk: https://www.bol.com/nl/p/bigben-usb-lan-adapter-nintendo-switch/9200000087130264/

Helaas werkt de combinatie van ziggo (modem) en Nintendo switch + adapter niet. Ik heb het volgende al uitgesloten:


  • De adapter werkt naar behoren: De adapter werkt prima als ik hem gebruik voor mijn pc & laptop. De lan adapter werkt ook i.c.m. met mijn Nintendo Switch als ik het bij iemand anders thuis probeer.
  • De kabel is in orde: De kabel werkt bij andere devices prima, en ook bij mijn vriend i.c.m. de nintendo switch bij hem thuis.
  • Het ligt niet aan een specifieke modem/router: tot vandaag had ik een oude UPC modem uit 2004. Gezien dit probleem heb ik gisteren een nieuwe ziggo modem besteld in de hoop deze compatible zou zijn met de nintendo switch, maar helaas, bij deze ziggo modem speelt hetzelfde probleem.
  • Het herstarten van de router/nintendo werkt niet

Mijn gevoel zegt dat het iets te maken heeft met het mac adress van de nintendo switch, en of ip/gateway gerelateerde zaken. Ik heb geprobeerd het ipv als vast in te stellen (in de nintendo switch setting, met andere eindcijfers), maar dit werkt niet. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik hier niet echt in thuis ben, dus ik heb alles weer teruggezet naar de standaard instellingen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten,
Charlie
2 Reacties 2
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heef die Nintendo geen "oude" instellingen bewaard?
Uitschakelen is soms niet genoeg, vaak moet de stekker er minstens 5 minuten uit.
Ik zou alles weer eerst op automatisch zetten.
CvdZwan
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb wrote:
Heef die Nintendo geen "oude" instellingen bewaard?
Uitschakelen is soms niet genoeg, vaak moet de stekker er minstens 5 minuten uit.
Ik zou alles weer eerst op automatisch zetten.


Bedankt, maar helaas niet, alsnog geprobeerd, zonder succes. De switch heeft overigens altijd alleen ziggo internet gehad (wifi), daarnaast werkt de switch + adapter wel bij een vriend met ander internet/modem combinatie.

Uitgelicht topic