PGK80 wrote:
Goedemorgen,
Het is inderdaad zo dat de app op de mobiel de camera's niet vindt. Wel pakt de app de nieuwe wifi gegevens, vervolgens laat je de app zoeken en dan wordt de camera dus niet gevonden.
Het betreft 2 camera's, dus dan zou je denken dat het wel ligt aan modem oid. Op google heb ik het eea gelezen en het is belangrijk dat de camera gereset wordt. Dat heb ik inmiddels al een aantal keer gedaan.
Ik heb via de chat contact gehad met een webwinkel van ip-camera's en die geven aan dat de Connectbox een moeilijk benaderbaar apparaat is en dit euvel zich vaker voor doet. Helaas komen ze niet met een oplossing (behalve een router ertussen zetten). De connectbox zoekt in een bepaalde range naar IP-adressen en blijkbaar zit die van de camera niet in de range. Ik ga er iig van uit dat de connectbox wel wat doet bij het zoeken, aangezien je ook de wifi gegevens ingeeft. De camera is niet benaderbaar dmv een netwerkkabel oid. Ik ben het met je eens dat het niet met de wifi van Ziggo te maken zou moeten hebben, maar blijkbaar moet ik wel wat bij de instellingen aanpassen, maar wat.. ?
Nu zijn het niet de duurste camera's, dus evt een andere aanschaffen kan ook, maar als die hetzelfde probleem hebben, is dit niet zinvol.
Excuses dat ik je lastig val met dit vervelende probleempje 😞
Handelaren verwijzen graag naar derden als zij geen oplossing weten. Ervaring hier opgedaan in dit forum leert, dat die handige apps "iets" in de software hebben (om veiligheidsreden misschien???) waarin de app leert welke camera's er bekeken mogen worden. Wijzigingen in het thuisnetwerk zoals een ander subnet (wat hier speelt) maakt dan dat de camera's als "niet eigen" worden aangemerkt.
Je kan proberen of de software / app een mogelijk heeft om een camera af te melden / te vergeten, om deze dan daarna aan te melden alsof het een nieuw camera betreft. Is die mogelijkheid er niet, dan maar eerst de hele app de-installeren, om daarna alles weer opnieuw op te zetten.
Iets erger wordt het als er ook nog een server van de fabrikant (met een account) in het geheel meespeelt, om het bekijken van beelden, op afstand (buiten het thuisnetwerk) mogelijk te maken. Hier is dan sprake van een soort "driehoeksverhouding". Ook op die remote plek is dan op een of andere manier vastgelegd welke camera's bij welke gebruiker horen en in welk netwerk die behoren te zitten. Ook in zo'n geval zou ik adviseren om eerst aldaar te proberen de "oude" camera af te melden en dan enz., enz..
***EDIT***
Lukt het dan nog steeds niet, dan de camera's een resetten naar fabrieksinstellen, om daarna het bovenstaande circus weer uit te voeren. Je doet dan net als of de camera's nieuw uit de doos komen. (eerst reset + de-installeren software).