ik dacht dat het aan mijn nas server lag, heb nu nieuw aan geschaft maar met deze doet die het ook heb nog nooit eerder dit gehad
met vriendelijk groet dennis
Best beantwoord door efok
De webserver achter Nextcloud is Nginx met php-fpm.
Wanneer ik de Nextcloud instantie van buitenaf benader via dezelfde domeinnaam dan is er thuis niks aan de hand. Ik heb vandaag op de opleiding een paar GB zitten downloaden en dat ging prima.
Ook als ik Plex vanaf dezelfde NAS gebruik naar onze LG WebOS smart TV dan is er niks aan de hand.
Als je je nextcloud intern benadert via je domeinnaam, moet je Ziggo modem een NAT hairpin doen, dus van binnen via de externe interface weer terug naar binnen. Niet iedere router kan dat, het zou me niets verbazen dat een connectbox daar domweg moeite mee heeft. Van buitenaf hoef je deze hairpin constructie niet te doen, en is het gewoon NAT.
Om te testen (en misschien ook wel als oplossing) kun je je nextcloud-domein eens opnemen in je hosts file, met een verwijzing naar je interne IP van je NAS, waar je nextcloud host. Gaat het dan wel goed, dan weet je dat je modem buggy is.