Willem148

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem (Arris) schakelt zelf WiFi uit. Toch blijft WiFi verbinding mogelijk.

Modem (Arris) geeft op zijn home page een WiFi fout aan . Als via Geavanceerd. Instellingen-> Draadloos-> draadloos signaal de Status van het WiFi signaal bekeken wordt, wordt aangegeven dat de 5GHz en de 2.4GHz uitgeschakeld zijn. Om de een of andere reden heeft het Modem dat zelf gedaan. Heel vreemd want er is nog steeds WiFi contact met het modem. Maar goed, ik schakel daarna zelf de 5 en 2.4 GHz weer in EN druk ook op de bijbehorende “Instellingen Opslaan” knop. Verbinding valt dan even weg omdat het modem ,denk ik, opnieuw opstart. Daarna weer inloggen bij het modem, naar het. draadloos signaal menu. en wat blijkt, de 5 en 2,4 GHz staan weer uitgeschakeld. Volgens de helpdesk is dit nog nooit voorgekomen. Maar toch, heeft iemand dit toevallig ook meegemaakt?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
In het verleden was er een vergelijkbare storing met Wifi en Wifispots.

Wat gebeurt er als je Wifispots uitzet in Mijn Ziggo?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
In het verleden was er een vergelijkbare storing met Wifi en Wifispots.

Wat gebeurt er als je Wifispots uitzet in Mijn Ziggo?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je ziet dit vaker. Lijkt op Bug bij bepaald type Firmware op de Arris of de Compal ConnectBox. Details over wanneer precies zijn onbekend.
De suggestie van Bert kan helpen, vlgs mij.
De Helpdesk weet dit soort dingen niet. Hier weten we op zijn minst dat het probleem bestaat. Dat stelt enigszins gerust.
Willem148
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bert gaf gelijk de gouden tip. Heb WiFispots uitgeschakeld en sindsdien heeft het modem geen “fake” meldingen meer gegeven over een uitgeschakeld 2,4 / 5 GHz netwerk. Moest nog even zoeken naar die WiFispots want die zet je niet uit in het modem maar op “mijn Ziggo” in “Mijn producten/ Internet &Wifi -> internet” . En nog even een waarschuwing. Als je dat hebt uitgeschakeld wordt door meneer Ziggo het modem via afstandbediening even in de default stand gezet en ben je al je modem instellingen kwijt. Dus je inlog wachtwoord voor het modem zal je opnieuw moeten instellen en je WiFi-netwerk naam ook als je dat aangepast had.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het schijnt zo te zijn, dat je daarna de Wifi Spots weer aan kunt zetten.
Probeer het eens, als je deze feature in de rest van ons land wilt blijven gebruiken.
Geen garantie van mijn kant, natuurlijk.
ees

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas kun je wifispots niet via Mijn Ziggo (tijdelijk?) uitzetten. Zou moeten kunnen via smartwifi app, echter die ziet dus het modem dus niet.  Vicieuze cirkel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@ees Via de SmartWifi app kun je de wifispots niet uitzetten.

Alleen instellen op je smartphone.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Hoi @ees het is alweer een tijdje geleden, maar we zijn hier wel benieuwd of het nog gelukt is met het uitzetten van de wifispots. Heb je een update? 

ees

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Na nieuwe telefoon en smartwifi app instellen, werkt via Mijn Ziggo het aan en uitzetten wifispots nu wel.

Bij elke wijziging (aan naar uit en uit naar aan) is de internet verbinding 5 minuten weg. Tevens is het wijzigen van wifispots (aan/uit) beperkt tot 1 maal per 30 minuten.

Uitgelicht topic