Peter013

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IP-recapcha

Hi!

Sinds vanochtend gebeuren er veel rare dingen.
Ik krijg bij bijna elke website de leuke captcha te zien die ik mag invullen om tijdelijk toegang te krijgen. Ook kan ik op mijn ps4 spel ( server ) niet meer inloggen, terwijl als ik de ps4 met mijn mobile hotspot van mijn telefoon verbind er geen problemen zijn.
Na wat speurwerk lijkt de oorzaak van het probleem te liggen aan een verdacht toegewezen ip adres vanuit ziggo ( heel mijn pc's gescand, geen malware) Dus dan bellen we de klantenservice even die lossen dit vast wel op, niet dus!
Als ik een statisch ip wil moet ik in het bezit zijn van een groot mkb bedrijf anders is het niet mogelijk. Dus met andere woorden ziggo kan ik niets aan veranderen en ook geen lease vernieuwen. Modem al een tijd uitgehad maar zonder succes ip adres blijft hetzelfde.
Nu is mijn allerlaatste optie een VPN account maar ik las ook iets over de router van ziggo in bridge mode zetten en er zelf een router achten hangen en zo zelf een ip adres creëren.

Kan iemand mij helpen of dit idd mogelijk is en hoe dit er dan uit zou zien? ik ben helaas een leek als het aankomt op zulke dingen.

Peter
2 Reacties 2
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes
Je wilt eigenlijk een ander extern IP, omdat je huidige een “slechte reputatie” heeft. Oorzaak? Weet je zeker dat er niets aan de hand is?
Je modem in bridge levert je geheid een ander IP op, dat creeer je niet zelf maar krijg je ook van Ziggo toegewezen.
Peter013
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je voor de input. Geen idee waarom dat zo ineens gekomen is gisterenavond was alles nog prima in orde en vaochtend kon ik niet inloggen op mijn ps4 gameserver en kreeg ik bij websites de captchas.

Uitgelicht topic