Beantwoord

Nefit Easy kamerthermostaat maakt geen verbinding met internet via nieuwe Connectbox

Mijn Nefit Easy maakt geen verbinding met internet via de Ziggo Connectbox. De Easy heb ik gereset, opnieuw geinstalleerd en maakt steeds verbinding met het wifinetwerk maar geeft GEEN verbinding op de internetserver (wereldbol/rood kruis). Ik heb hierover met Nefit gebeld en zij geven aan dat het met het modem te maken heeft. Daarvoor heb ik een lijst met instellingen ontvangen en heb deze nagelopen door via een webadres uit de Ziggo handleiding in te loggen op de verbinding. In de lijst van aangesloten apparaten wordt de Nefit Easy genoemd als aangesloten apparaat (nummer en MAC adres). Toch is er geen verbinding met internet. De app werkt wel in huis via het wifinetwerk kan ik alles via mijn telefoon instellen. Buitenshuis werkt het niet meer.

Nefit adviseerde mij om de Easy via een hotspot op mijn telefoon te verbinden met internet. Dat heb ik gedaan en dan connect de Easy wel met internet en is de aansluiting compleet. Daarna terug en opnieuw via Ziggo Connectbox aangemeld. Weer hetzelfde: wel wifi aansluiting, GEEN internet.

Wat is hier aan de hand vraag ik me af. Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Zijn er Ziggo klanten met deze storing en hoe is dit opgelost?
icon

Best beantwoord door Domi 15 november 2018, 17:09

Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik heb jullie tips doorgelopen. In tussen weet ik dat er een storing is geweest en dat de storing daarna optrad. Daarop heb ik het modem gereset. En staat alles in de fabriekstand en werkt het weer zoals het moet.
Probleem opgelost

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Zie je hier een IPv6 IP adres onder IPv6 connectivity? http://ipv6-test.com/

Zo ja, probeer dan de volgende stappen: Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6? Foutcode 303? Lees een mogelijke workaround hier!

Helpt dit niet en heb je wel IPv6, dan kun je de chat vragen je modem op IPv4 te zetten.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Reputatie 5
Badge +11
Sommige thermostaten hebben daarnaast moeite met verbinden als het 2.4GHz- en 5GHz-netwerk dezelfde naam hebben. Advies is dan ook om de 5GHz-variant te hernoemen (bijv. -5GHz erachter).
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/netwerknaam-wijzigen/
Welkom op de Community, Domi! Kom je er uit met de tips van Be rt en AlexHelpt? In dit topic wordt ook advies gegeven over het gebruik van een Nefit Easy thermostaat.
Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik heb jullie tips doorgelopen. In tussen weet ik dat er een storing is geweest en dat de storing daarna optrad. Daarop heb ik het modem gereset. En staat alles in de fabriekstand en werkt het weer zoals het moet.
Probleem opgelost
Hi Domi, bedankt voor je terugkoppeling. Als ik de weersverwachting bekijk, daalt de temperatuur aardig dit weekend. Dus maar goed dat alles weer werkt 😉