Laurens1234

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

NAS aansluiten op de Wifibooster (Ziggo-C7 TP-Link)

Ik heb een Ziggo modem met daarop een NAS die een IP adres 192.168.0.22 toegewezen heeft gekregen. Zo werkt alles naar behoren. Ik heb nu in verband met een zwak signaal een Ziggo wifi booster bedraad op zolder geplaatst en wil daarop bedraad ook weer de NAS aansluiten. Als ik het goed begrepen heb deelt het Ziggo modem de IP adressen uit en moet het modem dus een verbinding middels poort forwarding naar 192.168.0.22 doorverwijzen middels deze booster naar de nas maar dat werkt niet.

Mijn NAS geeft aan dat er twee routers gevonden zijn en het modem op de brugmode gezet moet worden maar volgens de toelichting van Ziggo verlies ik dan (veel o.a.) de Wifi van deze router en dat wil ik niet.

De aansluiting van het modem op de booster zit op blauw en de NAS op een van de vier gele aansluitingen. Wat moet er verder nog gedaan worden om dit werkend te krijgen?

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Hoe heb je de DHCP instellingen op je modem staan?

Standaard staat het op deze manier:

Als je deze reeks gebruikt 192.168.0.18 kan dat problemen opleveren.

Hier is @hanh nog wat ervarener mee dan ik, hij komt langs als hij online is.

Welk modem heb je precies in gebruik?

Nieuwe netwerken kunnen wel eens lastig in te stellen zijn, ik zet dan alles uit en als eerste het modem volledig op laten starten en dan de wifibooster en dan de NAS en de rest.

Soms wil dan ineens alles goed verbinding maken.

Laurens1234
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie.

Modem/router model TC7200.U en het extra Wifi-punt Ziggo-C7 TP-Link. Ik heb geen vaste IP's, de DHCP client service staat ingeschakeld en heeft IP 192.168.0.11 toegewezen aan het extra wifi-punt Ziggo-C7,  mijn PC aan IP 192.168.0.14 en de Nas aan IP 192.168.0.22.

De Wifi van zowel het modem/router alsook de booster werkt prima.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ah, een TC7200, dat is al een oudje, ik zie ze steeds vaker gekke dingen doen en defect raken.

Vreemd dat je NAS het Wifi-punt Ziggo-C7 TP-Link als een router ziet, want het werkt als een Acces Point. (van huis uit is het wel een router, maar met de software van Ziggo is het nu een alleen een Acces Point)

Je kunt van Ziggo zo een ander modem krijgen, de TC7200 wordt nu uitgefaseerd, ik vermoed dat deze ook niet geheel lekker meer is, wat ook een oorzaak kan zijn.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller een ander modem wilt.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina's hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

https://www.ziggo.nl/formulieren/contactformulier 

Laurens1234
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nogmaals dank voor je reactie, maar ik heb feitelijk helemaal geen problemen met het modem/router gebeuren. Met de uitzondering dat het wifi-signaal zwak is (vandaar de booster) en hetgeen waar ik nu tegenaan loop dat de nas niet te benaderen is via de booster en deze booster met de nas aangesloten op het modem/de router voor een router wordt aangezien.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Het ingestelde Subnet 19.168.0.0/24 werkt goed en dat hoort ook zo te zijn.
Op een Connectbox was daar wel eens een raar probleem mee.

Het verdient aanbeveling de NAS een vast Ip te geven.
Dat kan met een DHCP adres reservering voor het MAC address van de NAS.

Een Port Forward naar je NAS heb je nodig als je van buiten je netwerk via je externe Ziggo Ip je NAS wilt kunnen bereiken.
Wat voor NAS heb je?

Je NAS ziet  2 Routers. Geeft ie daar meer info over? Maak maar een Screenshot en laat die hier zien. Dat kan betekenen dat er inderdaad nog een Router zit in de verbinding NAS<->Technicolor. Hoe zit die in detail in elkaar. Ik weet:
NAS  UTP  Booster  UTP  ?????????? UTP <->Technicolor

Een hele rare zou zijn als de Booster als Router wordt gezien, want dat is ie niet.

Laurens1234
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een Synology die nu rechtstreeks aangesloten zit op het modem/router maar in het instellingen gebeuren (de nas kan zelfstandig de benodigde verbindingen instellen) ziet de Nas de booster ook aan voor een router. Ik heb geen andere routers aangesloten. 

Uitgelicht topic