Gandoe

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Meerdere WiFi Boosters in huis, een daarvan geeft verbinding

Ik heb een Modem aan de straatkant staan, deze heeft altijd WiFi / bereik.

Ik heb een WiFi Adapter A daar dichtbij in het stopcontact maar daarin de Adapter B. Er loopt een internet kabel van Adapter A naar Router.

 

Daarnaast heb ik in de woonkamer een Adapter B in het stopcontact zitten voor betere WiFi in de woonkamer.  Deze valt gigantisch vaak weg (eruit halen terug in doen helpt, onwijs irritant wel). 

 

Ik wil nu een WiFi booster Adapter B ook in de Werkkamer stoppen, omdat daar nu geen internet is (hier  komt mijn PC). Ik wil dus vanuit de Adapter B een internetkabel naar mijn PC. Helas werkt deze Adapter B niet in de werkkamer, geen idee waarom.  Adapter in andere stopcontacten geprobeerd, ook op een plek waar de woonkamer Adapter B eerst zat. Geen resultaat.

 

Lichtjes gaan als volgt:

Allemaal groen (blauw 5Ghz), knipperen HOME, Uitgaan 2.4Ghz en uit HOME (in deze volgorde). Dit gebeurd  ook als ik hem reset, zelfde volgorde.

 

 

HELP!

3 Reacties 3
kruijf

Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes

Adapter zoals je zegt zit niet toevallig in een verlengsnoer?

Het is trouwens ook niet te garanderen dat het via het stroomnet wel goed werkt, ik ben daarom persoonlijk ook een voorstander van een losse router/accespoint

Gandoe
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@kruijf

 

Nee, direct in stopcontact zoals ook staat beschreven in de handleiding.

 

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelde met ‘losse router/accespoint’, maar ik heb nogsteeds hetzelfde probleem...1 acces point doet het, de tweede geeft helaas bij Huisje ‘geen licht’..Kan hem wel vinden in Wifi lijst maar niet connecten, heel  vreemd!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Als dit om een Ziggo Extra Wifi Punt gaat kan je beter even deze pagina Hulp bij Wifibooster en Extra Wifi Punt

Zitten zowel de Zender als Ontvanger wel in een geaard stopcontact?

Als het om een ander merk gaat, is het meestal wel dezelfde methode, de Ontvanger achter het modem met UTP en vanuit daar installeer je de wifi punt. Probeer eens zonder kabel en als alles geïnstalleerd is dan de UTP er in

 

Uitgelicht topic