Beantwoord

Langzame wifi-verbinding via de Ziggo Wifibooster

  • 16 september 2019
  • 20 Reacties
  • 261x Bekeken

Ik heb een Ziggo-Wifi- booster. Maar de verbinding met mijn HP-laptop (windows 8.1) is consequent extreem zwak (3Mbps of zoiets downloadsnelheid). Er is dus wel verbinding (signaal is maximaal, alle streepjes), maar slechts zeer zwak internet.
Het gekke is ook nog: mijn iPhone heeft heel af en toe wél snel internet als hij via de booster internet oppikt - maar meestal ook niet. Zojuist weer, nadat ik 'vergeet dit netwerk'had gedaan bij de booster-verbinding. En even later is het ook op de iPhone weer 'gewoon' 3Mbps. Bij de laptop werkt dat trucje trouwens niet.
Iemand enig idee hoe dit komt?
icon

Best beantwoord door Be rt 18 september 2019, 21:41

@Patrick 61 schreef: "Maar: ik begrijp van je dat dit slechts een tijdelijke oplossing is. Hoezo?"

Om dat dit een oplossing is voor de firmware waar dit foutje inzit.
In de nieuwe firmware zit dit foutje niet.
Ik weet niet zeker of een monteur de nieuwe firmware bij zich heeft.

Maar als het nu goed werkt voor je, is het ook OK en dan hoeft de monteur eigenlijk niet meer langs te komen, want die kan waarschijnlijk toch niets doen aan dit probleem.
Ooit zal de Wifibooster weer verder automatisch ge-update worden.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

20 Reacties

Hoi,

Dit is een klant helpt klant forum.
We hebben wat meer info nodig om je te kunnen helpen.

Wat voor Ziggo modem heb je (naam + nummer).
Wat voor Ziggo booster heb je. (naam + nummer).
Hoe zijn de twee met elkaar verbonden.
Haal je wel je abbo snelheid als je je laptop bekabeld aansluit.
Als je de Wifi van het modem gebruikt, hoe is dan de snelheid.

Kan evt de waardes van het modem plaatsen.

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
Bedankt alvast Beeblebox.
Modem Connectbox CH7465LG-ZG
Ziggo Booster: die standaard witte set (naam?) Wifi Powerline PG-9072LG-ZG
Ze zijn nota bene door een Ziggo monteur verbonden, enige tijd geleden. Toen moet het dus ook gewerkt hebben (heb het daarna een tijdje niet meer gebruikt). Kabel booster zit zoals het hoort in gele poort modem.
Snelheid gewone wifi oke
Snelheid bekabeld via booster oke
Snelheid via booster (ziggo-op) als ik kabel loshaal: 3 down/2 up.
Moet ik je nog meer doorgeven? Waardes modem?
Reputatie 7
Zit de Grote booster wel in een Geaard stopcontact.

Kan je in je Booster inloggen en kijken welke versie je hebt, misschien moet ie geupdate worden

Op deze pagina Extra Wifi Punt Installeren kan je meer info vinden

Ik zie ook dat het een bekend probleem is en in dit topic Lage internetsnelheid op Wifibooster na firmware update wordt er al uitgebreid over gesproken.

In dit topic Update firmware extra-wifibooster via stopcontact kan je een update krijgen via een moderator.
Ja, stopcontact is geaard.
Dat met die firmware update, eh.... daar begin ik niet aan. Vrees dat me dat te veel tijd gaat kosten, ben geen whizzkid. Nadat ik met Ziggo belde hebben ze me een monteur ingepland. Ga ervan uit dat die gratis is, want kan me niet voorstellen dat ik iets verkeer heb gedaan. Want er IS dus verbinding, alleen een magere 3Mbps.
Reputatie 7
Laat maar even weten hoe de afloop is 😊
Hij (zal wel geen vrouw zijn...) komt pas volgende week maandag.
Ik meld me daarna weer.
Reputatie 7
Vrouwelijke monteurs zijn er ook bij Ziggo wie weet 😊
Reputatie 7
Badge +35
Als je in kunt loggen, dan is dit de tijdelijke oplossing voor een betere snelheid:

Een voorlopige mogelijke oplossing:
Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op enigszins orde moeten zijn.

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/wifibooster-via-stopcontact-onregelmatig-met-snelheid-en-verbinding-25034

Laat de monteur ook even weten dat het een software probleem is van een bepaalde Softwareversie.

De firmware ZG-w26.7c.p9.4c is de Softwareversie die de problemen heeft veroorzaakt.

De laatste softwareversie: ZG-w26.9.1c.p9.4.2

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-op-wifibooster-na-firmware-update-24326
Dag Bert,
Heb gedaan wat je schreef, helaas zonder resultaat.
Zal de monteur maandag a.s. wijzen op bovenstaande correspondentie en de (even snel bekeken) veel uitvoeriger correspondentie waar je de link van stuurde. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +35
Heb je wel de Wifibooster opnieuw op laten starten na de wijzigingen? @Patrick 61
Ja. Alleen de booster toch, niet ook het deel dat verbonden is met het modem?
Booster heb ik een seconde of 10 eraf gehaald en weer erin gedaan.
Reputatie 7
Badge +35
Dan is hij opnieuw opgestart.☺
Staat 2,4 en 5 GHz nog ingesteld op WPA-PSK+WPA2-PSK ?
Bert,
Mensen met geduld zoals jij zijn goud waard. Had de nieuwe setting idd niet gesaved! Dus weer setting veranderd en nu wél gesaved. En de booster doet het!
Maar: ik begrijp van je dat dit slechts een tijdelijke oplossing is. Hoezo?

En meteen nog een ander vraagje: de snelheid van mijn laptop (eenvoudige HP Pavilion, 2,5 jaar oud) is véél lager (40Mbps download in huiskamer) dan die van mijn iPhone6S (dubbele). Heb ook een oeroude iPad, met nóg een lagere snelheid (8Mbps > allemaal Ziggo Speedtest) Alle drie op dezelfde wifi dus. Zijn die verschillen puur te verklaren door kwaliteit/ouderdom van de verschillende apparaten?
Reputatie 7
Badge +17
Dat ligt meestal aan de ingebouwde netwerkkaart; die bepaalt de snelheden.
Oude apparaten hebben meestal een "trage " kaart. De nieuwe vaak tot 1 Gbps.
Ook de kwaliteit/prijs is van invloed.
Ik vermoedde al zoiets. Kortom: je kunt wel een fantastisch internetsignaal hebben, maar als je apparatuur doorsnee is, zal je internetsnelheid ook niet veel meer zijn dan doorsnee.
Reputatie 7
Badge +17
Tik op je HP laptop in het zoekvenster links onder eens in: netwerkeigenschappen.
Op mijn oude I3 laptop haal ik op z'n hoogst 80 of 90 Mbps met een 100 Mbps netwerkadapter.
Op de desktop met een hoge productkwaliteit zowel bekabeld als via wifi 500/40 Mbps.
Bedoel je "netwerkverbindingen'? Daar staat 58Mbps.
Reputatie 7
Badge +35
@Patrick 61 schreef: "Maar: ik begrijp van je dat dit slechts een tijdelijke oplossing is. Hoezo?"

Om dat dit een oplossing is voor de firmware waar dit foutje inzit.
In de nieuwe firmware zit dit foutje niet.
Ik weet niet zeker of een monteur de nieuwe firmware bij zich heeft.

Maar als het nu goed werkt voor je, is het ook OK en dan hoeft de monteur eigenlijk niet meer langs te komen, want die kan waarschijnlijk toch niets doen aan dit probleem.
Ooit zal de Wifibooster weer verder automatisch ge-update worden.
Prima, dan zal ik de Ziggo-monteur afbestellen.
Dank je wel Bert voor de hulp!.
Reputatie 7
Badge +35
Veel succes verder, heb je nog vragen, stel ze gerust, er is altijd wel iemand op de Ziggo community die er een antwoord op heeft.☺