Emil01

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Lan adres Connectionbox aanpassen - hoe pak ik dit aan?

Mijn eerste ervaring met de Ziggo helpdesk was erg goed (not).
Ik heb uiteraard eerst zelf gezocht, daarna google geraadpleegd en zelfs opzoek gegaan naar de fabrikant, maar ik kon het niet vinden. Ik bel de helpdesk en het enige wat ze zeggen is: "Dat supporten we niet. Vraag maar aan de community". Ik weet het niet, maar heel erg netjes is het niet.

Ik wil het LAN adres van het modem aanpassen. Ik heb inmiddels de DHCP aangepast waardoor het netwerk van het modem inmiddels goed is, maar eigenlijk wil ik nu het host adres aanpassen. Gelukkig blijft het netwerk adres goed na het weer uitzetten van de DHCP server.

Ik ben van 192.168.178.1 naar 192.168.199.1 gegaan, maar ik zou naar 192.168.199.254 willen.
Ik kan dit dus nergens vinden. Is er iemand die mij helpen kan? Is er nog een advanced menu?


Emil
9 Reacties 9
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Waarom zou u dat willen? Die mogelijkheid heeft de Connectbox niet. Er is geen advanced menu.
Emil01
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Jan F. wrote:
Waarom zou u dat willen?


Ehhh,... Omdat mijn netwerk zo is opgebouwd. Netwerk apparatuur op de hoge adressen. Ik ben van de oude stempel. Zo heb ik het vroeger zo geleerd. Servers op lage adressen, apparatuur op hoge adressen. Werkstations er tussen in.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit niet kan. Ik kan me wel voorstellen dat dit verborgen is.

Emil
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Emil,

Welkom bij Ziggo en op de Ziggo Community!
Naar om te lezen dat je eerste contact met onze klantenservice niet goed bevallen is.

Hierin moet ik het toch wel een beetje opnemen voor mijn collega(s). Het klopt dat wij je hierbij niet kunnen helpen, daar dit niet een service/instelling is die vanuit Ziggo wordt ondersteunt. Ik kan me voorstellen dat iets dergelijks wel mogelijk kan zijn, maar ik zou niet weten hoe. Onze service heeft (logischerwijs) bepaalde grenzen. We helpen bij basisinstellingen en bij het op de juiste manier gebruik kunnen maken van de diensten die je van ons afneemt. Wil je daarin eigen instellingen/aansluitingen en dergelijke regelen, kunnen we je daar niet altijd bij helpen.

Wellicht dat hier op de Community nog iemand voor je langskomt die hierbij kan helpen :-).
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
IK persoonlijk vind dat Ziggo support alle mogelijk settings van door hen geleverde spullen moet kunnen supporten wat geven van support betreft.

En dan de settings die niet kunnen of willen werken gewoon geheel blokken.

Het heeft namelijk best weinig zin mogelijkheden te hebben (op/aan door Ziggo geleverde producten) waar support weer niets mee kan of wil of.... :innocent:

Bridge mode en zelf eigen router!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je kunt het derde octet wijzigen. Het Gateway address niet. Dat blijft 192.168.x.1.
Optie: ConnectBox in Bridge en eigen Router aansluiten waarop dat wel kan.
De ConnectBox is voor de gemiddelde klant. Dat ben jij kennelijk niet.
Gr Han
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes
Blijft natuurlijk toch een ietwat halfslachtige implementatie, dat jet 3e octet wel kun wijzigen en het 4e niet. Vreemde keuze.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Blijft zo dat meest spul door ISP's geleverd in ieder geval niets voor klein zakelijk of zzp of zaken met wat meer betreft eigen netwerk spullen geschikt is.

Mensen met 1 of 2 pc's privegebruik only en "simpel' tel en tv daar voldoet het maar daar zit ergens volgens mij al de grens.

Al eerder gezegd waar een ISP in bijv logFiles enz. router kan kijken voldoet dit zakelijk niet aan Privacy wetgeving, privé weet ik niet?

Nu nog in bridge modes.

Zodra men werkelijke routervrijheid gaat krijgen wat allang had gemoeten is dit probleem uit de wereld, maar Nederlandse politiek moet wat dat betreft zo graag helemaal achterop lopen ( uitstel van een allang uit te voeren EU regel), of men is door vreemde "vormen" van lobby zelfs op verkeerde spoor gezet.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Zpiep De door u gewenste routervrijheid is er al. U kunt echter (nog) niet een eigen modem inzetten. Daar gaat de EU regel over. Overigens ben ik van mening, maar dat is volledig off-topic, dat de bemoeienis van Brussel vaak te ver gaat.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Jan F. wrote:
Zpiep De door u gewenste routervrijheid is er al. U kunt echter (nog) niet een eigen modem inzetten. Daar gaat de EU regel over. Overigens ben ik van mening, maar dat is volledig off-topic, dat de bemoeienis van Brussel vaak te ver gaat.


Neen dat is geen routervrijheid in de zin van die regel.
Andere landen hebben het o.a. reeds wel echt compleet zoals bedoeld doorgevoerd.
Is maar beetje off-topic, want als dit nu ook nl het geval was, kan en dus ook kon TS een eigen router/modem geheel naar wens instellen, zonder gedoe bridge mode en alle ander...

Brussel welles niets yep is off-topic. :wink: en zal eindeloze discussie blijven hihi

Buiten dat privacy wetgeving is voor iedereen van belang,men kan tot ver in de toekomst nog last hebben en krijgen door gelekte / verkregen data over (U) bijv in de vorm van diverse datadiscriminatie. ( heb je ooit gewoond op adres waar later van blijkt dure ziektes wie daar gewoond hebben komen vaker voor verzekeringen, baan, ziekte enz.... )

Ook off-topic maar ISP en medewerkers kan dus in logfiles ISP routers bijv. e.a. meekijken en zien met wie wat men communiceerd met een maar klein beetje moeite, en daar indien zakelijk zijn bijv (uw) klanten mogelijk niet van gediend vooral om dat dit nergens genoemd is waar wanneer welke gegevens en hoe te wissen / voorkomen enz enz. ( Datenschutz beauftragte infos)

Ik ben betweterig ja maar heb iv.m. security en privacy te vaak achteraf toch gelijk gekregen en meerderen zien het zo die kant op gaan. (geen wifi gebruiken vooral zakelijk en gevoelige zaken om echt safe te zijn was meer dan 20 jaar terug al belangrijk, gewoon omdat het reeds ook wpa2 volledig te hacken is enz enz, gebruikersgemak gaat voor waar de hackers met alles vooruit lopen op de beveiling enz/

Sorry Topic starter.
OMN-Topic

Dus of alles omzetten en indien Arris connectbox dan ook dit in de gaten houden.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/firmware-mediabox-in-problemen-36114
Of in Bridge mode laten zetten en zelf meer controle terug halen.

Uitgelicht topic