klaasladenius

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem laat oude SSID zien

Hoi allemaal,

Ik had een vraagje over mijn Ubee modem.
Ik had dit modem met trage internet verbinding, dus heb ik hem laten bridgen en heb ik er een Asus router bij gekocht en geconfigureerd zoals ik het wou met 2 SSID's een van 2,4Ghz en een van 5,GHz dit werkt prima.

Alleen de oude SSID van het modem wat ik gebruikte voor dat ik deze router had aangeschaft staat er nu ook weer tussen terwijl het modem in bridgemodus staat.
Ik wil dit oude SSID van vroeger niet meer gebruiken maar het wil maar niet weg.

Wat kan ik hieraan doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Klaas,

Weet je zeker dat het modem nog steeds in bridge modus staat? Want dan zou je het wifi netwerk namelijk niet meer kunnen zien.

Als alle 4 de LAN poorten nog werken, dan staat ie niet in bridge en kun je het beste contact opnemen met Ziggo om hem wel in bridge te laten zetten.

Werkt slecht LAN poort 1, dan zou ik het modem resetten door het resetgaatje aan de achterkant van het modem 10 seconden lang in te drukken met iets van een sateprikker.

Groet,
Evert

Bekijk in context

1 Reactie 1
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Klaas,

Weet je zeker dat het modem nog steeds in bridge modus staat? Want dan zou je het wifi netwerk namelijk niet meer kunnen zien.

Als alle 4 de LAN poorten nog werken, dan staat ie niet in bridge en kun je het beste contact opnemen met Ziggo om hem wel in bridge te laten zetten.

Werkt slecht LAN poort 1, dan zou ik het modem resetten door het resetgaatje aan de achterkant van het modem 10 seconden lang in te drukken met iets van een sateprikker.

Groet,
Evert

Uitgelicht topic