PJK54

Level 1
  • 75Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

internet traag door Eset?

Goedemorgen,

Ik heb Ziggo Max, heb als internet security Eset draaien en heb een router van ziggo, dus hoor een behoorlijk snelle internetverbinding te hebben maar helaas niet dus. Eerst dacht ik het ligt aan mijn wat oudere Asus PC dus nieuwe aangeschaft, Lenovo, maar nog steeds niet dus monteur van Ziggo langs laten komen die prikt zijn laptop in het internet en volle snelheid op alle poorten. De monteur meldt dat het aan mijn internetkaart of virusscanner ligt, daar ik op 3 PC's een trage verbinding heb sluit ik de internetkaart uit en ga voor Eset maar waar moet ik dat zoeken heb al van alles geprobeerd maar het blijft traag.
Iemand de "gouden tip"?

met vriendelijke groet Peter
13 Reacties 13
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Even ESET uitzetten en opnieuw proberen?
Windows beveiliging neemt de security wel even over.

Gebruik deze speedtest eens, wordt hier als standaard aangehouden.

http://www.dslreports.com/speedtest

Je test toch wel bedraad? Zonder apparatuur ertussen?
PJK54
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes
Nog steeds geen superverbinding dus ga ik verder zoeken, ligt dus wel gedeeltelijk aan Eset.
PJK54
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes
dit is die andere test
Millennium

Level 8
  • 234Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes
Heb zelf ook eset en haal bedraad 504/39,4 13ms. Dus eset zou niet een probleem mogen zijn. Mogelijk netwerkkaart instellingen incorrect halfduplex, slechte utp kabel?

Test ook eens op meerdere momenten can de dag. 's middag gaal ik bijna altijd 500, 's avonds niet altijd
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Hier ook geen problemen met ESET, zowel bedraad als draadloos. Ik hem meerdere Asus Zenbook's en deze halen de maximale snelheden (250 privé, 500 zakelijk).

Wat zit er allemaal op de modem aangesloten? Je spreekt over een 'router', heb je de modem in bridge mode en daarachter een router of moet ik 'router' als 'modem' lezen?
kruijf

Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
Kijk eens naar je UTP kabel als je hem bedraad hebt aangesloten of dit wel minimaal een cat 5e is.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey PJK54 . Heb je een update voor ons? 🙂
PJK54
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes
Oké een update: monteur is geweest, kwam overigens een half uur te vroeg waardoor ik hem gemist heb daar ik therapie had, sluit eigen laptop aan en dan haalt hij 500Mbs dus is het allemaal oké en gaat weer vervolgens rekening á €50,- gekregen.
Volgens de monteur ligt het aan de netwerkkaart, nieuwe PC van 2 weken oud, of aan Eset.

Ik heb Eset eraf gehaald maar geen verschil , wel als je kijkt via Firefox of Edge dus dat ben ik nog aan het uitzoeken.

Alle kabels zijn Cat5e dus voldoen aan gestelde eisen en waren volgens de monteur prima. Volgens mij heeft Ziggo ooit dat modem in de meterkast aangepast maar zal ik nogmaals uitzoeken (goede tip).

Ik heb een connextbox met daar achter, bedraad via een kabel, een Ziggo C7 WiFi booster.

De monteur heeft een paar aansluitingen getest en waren allemaal op snelheid dus ga daar maar vanuit.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey PJK54 . als het op de laptop van de monteur wel goed ging, zou je inderdaad zeggen dat de snelheid dus wel gehaald kan worden en dat er niets mis is met het signaal/de modem.
Heb je meerdere PC's/laptops thuis? En wat zijn de (bekabelde) meetresultaten van deze apparaten?
PJK54
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes
Hey Lycke, Ik zal het volgende week even op een rijtje zetten heb nu even geen tijd meer.

Heb ook via de chat al gecommuniceerd over dit onderwerp ben er dus wel mee bezig en zal het hoe dan ook goed krijgen.

grtz Peter
PJK54
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes
Goedemiddag,
Ben even druk met andere zaken geweest vandaar mijn late reactie.

De huidige status is niets een trage waardeloze verbinding. Ik heb ongeveer alle browsers uitgeprobeerd, de netwerkkaart gecontroleerd, met en zonder Eset maar het blijft traag hoogste snelheid tot nu tot is 192 Mbit/s wat niet in verhouding staat tot waar ik voor betaal.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de monteur van Ziggo met een soort voorgeprogrammeerde laptop is geweest en altijd de juiste snelheid aangeeft. Ik had ook wat meer ondersteuning verwacht van de monteur, maakt Ziggo geen reclame met "we gaan niet weg voordat het internet/WIFI goed werkt"? maar dat kan schijnbaar niet voor die €50,-

Uiteindelijk heb ik nu besloten hulp van buitenaf in te huren, tegen extra kosten natuurlijk, daar ik wil weten wat er aan de hand is daar ik er een hekel aan heb om in de maling genomen te worden en dat gevoel heb ik heel sterk helaas.

Allemaal bedankt voor jullie reacties, wordt vervolgd,

grtz Peter
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @PJK54 . hoe gaat het nu? 

PJK54
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Ik ben door verschillende mensen geholpen veel drivers opnieuw geïnstalleerd uiteindelijk bleek het bij het Ziggo C7 te zitten heb deze vervangen door een netwerkswitch en gaat nu veel beter kom aan de 400 de 500 nog nooit gehaald.

Wat mij betreft is deze vraag gesloten.

Mvg Peter

Uitgelicht topic