Bramsterdam

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mesh netwerk icm Connect Box

Heeft iemand ervaring met het maken van een MESH netwerk, in combinatie met de Connect Box?

De situatie thuis heeft de connect box in de meterkast, buiten mijn voordeur op de overloop in een gebouw met veel staal en beton. Gevolg: slecht wifi netwerk zodra je binnen staat.
Nu overweeg ik een MESH netwerk om de dekking en bereik over de 150m2 binnenshuis te verbeteren.

Iemand tips, tricks, ervaringen met bepaalde mesh equipment?
4 Reacties 4
Postman

Level 1
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geen ervaring met meshnet, maar een snelle door lezing op Wikipedia leert mij dat het in uw geval al bijna niet haalbaar is.
Waarom is dit niet haalbaar? Omdat voor een full meshnet elke AP, router, bridge, etc. direct verbinding moeten kunnen maken met de andere apparaten. U geeft zelf al aan dat de CB niet bijster ver reikt, WiFi is daarom geen optie. Tenzij u alles onderling met kabels wilt gaan verbinden.

Mijn inziens is het aanleggen van kabels de beste oplossing. Zet op een paar strategische plaatsen in uw woning een AP en verbind deze AP rechtstreeks met de CB via een kabel. Dit zal het beste WiFi bereik opleveren.
Stel vervolgens deze AP in met dezelfde SSID en wachtwoord zodat er naadloze overgang is tussen de verschillende AP.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Moet het connectbox zijn ? ( die heeft zelf op wifi geen mesh)

IN bridge mode en dan eigen router die gelijk ook mesh wifi wel ondersteund.
Die router kan men dan mogelijk op een mer centraler punt met die ene kabel op de connectbox zetten.

Verder mesh kan dan via alleen wifi koppeling (is de capaciteit natuurlijk wel minder.

Of nog 1 of 2 mesh AP wel met kabel op die router koppelen

Dat hangt niet van afstand af maar meer van muren vloeren en locatie van de AP's
Zo ook diverse andere mogelijk storingsinvloeden signalen enz.