Vraag

IP camera op Connectbox

  • 29 juni 2018
  • 72 reacties
  • 11284 keer bekeken

Ook ik ben overgestapt naar de Connectbox. De Cisco is de deur uit. Nu hebben wij 2 IP camera's voor de kinderkamers, maar sinds de overstap naar de Connectbox krijg ik deze niet aan de praat. Dit probleem is eerder besproken, maar de oplossing (voor mij) staat er niet bij.

De camera's heb ik een hard reset gegeven en verwijderd uit de app (Sannce cam). Via de wifi van je telefoon zou je de camera's moeten vinden, maar dat is bij mij niet het geval. Hij vindt ze simpelweg niet. Bij de vorige topic wordt gesproken over Port forwarding, maar aangezien het via de wifi al niet werkt, zou dit het probleem niet moeten zijn. Zelf heb ik het idee er iets met de IP-adressen niet klopt. De camera pakt alleen 2.4ghz, maar de box heeft zowel 2.4 als 5ghz, dus dat kan het niet zijn.

Helpt een extra router en de Connect box omzetten naar bridge wellicht, zodat de camera op de router in logt?

72 Reacties

Een camera van het merk Foscam, die ik (ter vervanging) kocht bij de Mediamarkt maakt heel snel contact met de Horizon box. Maar ik heb de camera gekocht om in mijn overdekte tuinvoliere te hangen. Deze Foscam krijgt z’n signaal niet door het gaas verstuurd. Daar had de Sannce totaal geen probleem mee. Ik heb geprobeerd om de router verbinding te laten maken met de Horizon box. Dat lukte, maar de router is nu in het wifi lijstje te zien als onbeveiligd netwerk. Dan gaat bij mij het licht uit. Dus wacht tot aanstaande zaterdag de expert het verder onderzoekt. Een ICT kundige neef.
Maar met het Cisco modem gebruikte ik ook al een versterker om beeld van de camera’s te krijgen. Aanstaande zaterdag komt een ICT specialist me helpen om via deze router toch weer beeld te krijgen. Ik heb hier totaal geen verstand van.

S

inds we de Mediabox XL hebben werkt de Toon van Eneco perfect. Met het Cisco modem bijna nooit. Dat is dus heel fijn. Dat m’n camera’s het niet meer doen is natuurlijk heel vervelend.

Reputatie 7
Hi @Speedyhoef, welke camera's heb je precies (merk + type)?
Hoe maken zij verbinding met jouw nieuwe wifi netwerk?
Welke stappen moet je daarvoor doorlopen om de verbinding met het nieuwe wifi netwerk tot stand te brengen?

Er schiet mij nog een tip te binnen uit een ander topic, hier bleek de Ziggo Mediabox XL (voorheen Horizon) roet in het eten te gooien. Zorg ervoor dat de wifi daarvan uitgeschakeld is en dat deze niet in het thuisnetwerk is opgenomen.
Heeft iemand misschien een camera die WEL werkt met het witte Ziggo modem? Moet wel de pan-tilt functie hebben. Ik gebruik de camera's in een volière. Kan kijken of de vogels het goed doen. Ook als ik elders in Nederland ben. Ik vind het heel jammer dat de camera's het niet meer doen.
Ik heb 3 dezelfde camera's. Deden het prima met het Cisco modem. Sinds 2 weken nu een nieuw modem van Ziggo gehad en de camera's werken ook niet meer. Alleen bij het Cisco modem werkte de Toon van Eneco heel slecht. Was constant uit de lucht. Met het nieuwe modem werkt de Toon prima, alleen, zoals gezegd, doen de camera's het niet meer.
Het werd aangevraagd door een monteur ivm storing op de oude. Als dat nu weer gebeurt, nemen we het maar even voor lief.

We wachten totdat hier verschijnt dat het probleem met de camera’s verholpen is en proberen het dan weer.
Zeker. Het is soms ook erg lastig allemaal.

Wat ga je nu doen?
Er was een reden om het oude kastje te vervangen.

Gr Han
Tja, gaandeweg openbaarden zich steeds meer problemen. Dan loopt het zo.
Wacht ff.
Het is een sterk verhaal.
Dat sterke verhaal zou kunnen bewijzen dat je een
een ziek exemplaar van de ConnectBox kreeg.
Omruilen zou dan gewenst zijn geweest.

Je hebt je aangesloten bij dit topic omdat er een probleem
zou zijn met een Ip camera waar een ander ook last van heeft.
Tenslotte meld je ook nog andere problemen.
Dat viel me op en daarom reageerde ik.
Het zou hebben kunnen schelen als je dat meteen had gedaan.
Het was nu ten onrechte een 'me too' verhaal. Dat werkt verwarrend.
Er was meer aan de hand.

Gr Han

Dat dit niet zou werken tgv de ConnectBox is daarom een sterk verhaal.
Niks is onmogelijk hoor. Testen kan niet meer.
Gr Han


Oké.
Alles werkt -> connectbox ertussen -> problemen.
Connectbox ertussenuit -> alles werkt à la seconde weer.
Ik zou het fijn vinden als je dat van me zou aannemen. Ik wil het best aantonen door, met medewerking van ziggo, de connectbox er nog eens tussen te zetten maar dan daarna gelijk weer terug.

Dit hele gebeuren heeft ons zoveel tijd gekost en irritatie gegeven dat ik het momenteel niet kan waarderen als het wordt afgedaan als ‘sterk verhaal’.
Sorry. Voor een ftp-Client heb je geen Port Forward nodig.
Dat dit niet zou werken tgv de ConnectBox is daarom een sterk verhaal.
Niks is onmogelijk hoor. Testen kan niet meer.
Gr Han
Dit moest ik even aan mijn partner vragen 🙂
Het gaat om:
homedrive.ziggo.nl

Port forwarding was nagekeken. In de modem zelf waren niet alle opties beschikbaar om te wijzigen.
@Fruitcake
He, je hebt het nu ineens ook over een probleem met ftp, dat is opgelost
door de oude Modem/Router weer te gaan gebruiken.

Werkte ftp inderdaad niet met de ConnectBox?
Wat ging er dan mis? Iets met een ftp-Client? Welke?
Of heb je een eigen ftp-server? Welke?

Als je een eigen ftp-Server hebt en je wilt die bereiken via je externe Ip,
is in de Router een Forward nodig van Port 21.
Als die op de ConnectBox niet werd ingesteld, dan werkt het niet.
Had je een Forward ingesteld?

Wat zijn de Port Forwards op je oude Modem/Router?
Als je een ftp-Server hebt, die nu weer goed werkt via je externe Ip, dan zal daar zeker een Forward bij staan van poort 21.

Gr Han
@Fruitcake Ben jij inmiddels al verder?

Helaas niet. Wij hebben nog wel een oude modem dus ik wil (voorlopig) graag terug maar op mijn verzoek daartoe is nog geen reactie gekomen.


Vandaag twee keer gebeld en nu succesvol terug op de oude modem. Alles wat problemen gaf, werkt weer: bewakingscamera’s, robotstofzuiger en uploads naar FTP.

Ik blijf hier volgen om te zien of er een oplossing gevonden wordt.
@Fruitcake Ben jij inmiddels al verder?

Helaas niet. Wij hebben nog wel een oude modem dus ik wil (voorlopig) graag terug maar op mijn verzoek daartoe is nog geen reactie gekomen.
@Mark Ziggo
Excuses, ik was niet in de gelegenheid te reageren. Al jullie suggesties heb ik geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Het WSPA verhaal heb ik ook geprobeerd en opnieuw getest. Zoals @Fruitcake al aangeeft, zit er iets in de modem niet goed en wordt ie tegen gehouden. Bij een ander werkt alles prima.

Ik heb telefonisch al aangevraagd in hoeverre ik de oude modem terug kan krijgen. Dit is niet mogelijk. In ons postcode gebied ben ik gebonden aan Ziggo (ivm kabel), dus overstappen is geen optie. Een andere optie is wellicht een router ertussen, maar dit brengt kosten met zich mee.

@Fruitcake Ben jij inmiddels al verder?
Ik ben blij met jullie meedenken maar ik ben het uitproberen inmiddels ook best wel een beetje zat. Kan er alstublieft ingesteld worden dat ik de oude modem weer kan gebruiken? Dan kunnen we hopelijk in ieder geval het weekend door. Daarna zouden we dan weer verder kunnen prutsen met de nieuwe.
“Zet daar het "Begin lokaal adres" eens op 192.168.1.10”
Dit accepteert ‘ie niet.

“...zetten we de DHCP v6 op "Stateful"
Dit werkt helaas niet.
“Onjuist wachtwoord voor Ziggoxxxxxx”

Eerst uit en dan resetten werkte wel. Ik ga verder proberen.
Ik kom nu ook de connectbox niet meer inFabrieksinstellingen even herstellen dan. Achterop het reset knopje 15sec ingedrukt houden met een pen/potlood, daarna even 5sec de stroom er af halen en...
Wederom erg benieuwd naar het resultaat.


“Onjuist wachtwoord voor Ziggoxxxxxx”
Reputatie 7
Ik kom nu ook de connectbox niet meer inFabrieksinstellingen even herstellen dan. Achterop het reset knopje 15sec ingedrukt houden met een pen/potlood, daarna even 5sec de stroom er af halen en opnieuw op laten starten.

Het lijkt erop dat de overdracht van de gegevens via audio gaat? Dat betekent dat er geen tot weinig omgevingsgeluid mag zijn bij het instellen hiervan en inderdaad de telefoon erg dicht bij de camera houden.

De firewall kun je volgens mij ook wel vergeten... We gaan eens de DHCP aanpassen dan.
Als je ingelogd bent op je modem naar: Geavanceerde instellingen - DHCP

Zet daar het "Begin lokaal adres" eens op 192.168.1.10
En als dat niet werkt (mag je ook weer terugzetten, je modem is dan bereikbaar op http://192.168.1.1), zetten we de DHCP v6 op "Stateful"

Wederom erg benieuwd naar het resultaat.
Er wordt geen WAP zichtbaar. Later kan ik het even met twee telefoons proberen voor de zekerheid.

Nu zou ik graag mijn hoofdwifi weer werkend krijgen. Kan nog steeds de connectbox niet in. Mag deze gereset worden?
@Fruitcake
"De instructie van de camera geeft aan dat ik telefoon en camera dicht bij elkaar moet houden."
Kun je die instructie hier publiceren?

Dat wijst op een (zwak) WAP in de Camera voor install.
Kun je dat WAP zien in het Wifi lijstje op je Phone, als je dichtbij bent?
Hoeft niet zo te zijn, maar wil het toch weten.

Volg met Phone heel dichtbij de Camera de instructies bij a.
in:
http://www.sanncegroup.com/document/IPC/I21AD/app/manual.pdf

Geef Name/Passwd op van je eigen WAP. Het WAP van
de Camera heeft dat niet, denk ik nu.

Verzuchting: wat een slechte support van de fabrikant!

Gr Han


Los daarvan is mij nog niet duidelijk hoe jouw telefoon met de camera communiceert op het moment dat je een 1e installatie uitvoert. Je scant een QR-code met een bijgeleverde app en daarna vul je de wifi gegevens in (op dat moment heeft de camera nog geen verbinding met wifi), hoe stuurt de telefoon die aangevulde gegevens dan terug naar de camera?


Ik ben geen expert, anders had ik het natuurlijk gelijk gefixt 😉
De instructie van de camera geeft aan dat ik telefoon en camera dicht bij elkaar moet houden.


Blijkbaar werkt het zo:

Reageer