IPv4 port forwarding op connect box configureren

beste mensen,

Ik kan de port forwarding tabblad maar vinden op mijn nieuwe Connect Box. Hij was eerst ingesteld op IPv6, maar dat is nu aangepast door Ziggo. Dus nu staat hij ingesteld als IPv4. Maar ik kan de tabblad (port forwarding) nog steeds niet vinden. Hij zou onder beveiligingen moet staan. Heb nogmaals gebeld en te horen gekregen dat ik hier mijn antwoord moest zoeken.

[h4]Connect Box informatie[/h4]
Conform standaard specificaties: DOCSIS 3.0
Hardware versie: 10
Software versie: 9.1.116.605
Serienummer Connect Box: AAAP80841920

19 Reacties

Reputatie 7
Hoi @gurmukh174
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Helpt deze info je misschien verder?
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/port-forwarding-op-de-connectbox-16114

Staat die dan nu wel op IPv4?
Hoi EnergieBoy,

Had net weer gebeld. Ben er nu achter gekomen dat hij toch niet op ipv4 staat. Ziggo gaat het aanpassen en wachten even af. Ik wordt als het goed weer opgebeld als dit voor elkaar is.

bedankt voor je snelle reachtie.

Gr.
Gurmukh Singh
Reputatie 7
Hi @gurmukh174, je ziet deze optie inderdaad niet zo lang je modem nog een IPv6 DS-lite profiel heeft.

Momenteel draait je modem nog steeds op dat profiel, terwijl sinds 27-11 (12:19) de IPv4 voorkeursregel wel is toegevoegd aan je abonnement in de administratie.

Zou je je modem een keer kunnen resetten? Gewoon 5sec de stroom eraf is voldoende.
Ga ik zo wel even doen.

Gr.
Gurmukh Singh
Heb 4 dagen geleden gereset, maar hij blijft nog steeds op ipv6 staan. Uploaden van configuratie van Ziggo naar mijn modem gaat niet helemaal lekker. Ziggo is er mee bezig.

Gr.
Gurmukh Singh
Reputatie 7
Hi Gurmukh, ik weet niet precies wanneer dit is aangepast maar op dit moment zie ik het IPv4 profiel actief op je modem! Werkt port forwarding ook weer?
He Mark,

Dat klopt. Hij staat nu wel op IPv4 en de tab ''port forwarding'' zie ik ook weer. De Porten heb ik al geconfigureerd en ze werken ook al.

Dank voor jullie steun.

Gr.
Gurmukh Singh
Reputatie 7
Fijn dat het gelukt is en dat het werkt. Thx voor de terugkoppeling!
Hallo @Mark Ziggo ,
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Mij is eergisteren verteld dat ipv4 internet geactiveerd is op mijn account.
De modem nu al 2 x over gereset maar zie nog steeds ipv6 portforwarding. Kunt u mij ook helpen om dit probleem op te lossen?

Bedankt alvast.
Reputatie 7
Hi @knisnal, inmiddels draait ook jouw modem op een IPv4 only profiel zie ik (na een volgend contact met onze klantenservice).
Hi @Mark Ziggo
Ik zie het... Heeft even mogen duren maar het is gelukt. 🙂
Wat ik niet begrijp is waarom Ziggo dit profiel niet standaard in NL uitrolt. Verwacht dat NL nog zn 95% van de huis tuin en keuken gebruikers ipv4 gebruikt.

Toch bedankt voor je inzet!
Ik heb ook hetzelfde probleem, ik kan alleen ipv6 poorten forwarden. Is het mogelijk om dit te switchen?
Ja dat kan. Vragen aan de klantenservice om ipv4 profiel toe te wijzen. En gelijk een verzoek naar mutaties te versturen om dit op de modem aan te passen.

Als alleen het ipv4 profiel wordt toegevoegd gaat het nog niet werken.
Ik zit ook met het zelfde probleem.

Mijn poorten willen niet open.
Klantenservice heeft IPV4 + een toevoeging in me connectbox gezet.
Ondanks dat blijven me poorten dicht.
Reputatie 7
Hi @Peace, welkom op onze Community!

Heb je in het modem al wel de mogelijkheid om port forwarding in te stellen? Met andere woorden, heeft je modem al een IPv4 only of Dual Stack profiel?

Zo ja: dan kun je de poorten het beste testen met een tooltje op je PC. Bijvoorbeeld Simple Port Tester. Hiermee hebben we kortgeleden op kantoor een aantal forwards ingesteld en succesvol getest op onze Connectboxen. Forward de poorten voor de test naar het ip-adres van de PC waarop je het tooltje draait.

Een port forward regel instellen is overigens niet voldoende om de poort 'open' te zetten. Als er binnen je netwerk geen enkele server/applicatie luistert naar de desbetreffende poort zal hij 'dicht' staan.
Het bovenstaande tooltje luistert actief naar de poorten die jij getest wilt hebben en geeft daardoor betrouwbaar aan of je port forwarding regels correct zijn ingesteld.
Hallo Mark Bedankt voor je hulp via dit tooltje zeg hij dat hij wel open is.
Ik weet alleen dat de Klantenservice een ipv4 profiel heeft aangemaakt. Met iets als CR Kunt u het nakijken of ze het goed hebben gedaan. ? Eerst had ik alleen maar een IPV4 Profiel die hadden ze verwijderd en nu heb ik IPV4+ met een toevoeging.
Reputatie 7
Ze hebben er een moeilijk verhaal van gemaakt begrijp ik, hopelijk kan ik het simpeler toelichten.

Jouw Connectbox krijgt in principe een IPv6 profiel (DS-Lite of Full-DS), tenzij er in de abonnementsregels in onze administratie staat dat jij graag IPv4 only wenst.
Deze abonnementsregel kent verschillende formuleringen en ze hebben bij één van die formuleringen wat vreemde problemen gevonden waardoor port forwarding niet goed werkt.
Bij jou stond de 'probleemregel', die hebben ze verwijderd en de juiste toegevoegd.

Mijn ervaring is dat de status van de poorten vaak niet goed gecontroleerd wordt, waardoor je ten onrechte denkt dat de poort dicht staat. Met de Simple Port Tester weet ik zeker dat de controle goed is en ziedaar, jouw port forwarding werkt!

De vraag is dan, wat werkt er nog niet?
Het is voor een server waardoor ze niet kunnen connecten van buiten af.
Hoi Mark Ziggo,
ik lees hierboven je opmerking over het ipv4 profiel en de abonnementsregel die blijkbaar ook wel eens fout kan zijn toegevoegd. Ik heb zelf namelijk ook al enige tijd problemen dat mijn portforwarding niet werkt. Ik vraag me dan ook af of er niet zoiets zou kunnen spelen.
Alles wat ik heb gedaan om het opgelost te krijgen staat hier . Ik hoop dat je zou kunnen helpen.

Reageer