Beantwoord

Kan niet draadloos printen via mijn laptop

• 22 februari 2019
  • 33 reacties
  • 3114 keer bekeken

Sinds een aantal weken kan ik plotseling niet meer printen met mijn laptop.
Mijn printer (een Canon MX925) heb ik boven op een kamer staan en is met een usb kabel verbonden aan mijn vaste computer.
Beneden heb ik een laptop waarmee ik o.a. documenten print. Het modem staat beneden in de kamer.
Zoals gezegd ging dit altijd uitstekend , toen dit niet meer lukte heb ik contact met Canon opgezocht en die vroegen als ik de printer eens voor het modem in de kamer wilde zetten en inderdaad toen kon ik wel draadloos printen.
Vervolgens heb ik de printer weer naar boven geplaatst en kon er helaas niet worden geprint. De printer herkende het steunpunt niet. Ik heb contact met Ziggo opgenomen en deze hebben de Wifibooster opgestuurd en is er een monteur geweest om het te installeren.
De monteur heeft het één en ander aan de contactdoos veranderd en vervolgens wat in zijn laptop. Toen kon ik ineens weer draadloos printen en was de Wifibooster niet nodig wan het signaal was prima. De monteur was weer weg en toen kon ik weer niet draadloos printen. Hoe vreemd wil je het hebben ik weet het in ieder geval niet meer , moet ik weer contact opnemen met Ziggo of met Canon?
Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

b.v.d.
L.Z.
icon

Best beantwoord door Swanny 1 6 maart 2019, 22:12

Hallo mede forumleden,
Even een update van de stand van zaken. Na het uitblijven van een reactie van Cannon heb ik zelf maar gebeld en het bleek dat men niets meer voor mij kon doen en gaven de schuld aan het signaal. Later kreeg ik nog een e-mail van Cannon met de bevestiging dat het noodzaak is om de printer zo dicht mogelijk (binnen 50 meter) bij het modem te plaatsen.
Nou hier voldoe ik ruimschoots aan.
Ziggo geeft ook aan niets meer voor mij te kunnen doen daar de signalen prima zijn en de andere wifi-apparaten wel werken geven deze de schuld aan de printer.
Ik moet er maar mee leren leven als ik iets wil printen om dit dan maar via een usb-stick te doen helaas het is niet anders. Geen ramp maar het kan anders en dat zit mij dwars.
Ik stop hier mee met deze topic en wil een ieder die zijn of haar energie in mijn probleem heeft gestopt hartelijk danken.
Met vriendelijke groet
Swanny
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

33 Reacties

OK, laten we ff de reaktie van Canon afwachten.
Om de via Wifi aangesloten Printer op je laptop in beeld te kunnen krijgen heb je iets moeten doen.
Kun je die procedure niet herhalen?

Voor de configuratie van je Printer heeft Canon het IJ Network Tool.
Gebruik je dat?

Gr Han
Ja het Network Tool van Canon heb ik gebruikt en daar geeft hij juist aan dat de printer niet gevonden is.

Gr. Swanny
Reputatie 4
Badge +2
Voor alle zekerheid, canon is best berucht om default te oude niet goed werkende software bij spullen leveren. ( ze zijn niet de enige maar hiermee kan je op een verkeerd been komen)

Je hebt alles al eens gedeinstalleerd gehad en met de nieuwste download van canon site opnieuw gedaan ?

Is maar een tip indien nog niet naar gekeken is.

Verder Bert al gezegd wifi tooltje om te zien wat er allemaal wel of niet goed is op wifi vlak zover mogelijk, en zo zijn er nog meer tooltjes
Hallo bedankt voor je reactie,
Ik heb inderdaad de laatste download van Canon binnen gehaald maar het vreemde is dat eerder alles prima functioneerde. Wat de wifi tooltjes betreft wacht ik nog even de reactie van Canon af. (die ik al had verwacht , wacht het weekend even af)

Gr. Swanny
Hallo mede forumleden,
Even een update van de stand van zaken. Na het uitblijven van een reactie van Cannon heb ik zelf maar gebeld en het bleek dat men niets meer voor mij kon doen en gaven de schuld aan het signaal. Later kreeg ik nog een e-mail van Cannon met de bevestiging dat het noodzaak is om de printer zo dicht mogelijk (binnen 50 meter) bij het modem te plaatsen.
Nou hier voldoe ik ruimschoots aan.
Ziggo geeft ook aan niets meer voor mij te kunnen doen daar de signalen prima zijn en de andere wifi-apparaten wel werken geven deze de schuld aan de printer.
Ik moet er maar mee leren leven als ik iets wil printen om dit dan maar via een usb-stick te doen helaas het is niet anders. Geen ramp maar het kan anders en dat zit mij dwars.
Ik stop hier mee met deze topic en wil een ieder die zijn of haar energie in mijn probleem heeft gestopt hartelijk danken.
Met vriendelijke groet
Swanny
@Swanny 1
Doorborduren op Wifi had geen zin, zoveel was wel duidelijk.
Bekabeld ook al niet gelukt.
Ben verbaasd, maar de Printer kan deels stuk zijn.

Deze eerdere Tip nog bekeken?
Tip 2 Is alternatief voor 1.
Omdat de Printer met een USB kabel is aangesloten, kun je op die Computer van de Printer een Netwerk Printer maken. Onder de voorwaarde dat het computersysteem aan staat, kun je de printer op de laptop in beeld krijgen.
Zie, omdat ik veronderstel dat je Windows hebt:https://www.personalcomputercare.nl/computervragen/netwerk/thuisnetwerk-instellen.htm

Zo gebruik ik mijn HP Printer, die helaas niet bekabeld kan worden aangesloten op mijn netwerk.
Is toch nog iets handiger dan met een USB-stick rond te gaan lopen.
Ga ik zeker nog even proberen Han en als het is gelukt laat ik je dit zeker in dit forum weten.

Nogmaals bedankt.
Gr. Swanny
Reputatie 4
Badge +2
Weet het is niet leuk wetende dat e.a. ook goed zou moeten kunnen werken. frustratie enz😉
Ervaring hier vooral ook met Canon wifi teveel xtra werk en gedoe, als wederverkoper die wel goede service en support dus werkende zaken wil opleveren een minus geschäft.

Dus wij verkopen ze al lang niet meer, de klanten kunnen ze overal kopen bij problemen kunnen ze ons tegen uurtarief inhuren, het gekke is dat men dan ineens wel kan leven met zaken die niet zo eenvoudig werken zoals voorgesteld door de fabrikant.😊