Mezz0

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

IPv4 op Connect Box

Kan iemand mij vertellen wat de exacte procedure is om ipv4 portforwarding en dmz beschikbaar te krijgen?
Via de chat 2 ziggo personen gesproken die er niet uitkwamen. De eerste zette mn modem (zonder overleg) in bridge modus waar ik een uur later achterkwam. De tweede persoon kwam er niet uit omdat ipv4 al aan stond op mijn modem volgens het systeem en verwees me naar deze community,
Helaas vond ik dus weer een item die me vertelde dat ik naar de helpdesk moest bellen om het aan te zetten. Dit weer braaf gedaan en eerst snapte de medewerker het ook niet maar toen vond hij het want het stond op een ander systeem uit. Hij zou het uit zetten en later weer aan. Om het allemaal te laten werken moest ik wel even mn modem de fabrieksinstellingen terug zetten volgens hem voordat het werkt. Vandaag nu daarvoor tijd gehad en na de reset helaas nog steeds geen ipv4.
Nu weer gebeld en gelukkig had de medewerker meteen door dat het om een connectbox gaat en dat er veel problemen mee zijn ivm ipv4. Maar ze kwam erachter dat de omzetting pas in oktober was gepland en heeft dit veranderd naar morgen.
Als alles goed gaat moet dan ipv4 aanstaan en mn verbinding zal dan niet wegvallen. Maar wel vreemd is dat ze aangaf dat ze niet zeker weet of dan portforwarding gaat werken.

Dus mijn vraag hier: is er iemand die me 100% uitsluitsel kan geven dat mij modem met ipv4 instelling nu tot de beschikking krijgt tot ipv4 portforwarding en dmz ? en ook belangrijk blijft mn internet werken als de settings worden omgezet?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hi Mezz0 ik heb je gegevens gevonden in je profiel. De modem was nog niet (goed) naar IPv4 gezet zie ik. Ik heb de omzetting nog een keer gedaan. De modem krijgt binnen 24 uur de opdracht om op IPv4 te gaan werken, een factory reset van de modem kan helpen. Als IPv4 dan nog niet werkt, is er iets anders aan de hand. Laat je ons weten hoe het afloopt?

Waar heb je de DMZ functie voor nodig? 🙂 Wanneer je al het verkeer ongefilterd naar 1 intern IP adres laat gaan via een DMZ setting kun je eigenlijk beter de Bridge mode gebruiken.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
YEP op alle vragen voor 99,99%.
Mezz0
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Helaas, na de mooie belofte van de laatste medewerker werkt het nog steeds niet.
Wat nu? er is duidelijk aangegeven dat de modem niet herstart moet worden en dat ipv4 donderdag of uiterlijk vrijdag moest werken.
Ik wordt een beetje onrustig en besteed veel te veel vrije tijd hier in en het werkt nog steeds niet.
Ik ga zelf maar weer de modem resetten. misschien dat dat toch nodig is.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik ben benieuwd of het nu wel eindelijk werkt. Mezz0
Anders zijn er nog andere wegen om dit voor elkaar te krijgen, gelukkig.
Mezz0
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
herstart uitgevoerd en het werkt nog steeds niet.
Kan iemand van ziggo mijn instellingen bekijken?
Ik wil dus ipv4 tbv dmz aanhebben en geen bridge modus
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Neem even contact op met Ziggo via de chat als je snel een antwoord wilt.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld. https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
H-Dirk

Level 1
  • 63Posts
  • 8Oplossingen
  • 14Likes
Hoi Mezz0,

vervelend om te horen...

Het opvoeren van IPv4 vanuit de klantenservice is toch helemaal niet moeilijk..simpel weg een optie toevoegen en doorzetten zou je zeggen

Echter is het zo dat het niet helemaal waar is dat er problemen zijn omtrent IPv4. de problemen komen voor bij IPv6 en DS Lite.

Ik raad je aan om te wachten tot een Ziggo Moderator dit Topic ziet, of even het advies van Be rt op te volgen. via de chat kunnen ze heel snel antwoorden, alleen is het dan hopen dat je iemand krijgt die weet wat hij/zij doet..

Ik hoop in ieder geval te horen en zien dat het probleem word opgelost, laat je dit in ieder geval weten in dit topic?

-Dirk
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hi Mezz0 ik heb je gegevens gevonden in je profiel. De modem was nog niet (goed) naar IPv4 gezet zie ik. Ik heb de omzetting nog een keer gedaan. De modem krijgt binnen 24 uur de opdracht om op IPv4 te gaan werken, een factory reset van de modem kan helpen. Als IPv4 dan nog niet werkt, is er iets anders aan de hand. Laat je ons weten hoe het afloopt?

Waar heb je de DMZ functie voor nodig? 🙂 Wanneer je al het verkeer ongefilterd naar 1 intern IP adres laat gaan via een DMZ setting kun je eigenlijk beter de Bridge mode gebruiken.
Mezz0
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ha Anne,

thnx voor je hulp. Ik ga het morgenavond uit proberen.
DMZ wil ik gebruiken om wat zaken te testen en als het niet werkt ga ik inderdaad naar Bridge modus.
Mezz0
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Anne, je bent een held!

Gisteravond even geprobeerd en ipv4 is geactiveerd zonder dat ik de modem heb hoeven te herstarten.

mijn enige opmerking voor Ziggo is dat het nu 6 mensen ernaar gekeken hebben en telkens de call werd gesloten dat het moest werken en wat het dan dus niet deed. Vaak werd mn probleem ook totaal niet begrepen maar gelukkig heeft Anne me geholpen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Fijn dat het nu werkt! De tool om dit mee in te stellen is best uitgebreid. Als je niet op de goede plek kijkt lijkt alles helemaal in orde te zijn. Mijn collega's krijgen automatisch een seintje wanneer jij als klant met dezelfde reden nog een keer contact opneemt. Ik heb in het interne log feedback achtergelaten wat de goede manier van omzetten naar IPv4 is 😉

Uitgelicht topic