Beantwoord

mesh wifi nodig?

• 3 juni 2019
  • 1 Reactie
  • 144x Bekeken

ik heb ziggo modem en nog niet alle kamers voorzien met wifi verbinding. Is het nodig een MESH WIFI systeem te kopen, of multi room wifi al genoeg
icon

Best beantwoord door Be rt 4 juni 2019, 00:03

Ik heb hier een Ziggo modem (beneden) en een Wifibooster via de kabel (boven) en een Wifibooster via het stopcontact (achter in het huis en de tuin).

Ik heb op alle 3 op de 2,4 en 5 GHz hetzelfde SSID en beveiligingssleutel en alles springt hier vanzelf van de ene naar de andere Wifi over, 2 telefoons en 2 laptops.

Let wel, hier kunnen niet alle Wifiapparaten goed tegen, het is een kwestie van uitproberen.
Dan is het zaak om 2,4 en 5 GHz allebei een andere SSID naam te geven, dat kan weer wel de 2,4 SSID op alle Wifi zenders hetzelfde zijn en de 5 GHz SSID.

Wifiboosters die ik in gebruik heb, je kunt ze kopen of huren:

Wifibooster via een internetkabel

Wifibooster via stopcontact
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +35
Ik heb hier een Ziggo modem (beneden) en een Wifibooster via de kabel (boven) en een Wifibooster via het stopcontact (achter in het huis en de tuin).

Ik heb op alle 3 op de 2,4 en 5 GHz hetzelfde SSID en beveiligingssleutel en alles springt hier vanzelf van de ene naar de andere Wifi over, 2 telefoons en 2 laptops.

Let wel, hier kunnen niet alle Wifiapparaten goed tegen, het is een kwestie van uitproberen.
Dan is het zaak om 2,4 en 5 GHz allebei een andere SSID naam te geven, dat kan weer wel de 2,4 SSID op alle Wifi zenders hetzelfde zijn en de 5 GHz SSID.

Wifiboosters die ik in gebruik heb, je kunt ze kopen of huren:

Wifibooster via een internetkabel

Wifibooster via stopcontact