franq

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internetverbinding via Next

Sinds kort heb ik een mediabox next, en nainstallatie ontvangt mijn browser  geen internet meer..

Kan het zijn dat de box bijgesteld moet worden of moet ik in een andere richting zoeken.

wie weet raad

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zoek het in een andere richting.

 

Internet bij de next gaat via een apart modem.

Het is niet zoals bij de mediabox xl zelf een modem / router.

Je hebt de next wel aangesloten op je modem?

Op welk apparaat doet je browser het niet?

franq
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De next is via de modem aangesloten.

de storing zit in mijn pc 

Wat zo vreemd is dat Mijn mail het wel doet.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @franq en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je problemen ervaart met de internetverbinding via jouw PC. Heb je al eens gekeken of dit probleem op te lossen is met de tips in dit online stappenplan?
Reset ook eens je computer en sluit de PC eens opnieuw bekabeld en rechtstreeks op het Ziggo modem aan. Controleer als het dan nog niet werkt de instellingen van de LAN/Ethernet verbinding op de PC.
De instellingen voor het verkrijgen van een IP en het kiezen van een DNS server horen op Automatisch ingesteld te staan. 

Mocht het niet lukken, laat het dan onder dit topic weten. We helpen je dan graag verder.

franq
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb alle kabels nagekeken, WiFi en bedraadt doen het allebei..

Het enige waar ik niet bij kan komen  IP en DNS naar automatisch zetten.

Het moet wel in die omgeving zitten. Ik dacht dat de email wel binnenkwam, maar helaas niet dus.

Ik heb gelukkig een laptop waar ik nu op typ.

Graag hoor ik een reactie, bij voorbaat dank.

Groet Frans Hoogendijk

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @franq 
Als ik het goed begrijp kun je dus wel ongestoord het internet op via jouw PC. Tenminste, je geeft aan dat wifi en bedraad het allebeide doen. Enkel en alleen het probleem met de e-mail speelt op de PC? Of bedoel je dit heel anders?

De vraag met betrekking tot het IP en het kiezen van een DNS server waren meer om te controleren of je wellicht per ongeluk iets aan de instellingen van de LAN/ethernet adapter van je PC had gewijzigd. Maar als je op jouw PC wel het internet op kunt, dan is dat niet het geval.  

Je hebt ook een laptop in bezit. Daarmee ervaar je geen problemen met de Ziggo email? 

 

franq
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De PC heeft kennelijk de juiste afslag gevonden en doet het zoals het moet.

Het enige wat ik heb gedaan is het IP adres ; stond op automatisch, de keuze verwisseld en weer teruggezet op automatisch.

Hartelijk dank voor de ondersteuning.

Groet Frans

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@franq Ah kijk aan! Fijn dat het met deze handeling is opgelost! Als we verder nog ergens mee kunnen helpen, horen we het natuurlijk graag.
Een hele fijne dag gewenst!
Groeten,

Paul 

Uitgelicht topic