1
Vraag
2
Reacties
Burnitall

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mijn externe ip-adres forwarden naar mijn lokale ip-adres

Jaren lang heb ik een Apache server inclusief PHP en MySQL gedraaid, die tot alle tevredenheid draaide. Mede doordat ik het externe ip adres kon forwarden naar mijn de computer waar de server op draaide. Nu heb ik al een tijd je een ander route (een witte) die prima werkt. Alleen krijg ik het voor elkaar om de router het externe ip adres te forwarden naar mijn computer. Ik heb al van enkele kenners gehoord dat ik op de router de bridge moet uitschakelen. Echter is dat geen optie omdat dat de wifi niet meer ondersteund wordt en maar 1 computer op het netwerk kan. Mijn websites die dus op mijn computer draait is lokaal prima benaderbaar en poort 80 geopend. Het zou gewoon moeten werken lijkt me. Iemand een oplossing, want Ziggo geeft dus geen ondersteuning hier op. En dat is best triest voor geld wat ze vragen voor hun abonnementen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Burnitall
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Oke. Aan iedereen die mee geholpen heeft met meedenken bedankt.
Het probleem is opgelost. Tot mijn schande had heb toch een onvolledig ip adres gebruikt. Hier kwam ik achter toen hanh mij liet zoeken bij Beheer>Informatie voor welke firmware er gebruikt werd. Hier kwam ik achter dat ik het fout had.

Nogmaals bedankt allemaal.
Vriendelijke groet.
Burnitall

Bekijk in context

12 Reacties 12
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
In bridge modus wordt het modem, een modem en meer niet. Dan heb je een eigen router nodig.
Met de connectbox zijn wel eens wat issues op bepaalde poorten geloof ik. Heb je een IPv4 only profiel op je connectbox? Of ook IPv6?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Burnitall, welkom hier!

Heb je nog een update voor ons? We hebben al een tijdje niks meer van je gehoord.
Burnitall
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hallo. Ik had even niet de tijd om te antwoorden.
Om op je vraag terug te komen , efok, ik heb volgens mij geen IPv6. Ik ben nog steeds bezig met instellingswijzigingen te proberen, maar tot op heden krijgt in het niet aan de praat. Ik heb inmiddels mijn apparaten doe gebruik maken van mijn netwerk een vast IP adres gegeven. Dit werkt prima. Maar ik vraag mij nu dus hardop af of ik wel het juiste IP adres gebruik. Mijn IP adres heb ik achterhaald online bij www.watismijnip.nl . Eigenlijk moet dit wel juist zijn omdat ook andere websites het zelfde IP adres geven.
Ik weet het even niet meer. Misschien dat toch poort 80 niet openstaat. Vroeger was er een website die je poorten kon scannen. Maar die kan ik niet meer terug vinden.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Je forward toch wel naar je interne IP? Heb je een screenshotje van je instellingen?
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Burnitall wrote:

Ik weet het even niet meer. Misschien dat toch poort 80 niet openstaat. Vroeger was er een website die je poorten kon scannen. Maar die kan ik niet meer terug vinden.

Burnitall
deze ?

https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Oh ja.. poort 80 verkeer is (standaard) niet geencrypt... Wist je vast al, maar toch kleine waarschuwing.
Burnitall
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Uiteraard heb ik poort 80 geforward naar mijn interne ip adres, zie screendump. Mijn interne ip adres is 192,168,178,171 Ik heb net wel online een poortscan gedaan op poort 80. En deze zit potdicht, ondanks dat hij in mijn router/modum open staat. Althans dat zou zo moeten zijn. Ook de firewal uitgeschakeld ... Maar dit had ook niet het gewenste effect.




Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Burnitall wrote:
Uiteraard heb ik poort 80 geforward naar mijn interne ip adres, zie screendump. Mijn interne ip adres is 192,168,178,171 Ik heb net wel online een poortscan gedaan op poort 80. En deze zit potdicht, ondanks dat hij in mijn router/modum open staat. Althans dat zou zo moeten zijn. Ook de firewal uitgeschakeld ... Maar dit had ook niet het gewenste effect.






Burnitall

Kan het zijn dat je IPv6-lite abbo hebt? In dit geval heb je geen eigen IPv4 adres meer (maar wordt er gebruik carrier grade nat), maar deel je op de weg naar buiten met een aantal anderen een IPv4 adres. Port forwarding naar huis doet het dan simpelweg niet meer. Waarschijnlijk kun je ergens bij je WAN instellingen zien of je ipv4 of ipv6 lite aansluiting hebt.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Waarom heb je voor poort 80 bij protocol both aangemaakt, en bij de andere poorten UDP en TCP apart. Kan het zijn dat die laatste settings niet worden geslikt? Dus dat je hier ook both moet neerzetten i.p.v. een dubbele regel, (of alleen TCP, of alleen UDP.) Ik gis maar wat hoor, geen idee waarom het anders niet zou werken, eigenlijk....
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Jbr67
DS-Lite kan het niet zijn, want dan is er geen Port Forwarding keuze in het menu Beveiliging. Het ontbreken van Forwarding is een eenvoudige check om de aanwezigheid van DS-Lite Firmware vast te kunnen stellen.

Burnitall
Je hebt IPv4 Firmware of Dual Stack Firmware op je ConnectBox.
Kijk ff bij Beheer>Informatie wat het is. Dan weten we dat ook weer.
In de bijlage een voorbeeldplaatje van Dual Stack (Ipv4 + Ipv6 adressen).
Zie je alleen IPv4 adressen dan heb je IPv4 Firmware.
Wat is het?

Er zijn soms vreemde dingen met de ConnectBox Firmware.
Laatst iemand met prima Forwards die niet werkten.
Die had het standaard subnet van de CB gewijzigd in 192.168.1.0/24
Na een factory reset ging alles goed en het subnet maar 192.168.178.0/24 gelaten.
Raar maar waar.

Zou ook maar eens een factory reset doen en kijken of dit het probleem oplost.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hoe-zet-ik-mijn-modem-terug-naar-de-fabrieksinstellingen-2945

Raad je ook aan na het instellen van een Forward regel de CB een restart te geven.
Je kunt niet behoedzaam genoeg zijn. Dat een regel in het lijstje staat hoeft nog niet te betekenen dat ie al effectief is. Dat zou overigens wel zo horen te zijn.....
Begin met alleen een Forward van 80 & gebruik verder voor de zekerheid BOTH ipv aparte regels voor UDP en TCP van een port, zoals efok ook al aanstipte.

We horen van je.
Gr Han
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
hanh wrote:
Jbr67
DS-Lite kan het niet zijn, want dan is er geen Port Forwarding keuze in het menu Beveiliging. Het ontbreken van Forwarding is een eenvoudige check om de aanwezigheid van DS-Lite Firmware vast te kunnen stellen.

hanh

Ah, helder!

Sja, dan zie ik ook geen verdere fouten, en kom je idd in de hoek van resets terecht...blegh.

Ik meen overigens te zien dat er veel problemen zijn met die connectbox.
Burnitall
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Oke. Aan iedereen die mee geholpen heeft met meedenken bedankt.
Het probleem is opgelost. Tot mijn schande had heb toch een onvolledig ip adres gebruikt. Hier kwam ik achter toen hanh mij liet zoeken bij Beheer>Informatie voor welke firmware er gebruikt werd. Hier kwam ik achter dat ik het fout had.

Nogmaals bedankt allemaal.
Vriendelijke groet.
Burnitall
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Wat fijn dat het nu is opgelost, Burnitall en top dat je hier ook de uiteindelijke oplossing deelt. Mocht je in de toekomst nog een vraag hebben, open dan gerust een nieuw topic op onze Community.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic