Saizz

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Krijg Server niet open: ARK Survival Evolved. Lijkt te draaien maar niet te zien in LAN/Online

HELP! 
Ok, stress!

Ik had deze servers al lopen via KPN maar overgestapt naar Ziggo en nu krijg ik dus de server gewoon niet draaiende. Ik ben bang dat het een super domme fout is maar ik er gewoon overheen kijk…

Gedaan:
Ik kon in de eerste instantie al geen poorten vinden, gebelt met ziggo, IPv4 aan laten zetten,
Nu inderdaad de opties maar krijg het nogsteeds niet werkende.

Als ik de server opstart met de Ark Server Manager zie ik een groen licht,  de RCON start op en geeft een “successfully started!” message, maar de server is nergens te vinden. ook niet in LAN.
en ook niet via de steam servers onder LAN.

In de ARK Server Manager de server port 27015 en query 7777 gebruikt en deze poorten in het router menu toegevoegd als “both” inclusief extra “standaart” ARK poorten voor de zekerheid. 

 


 

  • Ik heb bij firewall Inbound rules alle poorten ook toegevoegd.
  •  ik bij DHCP het IP van de PC maar vastgezet (static gemaakt) om te proberen, 
  • Ik heb nog geprobeerd uPnP uit/aan te zetten…
  • Ik heb de poorten OOK maar ingevuld bij IP and port filtering (voor de zekerheid)
    ik weet uberhaupt niet waar ik ze nou invul, want IP en port filtering stond voorheen nog bij IPv6, totdat ziggo IPv4 heeft aangezet. toen kreeg ik dus het menu Port forwarding erbij maar veranderde Port filtering ook ineens naar IPv4, dus ook niet zeker meer WAAR ik de forwards nou onder moet zetten.

     
  • Ik heb de router gerestart, Het server manager programma gerestart…

    En nu geef ik op. 

    Wat zie ik over het hoofd?


    Groetjes, 

    Sindy


    Edit: via een ander topic bij een tester gekomen en in de router zelf een ping test naar mijn Public IP gedaan en die geeft aan dat de poorten 27015 en 7777 offline zijn, de interne ping test van de connect box geeft dit aan:

    PING xxxx (xxxx): 64 data bytes
    --- xxxx1 ping statistics ---
    3 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss



     
19 Reacties 19
Adam69

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Best Sindy (Saizz),

 

Het beste wat je kan doen is opnieuw beginnen, klinkt ernstig maar valt wel mee. Je hebt wel een laptop of PC nodig die vast is bekabeld met de modem/router, dus niet op WIFI !

Zoek eerst het MAC adres van je server en noteer dat, kijk in:

Menu -> Geavanceerde instellingen -> Gereserveerd IP-adres

Voor je gaat beginnen zorg ervoor dat je het enige aangesloten apparaat bent op de Modem/Router, trek alle andere ethernet kabels eruit (wifi is niet belangrijk).

Volg het 5 stappen plan:

 

Stap 1

maak een backup van je configuratie (je weet maar nooit)

Menu -> Beheer -> Opnieuw opstarten -> Knop "Backup"

 

Stap 2

Terug naar fabrieks instellingen (alles weg)

Menu -> Beheer -> Opnieuw opstarten -> Knop "Herstel instellingen"

Dit kan enkele minuten in beslag nemen en Modem/Router zal her-starten.

 

Stap 3 

Na het opstarten, dien je een wachtwoord in te stellen en als je dat wilt kan je ook een ander subnet gebruiken dan de 192.168.178.x

Menu -> Geavanceerde instellingen -> DHCPv4-server

 

Stap 4

Ga alvast het MAC adres van de server vastleggen op een gewenst IP adres

Menu -> Geavanceerde instellingen -> Gereserveerd IP-adres

Vergeet daarbij niet om EXTRA op de knop "Instellingen Opslaan” te klikken die helemaal rechts onderaan de pagina staat !!

 

Stap 5

Geef de poorten in, die je wilt open zetten voor je server

Menu -> Geavanceerde instellingen -> Beveiliging -> Poort-forwarding

 

Hierna kan je alle ethernet kabels weer aansluiten, en indien gewenst ook je WIFI instellen en gaan gebruiken, maar dat laat ik hierbij even uit het stappenplan.

 

Als het mis gaat, en/of je bent niet tevreden, kan je altijd weer de backup terugzetten (die je gemaakt en bewaart hebt, in stap 1)

Menu -> Beheer -> Opnieuw opstarten -> Knop "Backup terugzetten"

 

Adam

 

Hierbij een EDIT, want ik zie ineens dat we mogelijk niet helemaal dezelfde type router hebben, dus menu-namen kunnen/zullen anders zijn. En ik hoop dan ook dat je er wel wat aan hebt, anders heb ik het voor niets uitgezocht 🙂

Het idee blijft hoe dan ook hetzelfde… terug naar af en begin opnieuw, geeft de MAC eerst in, voor je de server aansluit en gebruik enkel de poort-forwarding. suc-6

 

Saizz
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Adam69 wrote:

Best Sindy (Saizz),

 

Het beste wat je kan doen is opnieuw beginnen, klinkt ernstig maar valt wel mee. Je hebt wel een laptop of PC nodig die vast is bekabeld met de modem/router, dus niet op WIFI !

Zoek eerst het MAC adres van je server en noteer dat, kijk in:

Menu -> Geavanceerde instellingen -> Gereserveerd IP-adres

Voor je gaat beginnen zorg ervoor dat je het enige aangesloten apparaat bent op de Modem/Router, trek alle andere ethernet kabels eruit (wifi is niet belangrijk).

Volg het 5 stappen plan:

 

Stap 1

maak een backup van je configuratie (je weet maar nooit)

Menu -> Beheer -> Opnieuw opstarten -> Knop "Backup"

 

Stap 2

Terug naar fabrieks instellingen (alles weg)

Menu -> Beheer -> Opnieuw opstarten -> Knop "Herstel instellingen"

Dit kan enkele minuten in beslag nemen en Modem/Router zal her-starten.

 

Stap 3 

Na het opstarten, dien je een wachtwoord in te stellen en als je dat wilt kan je ook een ander subnet gebruiken dan de 192.168.178.x

Menu -> Geavanceerde instellingen -> DHCPv4-server

 

Stap 4

Ga alvast het MAC adres van de server vastleggen op een gewenst IP adres

Menu -> Geavanceerde instellingen -> Gereserveerd IP-adres

Vergeet daarbij niet om EXTRA op de knop "Instellingen Opslaan” te klikken die helemaal rechts onderaan de pagina staat !!

 

Stap 5

Geef de poorten in, die je wilt open zetten voor je server

Menu -> Geavanceerde instellingen -> Beveiliging -> Poort-forwarding

 

Hierna kan je alle ethernet kabels weer aansluiten, en indien gewenst ook je WIFI instellen en gaan gebruiken, maar dat laat ik hierbij even uit het stappenplan.

 

Als het mis gaat, en/of je bent niet tevreden, kan je altijd weer de backup terugzetten (die je gemaakt en bewaart hebt, in stap 1)

Menu -> Beheer -> Opnieuw opstarten -> Knop "Backup terugzetten"

 

Adam



Sorry maar ik snap niet hoe​​​​​ dit gaat helpen.

Saizz
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen idee wat ik nu heb gedaan maar na 2 dagen spelen met settings heen en weer heb ik hem nu dus WEL in mijn LAN maar verder kom ik ook echt niet.
zie hem via LAN in Steam en in het game server menu zelf onder LAN maar niemand kan verbinden. Niet via xxx.(plublicIP):27015 en ook niet via 192.xxx.xxx:27015

nog een forum gevonden met een suggestie voor open poorten voor steamgame ARK in de ziggo router maar elke keer als ik de poortenreeks wil invoeren geeft hij aan “Deze poort is al geopend” 

Saizz
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Adam69 wrote:

Best Sindy (Saizz),

 

Het beste wat je kan doen is opnieuw beginnen, klinkt ernstig maar valt wel mee. Je hebt wel een laptop of PC nodig die vast is bekabeld met de modem/router, dus niet op WIFI !

Zoek eerst het MAC adres van je server en noteer dat, kijk in:

Menu -> Geavanceerde instellingen -> Gereserveerd IP-adres

Voor je gaat beginnen zorg ervoor dat je het enige aangesloten apparaat bent op de Modem/Router, trek alle andere ethernet kabels eruit (wifi is niet belangrijk).

Volg het 5 stappen plan:

 

Stap 1

maak een backup van je configuratie (je weet maar nooit)

Menu -> Beheer -> Opnieuw opstarten -> Knop "Backup"

 

Stap 2

Terug naar fabrieks instellingen (alles weg)

Menu -> Beheer -> Opnieuw opstarten -> Knop "Herstel instellingen"

Dit kan enkele minuten in beslag nemen en Modem/Router zal her-starten.

 

Stap 3 

Na het opstarten, dien je een wachtwoord in te stellen en als je dat wilt kan je ook een ander subnet gebruiken dan de 192.168.178.x

Menu -> Geavanceerde instellingen -> DHCPv4-server

 

Stap 4

Ga alvast het MAC adres van de server vastleggen op een gewenst IP adres

Menu -> Geavanceerde instellingen -> Gereserveerd IP-adres

Vergeet daarbij niet om EXTRA op de knop "Instellingen Opslaan” te klikken die helemaal rechts onderaan de pagina staat !!

 

Stap 5

Geef de poorten in, die je wilt open zetten voor je server

Menu -> Geavanceerde instellingen -> Beveiliging -> Poort-forwarding

 

Hierna kan je alle ethernet kabels weer aansluiten, en indien gewenst ook je WIFI instellen en gaan gebruiken, maar dat laat ik hierbij even uit het stappenplan.

 

Als het mis gaat, en/of je bent niet tevreden, kan je altijd weer de backup terugzetten (die je gemaakt en bewaart hebt, in stap 1)

Menu -> Beheer -> Opnieuw opstarten -> Knop "Backup terugzetten"

 

Adam

 

Hierbij een EDIT, want ik zie ineens dat we mogelijk niet helemaal dezelfde type router hebben, dus menu-namen kunnen/zullen anders zijn. En ik hoop dan ook dat je er wel wat aan hebt, anders heb ik het voor niets uitgezocht 🙂

Het idee blijft hoe dan ook hetzelfde… terug naar af en begin opnieuw, geeft de MAC eerst in, voor je de server aansluit en gebruik enkel de poort-forwarding. suc-6

 

Hey hallo!
het menu komt overeen dus het zou maarja kunnen kloppen.
Ik vond je oplossing een beetje matig, ik dacht het is z'n “Heeft u geprobeerd hem aan en uit te drukken” haha. maargoed! Ik dacht ik ga het toch maar doen, wanhopig..

Nu heb ik dus ALLES afgekoppelt. Andere PC, ps4, etc etc.
En alle stappen gevolg, totdat ik erachter kwam dus ik nog een Netgear switch ertussen heb zitten, tussen de Modem/router en mijn PC…..

Is dit waarom ik mijn server in LAN zie en niet online??
Moet ik poorten van mijn switch IP ook open zetten????

Groetjes!

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Edit TS volgt instructies Adam wel op. 

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Ok je volgt het advies van Adam, zie ik nu. Verstandig. Die switch zou niet moeten uitmaken, als het echt alleen een standaard switch is. Sluit je server en pc eens alleen op het modem aan, desnoods met een lange ethernetkabel die je even tijdelijk door je huis legt. Je kunt dan systematisch problemen uitsluiten. 

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Via shields up op grc.com kun je zien of je poorten extern idd open staan. Heb je verder de juiste poorten en tcp udp instellingen helemaal goedgedaan?

Saizz
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik neem aan dat er in stap 4 word bedoelt “Voeg IP-adres reservering toe” ?
en dat ik dan een groen vinkje zet voor mijn PC, en dan op die knop druk? 
Alleen gebeurd en dan niets. er komt niets bij gereserveerde IP-adressen te staan.

Ook is het begin lokaal adres 192.168…. nu heel anders dan het IP van mijn PC.
Dit was voorheen ook een 192...xxx nummer en nu ineens een 169.xxxx nummer.

Kan dit kloppen?

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Nee, als je ip adres op de server of pc met 169 begint krijgt je pc of server geen ip-adres van de dhcp server. Hij zou dan ook geen internet moeten hebben en binnen je lan ook niet moeten functioneren

Saizz
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wlmpie wrote:

Nee, als je ip adres op de server of pc met 169 begint krijgt je pc of server geen ip-adres van de dhcp server. Hij zou dan ook geen internet moeten hebben en binnen je lan ook niet moeten functioneren

Maar ik zit toch echt op deze PC, en is ook de enigste PC die op dit moment is aangesloten met de router. ik heb nu modem/router > PC 

Ik dacht dat dit het stappenplan was.. Maar ten eerste kan ik geen reservering toevoegen en ten 2e zag ik dus dat het een heel ander adres is idd.

 

 

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

In stap 4 is het de bedoeling dat je server een vast ip krijgt waarnaar de port forward in je modem kan verwijzen. Anders komt het dataverkeer van buiten niet bij je server terecht en werkt het idd niet. 

Saizz
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wlmpie wrote:

In stap 4 is het de bedoeling dat je server een vast ip krijgt waarnaar de port forward in je modem kan verwijzen. Anders komt het dataverkeer van buiten niet bij je server terecht en werkt het idd niet. 
 

Ja precies. Dit had ik voorheen dus ook gedaan maar het wil nu dus ineens niet meer en zie dus dat het een heel ander IP adres is… 

Saizz
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb nu de hele modem dus naar fabrieksinstellingen gedaan, alles in het hele huis afgekoppeld en PC rechtstreekt met modem verbonden en nu zit ik met een 169xxx IP waarmee ik dus eigenlijk geen internet moet kunnen hebben maar wel heb?

Is dit een nieuw probleem dan?

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Dat gaat idd niet goed. Het ip van je desktop moet ook beginnen met 192.168.178.x

staat de dhcp client op deze desktop wel aan? Laat windows anders de netwerk troubleshooter draaien. Want nu staat je pc verkeerd ingesteld. 
heb je al een herstart van je pc gedaan? Nadat je het modem opnieuw had ingesteld?

Saizz
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wlmpie wrote:

Dat gaat idd niet goed. Het ip van je desktop moet ook beginnen met 192.168.178.x

staat de dhcp client op deze desktop wel aan? Laat windows anders de netwerk troubleshooter draaien. Want nu staat je pc verkeerd ingesteld. 


Hoe check/doe ik dat?

Saizz
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Saizz wrote:
Wlmpie wrote:

Dat gaat idd niet goed. Het ip van je desktop moet ook beginnen met 192.168.178.x

staat de dhcp client op deze desktop wel aan? Laat windows anders de netwerk troubleshooter draaien. Want nu staat je pc verkeerd ingesteld. 


Hoe check/doe ik dat?


Ok. Zelf opgelost. een PC restart heeft me nu weer een 192.xx gegeven 
ik ga verder met de stappen.

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Dat saizzu apparaat dat via wigi verbind, is dat toevallig ook je desktop pc? Dan loopt je internet via die wifi verbinding. Dan is het ook niet gek dat de server die neem ik aan op diezelfde pc draait niet werkt. Zet wifi uit op die desktop pc

Saizz
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wlmpie wrote:

Dat saizzu apparaat dat via wigi verbind, is dat toevallig ook je desktop pc? Dan loopt je internet via die wifi verbinding. Dan is het ook niet gek dat de server die neem ik aan op diezelfde pc draait niet werkt. Zet wifi uit op die desktop pc


Nee dit is mijn telefoon DESKTOP is de PC 

Saizz
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heren, het werkt. 



Nu weet ik dus nogsteeds niet wat het probleem was, aangezien ik alle stappen hetzelfde heb gedaan als de eerste keer.

Ik ga nu alle apparaten weer aansluiten en de Switch er weer tussen plaatsen. 
Fingers crossed dat het blijft werken. Kom straks met de update

Uitgelicht topic