Yahya

Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Mijn IP address wordt steeds geboot en ik heb een nieuwe IPV4 adres nodig.

iemand die mijn ipv4 heeft kunnen sniffen gebruikt mijn ip address als target en boot mij steeds voor meerdere keren ik wil een nieuwe ipv4 adres.

33 Reacties 33
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat kun je (zonder kunstgrepen) niet zelf, en Ziggo gaat je er niet mee helpen.

Zoek op het forum of internet voor mogelijke oplossingen ..

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

Boot meerdere keren? Geen idee waar je het over hebt... Maar een nieuw ip-adres gaat Ziggo je niet geven. 

 

Graag even wat meer informatie over het probleem. 

Yahya
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Marco1861 wrote:

Boot meerdere keren? Geen idee waar je het over hebt... Maar een nieuw ip-adres gaat Ziggo je niet geven. 

 

Graag even wat meer informatie over het probleem. 

iemand heeft mijn IPV4 hij of zij had mij vertelt dat die hem heeft gesnifft van discord call terwijl ik hem niet eens goed ken en gooit mijn internet plat steeds.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Doe aangifte van computervredebreuk.

Yahya
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Jan F. wrote:

Doe aangifte van computervredebreuk.

oke wel raar dat er geen ipv4 verwisselt kan worden. ik denk dat we dr toch wel voor betalen als volledige prijs.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Yahya wrote:
Jan F. wrote:

Doe aangifte van computervredebreuk.

oke wel raar dat er geen ipv4 verwisselt kan worden. ik denk dat we dr toch wel voor betalen als volledige prijs.

Een IP-adres verwisselen betekent dat een ander opgezadeld wordt met uw probleem. 

KeesN

Level 6
  • 99Posts
  • 5Oplossingen
  • 21Likes

Behalve bij een zakelijk account, heb je geen vast IP-adres bij Ziggo.

Schakel het modem uit op het moment dat je het niet meer gebruikt, bijv. vanavond/vannacht.

Morgenvroeg pas inschakelen als je het weer nodig hebt en er is een gerede kans dat je een ander IP-adres krijgt.

Belangrijk: Moet je niet doen als je ook de vaste telefoonlijn van Ziggo gebruikt! Dan ben je namelijk al die tijd niet bereikbaar.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@KeesN Dit wordt wel vaker gezegd, maar zo werkt het niet.

KeesN

Level 6
  • 99Posts
  • 5Oplossingen
  • 21Likes

@Steefb Oké, bedankt. Zal dit onthouden.

Had deze ervaring o.a. toen ik overstapte naar het toenmalige UPC.
Modem een paar uur van de stroom af om nieuwe kabels te installeren en vervolgens bleek ik over een ander IP-adres te beschikken.

De lease time op mijn modem staat op 2 dagen; moet je hem ook wel lang van het stroom houden voordat er (wellicht) iets verandert.
 

Yahya
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
KeesN wrote:

@Steefb Oké, bedankt. Zal dit onthouden.

Had deze ervaring o.a. toen ik overstapte naar het toenmalige UPC.
Modem een paar uur van de stroom af om nieuwe kabels te installeren en vervolgens bleek ik over een ander IP-adres te beschikken.

De lease time op mijn modem staat op 2 dagen; moet je hem ook wel lang van het stroom houden voordat er (wellicht) iets verandert.
 

ik denk dat bridge modus een nieuwe ip adres kan leveren. iig dankjewel voor je tips.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Yahya en welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je via het internet wordt lastiggevallen! Zoals @Jan F. ook al aangeeft betekent het dat wanneer het mogelijk is het IP adres te veranderen iemand die hiervoor jouw IP adres
met de problemen opgezadeld. In feite verschuift het probleem dan gewoon. Het is daarom verstandiger een e-mail te sturen met je verhaal naar onze collega's van Abuse via www.ziggo.nl/abuse. Op deze pagina lees je hierover meer. 
De persoon die jou via het IP adres lastigvalt zal dan door zijn of haar provider een waarschuwing krijgen.

Het klopt trouwens ook dat wanneer je het modem in bridged modus zet, je een ander IP adres hebt dan wanneer je modem in router modus zet. De vraag is alleen of dit een structurele oplossing is. Ik raad dus aan bovenstaande advies
op te volgen en aangifte te doen zoals @Steefb ook al aangeeft. Iemand hacken of het plegen van een DDoS-aanval wordt namelijk gezien als een serieus misdrijf en inbreuk op de privacy. 

Yahya
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Paul Ziggo wrote:

Goedemorgen @Yahya en welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je via het internet wordt lastiggevallen! Zoals @Jan F. ook al aangeeft betekent het dat wanneer het mogelijk is het IP adres te veranderen iemand die hiervoor jouw IP adres
met de problemen opgezadeld. In feite verschuift het probleem dan gewoon. Het is daarom verstandiger een e-mail te sturen met je verhaal naar onze collega's van Abuse via www.ziggo.nl/abuse. Op deze pagina lees je hierover meer. 
De persoon die jou via het IP adres lastigvalt zal dan door zijn of haar provider een waarschuwing krijgen.

Het klopt trouwens ook dat wanneer je het modem in bridged modus zet, je een ander IP adres hebt dan wanneer je modem in router modus zet. De vraag is alleen of dit een structurele oplossing is. Ik raad dus aan bovenstaande advies
op te volgen en aangifte te doen zoals @Steefb ook al aangeeft. Iemand hacken of het plegen van een DDoS-aanval wordt namelijk gezien als een serieus misdrijf en inbreuk op de privacy. 

Ik heb gisteren met live chat samen op bridged modus laten zetten maar niks is veranderd missch een betere uitleg hoe ik hem kan veranderen? Uiteraard heb ik een router ja is ASUS met merlin software erop. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Staat hij al in bridge?

En heb je hetzelfde externe IP adres?

Kan het me bijna niet voorstellen.

https://www.whatismyip.com/

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Yahya Als het modem al in bridged modus is gezet, zou je dit gelijk moeten merken aan het andere IP adres wat je dan hebt. Mogelijk dat je modem dan toch nog niet goed in bridged modus is gezet, zoals @Be rt ook al aangeeft.

Om het probleem goed aan te pakken, raad ik aan toch even bericht te sturen naar mijn collega's van de afdeling abuse via abuse@ziggo.nl. Als je in een bericht in het kort uitlegt wat er aan de hand is kunnen zij
ervoor zorgen dat de persoon waardoor je wordt lastiggevallen hierop wordt aangesproken.

Yahya
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Be rt wrote:

Staat hij al in bridge?

En heb je hetzelfde externe IP adres?

Kan het me bijna niet voorstellen.

https://www.whatismyip.com/

Hij stond in bridge modus voor een aantal minuten . En daarna had ik het vertelt via livechat dat die hem uit moest zetten dus nadat had ik naar mijn ip adres gekeken en het was nog steeds zelfde. 

 

Paul Ziggo wrote:

@Yahya Als het modem al in bridged modus is gezet, zou je dit gelijk moeten merken aan het andere IP adres wat je dan hebt. Mogelijk dat je modem dan toch nog niet goed in bridged modus is gezet, zoals @Be rt ook al aangeeft.

Om het probleem goed aan te pakken, raad ik aan toch even bericht te sturen naar mijn collega's van de afdeling abuse via abuse@ziggo.nl. Als je in een bericht in het kort uitlegt wat er aan de hand is kunnen zij
ervoor zorgen dat de persoon waardoor je wordt lastiggevallen hierop wordt aangesproken.

Ik kan het wel melden op abuse ziggo etc etc maar dat is niet het geval bij mij . Als er mij wordt vertelt dat ziggo een dynamische ip adres uitgeeft dan verwacht ik ook dat ik mijn modem in bridge modus zelf kan maar dat kan ook niet. Dus mijn ip adres verandert dan ook niet wat is er dan zo dynamisch aan ziggo? 

Yahya
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
zo te zien is je WAN ip wel dynamisch en kan veranderd worden door ziggo maar toch doen ze dat niet voor je? en moet je zelf zitten uitpuzzelen.

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Yahya wrote:
zo te zien is je WAN ip wel dynamisch en kan veranderd worden door ziggo maar toch doen ze dat niet voor je? en moet je zelf zitten uitpuzzelen.

 

U leest wat u wilt lezen. Het WAN IP-adres wordt toegekend door een DHCP-server van Ziggo. Die deelt bij het opstarten  IP-adressen uit aan alle verbonden modems van de aangesloten abonnees. Zolang die server online blijft zullen ook de uitgedeelde adressen  hetzelfde blijven. Alleen als de server opnieuw opgestart wordt zal die bij het opnieuw uitdelen van adressen geen rekening houden met eerder uitgedeelde adressen. Dat is het dynamische in deze zaak. Als een server 2 jaar online blijft, is er een gerede kans dat ook het IP-adres 2 jaar hetzelfde blijft. Ziggo als organisatie stuurt het uitdelen van adressen niet, dat is een technisch gebeuren binnen de DHCP-server.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

En bij het vervangen van een DHCP server krijgt iedereen die daarachter zit een ander extern IP adres en niet het eerdere en dan heet het dynamisch.

En is het nog hetzelfde externe IP adres? https://www.whatismyip.com/

“Ik kan het wel melden op abuse ziggo etc etc maar dat is niet het geval bij mij .”

Wel een probleem delen, maar niet een mogelijke oplossing proberen?

Veel succes verder gewenst.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Yahya,

Zoals eerder door mij aangegeven raad ik aan het probleem neer te leggen bij mijn collega's van Abuse. Alleen op deze manier zorg je ervoor dat je niet langer wordt lastiggevallen via jouw IP Adres.
Daarnaast klopt de info die @Jan F. in zijn reactie aangeeft ook volledig. Daarbij komt nog dat het krijgen van een ander IP adres ook geen structurele oplossing is.

Uitgelicht topic