Beantwoord

Nieuwe BOX geeft geen toegang meer via externe POP3

Enkele weken geleden hier een monteur gehad omdat het TV signaal niet goed was en internet af en toe weg viel.
Bleek dat er zowel een storing zat in het modem als een kabelbreuk ergens in de straat.
het modem (1 of andere onbekende witte box) werd vervangen en alles werkte weer.
Tot de dag daarna ik mijn inkomende mails niet meer kon lezen. Deze lopen via een POP3 van eigen domeinnaam (loopt via Strato). Dit is nooit een probleem geweest en ik Ziggo gebeld.

"Ja dat klopte en het lag aan het IP-6 protocol. "

Deze zouden zij uit gaan zetten en alles zou dan weer werken..... 2 dagen later alles weer niet dus.
Modem via webinterface opnieuw opgestart en ja het werkte weer.
Vandaag (een week verder) weer geen pop3 toegang en foutmelding 0x80042108.
Ziggo gebeld en nou komt het...

"Ja meneer dat komt door de nieuwe beveiliging van dit modem en wij ondersteunen geen externe pop boxen."

Inmiddels begon mijn toon te veranderen en heb ik maar opgehangen.

Wie kan mij helpen om mijn probleem op te lossen? Als ik weg kan bij dit K*T Ziggo dan doe ik dit direct. Ik zit al jaren in de IT en heb nog nooit zo'n slecht bedrijf meegemaakt!

Pop3 gaan via mail.mijndomeinnaam.nl poort 110
SMTP via smtp.ziggo.nl met als verificatie een Ziggo e-mailadres en poort 587 met automatische versleuteling
icon

Best beantwoord door Casperb71 22 januari 2019, 22:29

HET IS OPGELOST!

Via het modem heb ik de trace route bekeken van de IP-adressen waar mijn mail over loopt.
Deze heb ik vergeleken met de geblokkeerde IP-adressen in Fail2ban module van de VPS waar het domein op draait.
En jawel daar staat MIJN EIGEN ZIGGO IP-ADRES tussen als geblokkeerd.
Deze verwijderd en het probleem is opgelsot en de mail komt gewoon weer binnen.
Zal deze week de logfiles bekijken hoe dit heeft kunnen gebeuren ben benieuwd vooral door wie.

Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 1
Badge +1
Kan je hier wat mee?
https://www.thewindowsclub.com/reported-error-0x80042108-outlook-unable-connect
Badge +9
@Casperb71 Natuurlijk zijn externe pop boxen gewoon bereikbaar via Ziggo. Als de helpdesk zegt dat dit niet ondersteund wordt, bedoelen ze meestal dat ze er geen support/hulp voor geven. Dat wil niet zeggen dat het niet werkt, want dat doet het wel

Het lijkt me inderdaad eerder een outlook probleem, zoals in de link hierboven ook wordt geschetst.

Als je toch bezig bent zou ik overigens overstappen op pop3s op poort 995 i.p.v. pop3, (of evt imaps).
Uitgaande mail voor je eigen domein, kun je ook beter versturen via de smtp van je eigen domein via 587, dan via ziggo. Dit ivm SPF en DKIM. Dat is ook geen Ziggo beperking, maar hoe het werkt tegenwoordig.
Dank voor jullie support.

De tip van emilio heb ik geprobeerd, maar dat gaf geen verandering. (nooit aan gedacht)
Het probleem zit duidelijk binnenshuis omdat via 4g er geen problemen zijn en alles goed loopt.
Op de pagina van Strato staan de instellingen die je kunt gebruiken en voorheen met het oude Technicolor modem lukte het ook allemaal.

Ik heb bewust gekozen voor pop boxen ivm backups op de server.
De uitgaande via het eigen domein wilde ook niet meer met dit modem en derhalve verificatie van de SMTP met een Ziggo E-mailadres. Dit loopt prima.
Kreeg een tip of het niet aan de Firewall van het modem zou kunnen liggen.
De instellingen zeggen mij niet veel.

Ik kan de Firewall uitzetten, maar dat lijkt mij niet erg slim.
HET IS OPGELOST!

Via het modem heb ik de trace route bekeken van de IP-adressen waar mijn mail over loopt.
Deze heb ik vergeleken met de geblokkeerde IP-adressen in Fail2ban module van de VPS waar het domein op draait.
En jawel daar staat MIJN EIGEN ZIGGO IP-ADRES tussen als geblokkeerd.
Deze verwijderd en het probleem is opgelsot en de mail komt gewoon weer binnen.
Zal deze week de logfiles bekijken hoe dit heeft kunnen gebeuren ben benieuwd vooral door wie.
Badge +9
Casperb71 schreef:

Als ik weg kan bij dit K*T Ziggo dan doe ik dit direct. Ik zit al jaren in de IT en heb nog nooit zo'n slecht bedrijf meegemaakt!

Dus... je eigen fail2ban.....
Misschien een reden je eerdere woorden nog even te overdenken?😏
Tja Efok je hebt "ten dele" gelijk als het gaat om mijn mening over het technische IP-probleem. Daarover moet ik mijn mening terug nemen...….
Maar als het gaat om het algehele beeld en de service, blijf ik deze toebedeeld.
Ziggo had zijn klanten beter moeten informeren en niet direct moeten doorverwijzen naar de fora waar ik als klant het maar mee moest doen.
Ziggo heeft tenslotte een ander modem geplaatst en daar blijkt nu al veel mee loos te zijn. dan zou je als bedrijf de klant ook beter moeten informeren en bij contact dit ook bespreken en oplossen. De IP-blokkade is mijn probleem en dat neem ik dan ook terug.

Reageer