Vraag

IP camera op Connectbox

• 29 juni 2018
  • 72 reacties
  • 11284 keer bekeken

Toon eerste bericht

72 Reacties

Weer veel suggesties om uit te proberen. Dank daarvoor! In 1e instantie had ik de WiFi niet opgesplitst. Er zaten dan ook geen rare tekens in. Bij het opsplitsen heb ik er 2.4 en 5.0 achter gezet. Een punt dus. Nu niet thuis maar zal het vanavond proberen. Betwijfel wel of dit het is aangezien er eerst geen punt in stond.

De software kan ik niet raadplegen en dus ook geen ip achterhalen.

De camera’s heb ik idd eerder aangesloten gehad op de vorige modem. Een reset vd camera herstelt de fabrieksinstellingen. Dan wordt het als nieuwe camera gezien, neem ik aan?

Als ik zo jullie reacties lees, heeft het te maken met de ip adressen, maar hoe kan ik die raadplegen / aanpassen?

Iets houdt het maken van verbinding tussen de camera en modem tegen blijkbaar ?

Ik houd jullie op de hoogte.
Ik kom terug op een mijn eerdere reaktie. Het Ip van de camera zou er niet toe moeten doen.
Althans vlgs dit manual.
http://www.sanncegroup.com/document/IPC/I21AD/app/manual.pdf
En het duizelt me. We gaan lezen.

Na factory reset zou de installatie moeten verlopen, zoals beschreven
op p2 a: One-Touch .... (tekst kan niet worden geselecteerd in dit doc; geen Copy/Pase dus; brrrrrrrrr)
Bij Wifi Name/Password lijkt het erop dat die van de Camera moet worden ingevuld.
Is dat een Access Point? Komt dat ook in beeld op je Phone bij Wifi-networks?
Ken je die gegevens? Lukt het zo wel/niet?

Is het hier niet ook nodig name/passwd op te geven voor de wifi Connectie
van je Camera met je network? Zal dan wel niet. Raar voor mij.
Probeer ook maar eens Name/passwd van je Wifi Access Point.
Lijkt me meer voor de hand liggen.

b. Other Available ....
Gaat over wat je kunt doen als de Camera via Wifi al op je network is aangesloten.
Zou dat toch nodig zijn?
Dat is dan kennelijk nog niet het geval na een factory reset.
Niet gek dat de Camera dan nog niet in beeld komt in de ConnectBox.

Er staat ..if not, please connect it to Wifi First.
Mijn vraag is dan: hoe? Zoals bij a?
Maar dan moet je daar beslist Name/Passwd van je Access Point invullen.

Etc Etc.

Begrijp er geen zak van. Probeer te gissen.
Ik hoop dat jij het nu wel voor elkaar krijgt.

Gr Han
@hanh
Bedankt voor alle tijd die je er in steekt! Ook ik snap er geen zak meer van.

Nadat ik de camera aangesloten heb op het stroom, scan ik aan de hand van de Q-code de camera. Vervolgens moet je een wifi connectie maken. Er staat automatisch het wifi netwerk, waar je met de telefoon mee geconnect bent. Dat is in dit geval de 2.4 verbinding. Wachtwoord invullen en zoeken maar, en zoeken maar, en zoeken maar grrr.

Optie b is dan ook niet aan de orde. Ik loop al vast bij het maken van de wifi connectie :(

Inmiddels ook geprobeerd in te loggen zonder punten etc. Helaas 😞
Je wijkt af van de procedure die bij a. in het manual beschreven is.
Waarom? Is jouw App anders dan je ziet in het manual?

Op grond van de logica verwacht ik niet dat die zal werken, daar niet van.
Wil wel ff back to the basics, als dat kan.
Ik kan van a. wel nog ietsje begrijpen als de Camera een Wifi Acces Point
aan boord heeft, waarvan je Name/Password moet invullen.
Ik vroeg je al: ken je die gegevens? Zie je een Acces Point van de Camera op je Phone?
Graag antwoorden.
Gr Han
Reputatie 7
Zelf nog even gekeken maar kom er niet uit, misschien kom je er met @hanh @Be rt en @Mark Ziggo wel uit.
Ik wijk niet af van de werkwijze. Zoals in het filmpje aangegeven wordt, volg ik. De camera heeft geen access point.

In de app moet je na de camera via de q code geselecteerd te hebben, de WiFi gegevens invullen. Sterker nog, deze zijn reeds gevuld muv het wachtwoord.

De camera kan ik niet benaderen en deze is ook niet zichtbaar.
Reputatie 7
Je zou ook tijdelijk een andere encryptie (anders dan de standaard WPA2-PSK) kunnen proberen om daarin misschien de oorzaak te kunnen vinden?Heb je dit ook nog geprobeerd? Als het met een andere encryptie wel werkt weten we zeker dat het in de WPA2 beveiliging van het modem moet zitten.
Reputatie 7
Het blijft toch altijd lastig om een onbekend merk te hebben (tenminste, de meesten cam's werken toch wat makkelijker dan deze, krijg ik het idee). Maar uiteindelijk moet het natuurlijk gewoon werken :)

Heb je al wat dingen kunnen proberen die de mensen hebben aangegeven?
En nog een hele goede van Mark Ziggo, een andere encryptie, misschien is dat het wel.

Zou haast denken, koop er ook eentje om het uit te proberen 🙂
EnergieBoy e.a

Deze opmerking.

** kleine update, als de cam's te zien moet zijn via Wifi van je telefoon, dan zit daar de connectbox nog niet eens tussen, dus vreemd dat je deze dan niet op je telefoon ziet. zou je al kunnen denken dat er iets mis is met het uitzenden van het systeem van de cam's **

zette me op het verkeerde been. Zijn er dan Camera's met een WAP?, vroeg ik mij af.
Kende dat nog niet.

Het idiote is dat het manual dat ik vond
voeding gaf aan deze verkeerde veronderstelling.

Dat manual kan de prullenmand in- al was het maar omdat
het sowieso meer vragen oproept dan antwoorden geeft.
De Camera van TS heeft geen WAP. Dat is inmiddels bevestigd. Vond dat ook al zo gek.
En TS haalt zijn setup procedure uit kennelijk een ander manual resp een video.
Die zal dan wel kloppen. Echt duidelijk werd dat hier niet.

Die Wifi security is, denk ik, de laatste strohalm. Mark suggereerde dit vergeefs al eerder.
Of het verstandig is die aan te passen aan de nukken van de Camera, is een tweede.
Het hangt af van hoe TS over security denkt.

Gr Han
Reputatie 7
Het zal... ik heb hier een cam gehad die je aan moest zetten en dan kon je met je telefoon de wifi van de cam zien, daar moest je op inloggen en dan de app openen van de cam. Daarna moest je met een QR code van je telefoon naar de cam richten en deze ging dan alle instellingen overnemen en stond hij aan en op de juiste Wifi. Daar had ik dus bij de eerste handelingen geen enkele router/modem bij nodig. Daarna wel, maar dat was een stapje verder! Heb het zelf meegemaakt en aangezien ik deze cam niet ken had het net zo goed ook zo kunnen gaan.
@EnergieBoy
Er bestaan dus wel Camera's die een WAP aan boord hebben.
Bedankt voor de info! Wist dat nog niet. Daar moet dus rekening mee worden gehouden.

Het landschap van mogelijkheden die je tegen kunt komen
wordt daardoor nog onoverzichtelijker en helpen lastiger.
- oude Camera's waarvoor een Port Forward nodig is tbv Remote Access
- P2P Camera's zonder WAP en met of zonder QR-Code; App geeft meteen Remote Access
zonder Port Forward
- er is meer, wat was dat ook alweer ............................
- en dan nu nog met WAP

Pfffffffffffffffffffff.

Gr Han
Ik volg dit met interesse. Wij hebben sinds gister dit probleem ook. De klantenservice heeft zojuist IPv4 naar IPv6 gezet. Over twee uur mag ik het weer proberen.
Wat ik overigens uiterst irritant vind, is dat de camera’s voorheen prima werkten. Het probleem zit zeker in de nieuwe connectbox. TS toont dit m.i. heel duidelijk aan door de camera’s elders succesvol te laten werken.
@Fruitcake
Er is geen Port Forward nodig voor de Camera van TS.
Voor die van jou ook niet? Wat is het type?

Zonder Port Forward zou het ook kunnen werken met IPv6 DS-Lite firmware op de ConnectBox.
Zekerheid kan ik je niet geven. Met IPv4 firmware moet het sowieso kunnen.
Als er tenminste niets vreemds aan de hand is zoals bij TS.

Ben dus wel benieuwd naar je ervaringen.

Gr Han
@Fruitcake
Zonder Port Forward zou het ook kunnen werken met IPv6 DS-Lite firmware op de ConnectBox.
Zekerheid kan ik je niet geven. Met IPv4 firmware moet het sowieso kunnen.
Asl tenminste niets vreemds aan de hand is zoals bij TS

Dit is voor mij te ingewikkeld helaas. De medewerker aan de telefoon wilde het genoemde als oplossing proberen.

Het gaat om twee keer de Sannce I21AG.
Keek hier:
http://www.sanncegroup.com/product/sannce-i21ag-ip-camera-hd-720p-h-264-compression-two-way-audio-2-0mp-pantilt-p2p-remote-access-one-touch-wifi

Waar loopt het mis met de App?

Op de Web Page kun je lezen dat de App die nodig is niet via Google Play
kan worden opgehaald voor Android.
Bij Itunes ziet ie wel in de Store.
Heb je een Iphone?

Ik citeer voor Android:

"Sannce Cam download link for android phone and tablet.
http://www.sanncegroup.com/document/IPC/I21AG/general/app/Sannece_60.1.0.10_20170609.apk"

Installeerde je de apk?

Gr Han
Ik heb een iPhone. De app heb ik geherinstalleerd.
Tot gister de nieuwe connectbox ertussen ging, werkte alles probleemloos met de camera’s en de app.
Reputatie 7
TS toont dit m.i. heel duidelijk aan door de camera’s elders succesvol te laten werken.Absoluut, maar we zijn er nog niet uit waar in ons modem het probleem dan precies zit. Heb jij de mogelijkheid om eens met een andere encryptie te testen zoals ik ook aan PGK80 heb gevraagd? Deze mag je na de test natuurlijk weer op WPA2-PSK zetten voor de veiligheid.
TS toont dit m.i. heel duidelijk aan door de camera’s elders succesvol te laten werken.Absoluut, maar we zijn er nog niet uit waar in ons modem het probleem dan precies zit. Heb jij de mogelijkheid om eens met een andere encryptie te testen zoals ik ook aan PGK80 heb gevraagd? Deze mag je na de test natuurlijk weer op WPA2-PSK zetten voor de veiligheid.

Ik kan kiezen uit:
Alle opties geven geen resultaat.
Reputatie 7
Zet de beveiliging heel even uit om te testen, daarna natuurlijk snel weer aan.

Los daarvan is mij nog niet duidelijk hoe jouw telefoon met de camera communiceert op het moment dat je een 1e installatie uitvoert. Je scant een QR-code met een bijgeleverde app en daarna vul je de wifi gegevens in (op dat moment heeft de camera nog geen verbinding met wifi), hoe stuurt de telefoon die aangevulde gegevens dan terug naar de camera?

Voordat de camera een wifi verbinding heeft gemaakt is port-forwarding in ieder geval niet aan de orde, dus dat kunnen we mijns inziens van ons lijstje schrappen.

Als het zonder WPA2-PSK nog steeds niet werkt gaan we andere dingen testen:
- Firewall in het modem even uitschakelen
- DHCP range aanpassen (bijvoorbeeld naar 192.168.1.x)

Ik ben benieuwd!

Los daarvan is mij nog niet duidelijk hoe jouw telefoon met de camera communiceert op het moment dat je een 1e installatie uitvoert. Je scant een QR-code met een bijgeleverde app en daarna vul je de wifi gegevens in (op dat moment heeft de camera nog geen verbinding met wifi), hoe stuurt de telefoon die aangevulde gegevens dan terug naar de camera?

Ik ben geen expert, anders had ik het natuurlijk gelijk gefixt 😉
De instructie van de camera geeft aan dat ik telefoon en camera dicht bij elkaar moet houden.
Ik kom nu ook de connectbox niet meer in... Het hoofdnetwerk accepteert het wachtwoord niet. Het gastnetwerk kan ik nog wel op maar daarmee laadt de modempagina niet.

Ik ben geen expert, anders had ik het natuurlijk gelijk gefixt 😉
De instructie van de camera geeft aan dat ik telefoon en camera dicht bij elkaar moet houden.

Blijkbaar werkt het zo:

@Fruitcake
"De instructie van de camera geeft aan dat ik telefoon en camera dicht bij elkaar moet houden."
Kun je die instructie hier publiceren?

Dat wijst op een (zwak) WAP in de Camera voor install.
Kun je dat WAP zien in het Wifi lijstje op je Phone, als je dichtbij bent?
Hoeft niet zo te zijn, maar wil het toch weten.

Volg met Phone heel dichtbij de Camera de instructies bij a.
in:

Geef Name/Passwd op van je eigen WAP. Het WAP van
de Camera heeft dat niet, denk ik nu.

Verzuchting: wat een slechte support van de fabrikant!

Gr Han
Er wordt geen WAP zichtbaar. Later kan ik het even met twee telefoons proberen voor de zekerheid.

Nu zou ik graag mijn hoofdwifi weer werkend krijgen. Kan nog steeds de connectbox niet in. Mag deze gereset worden?

Reageer