Modem loopt steeds vast op instelscherm.

• 15 september 2019
  • 4 Reacties
  • 96x Bekeken

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem aangaande mijn modem. Als ik op de laptop naar het IP adres ga van mijn modem om daar instellingen te kunnen veranderen loopt de site steeds vast. Inloggen in de modem gaat wel goed maar als ik bijvoorbeeld een apparaat een vast IP adres wil geven gaat het fout, of ergens een vinkje wil aan/uit zetten. Dan krijg ik de melding "modem reageert niet met de vraag of ik wil wachten of de site wil sluiten.

Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Ik heb dit probleem nog niet eerder zien langskomen. Over welk modem gaat het en heeft u dat u dat al eens gereset naar fabrieksinstellingen?
Het type modem is de witte connect box. Ik merk dat het steeds fout gaat als ik naar pagina ga met de DHCP instellingen. Dan kan ik in eens niks meer met de modem en moet ik de pagina verlaten en daarna opnieuw naar de site van de modem gaan.
Even weer een nieuw, opgeschoond, overzicht....
1) Op een Arris-box werken Sonos-speakers NIET, in ieder geval in de situatie met twee Sonos-spreakers bedraad aangesloten (en soms ook bij 1 aangesloten Sonos-box)
2) De DNS-server van de Connectbox reageert regelmatig niet.
3) DHCP-reserveringen opbv MAC-adressen verdwijnen na powerloss
4) Je kunt de DNS-server die via DHCP aan devices in je netwerk wordt toegewezen niet wijzigen in de Connect box. Is niet eens een bug, maar een missende feature.
5) latency spikes / jitter problemen, vooral heel vervelend bij UDP verkeer zoals bij DNS-resolving (algemeen probleem door Puma6/7 chip)
6) DHCP pagina reageert langzaam of helemaal niet.
7) 6in4 tunnel (=proto 41) verkeer wordt (tergend) langzaam verwerkt.
8) port forwards werken niet. Arris geeft open weer, port scans geven closed en cams extern niet te benaderen.
9) spontaan overschakelen naar UPC en weer terug naar Ziggo gezien de blauwe kleuren en UPC logo in linker bovenhoek.
10) Reactie op favicon is geen 404 maar een 302, en daarom encryptiefoutmeldingen bij reverse proxy
11) Ziggo kan het modem niet benaderen cq. uitlezen op geen enkele manier.(modem gewoon online)
12) Uitgifte van IPV6-DNS servers is niet uit te zetten , ook niet na omschakelen naar Stateless IPv6 (is eigenlijk geen bug, maar missende feature)
13) IPv6 Router Advertisements maken de batterij van een mobiel apparaat opvallend sneller leeg; de hoge frequentie daarva is niet te wijzigen bij DHCPv6 en vertoonde intervalwaarde klopt niet.
14) IPv6-firewall rules worden niet automatisch aangepast bij (automatische) IPv6-range verandering

Ik vraag me of als er een APK voor modem/routers zou zijn of dit modem dan goedgekeurd zou worden.....

Ciao,
Jbr67
Reputatie 7
Badge +35
@Vissertje69 De DHCP heeft een probleem, er loopt een script dat na grofweg 1,5 minuut klaar is en dan kun je de gegevens invullen.
Als je op opslaan of iets dergelijks klikt, weer 1,5 minuut wachten.
De instellingen blijven wel bewaard, ook na de stroom eraf.