Piddie_83

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hulp nodig! Technicolor TC7200, 2 x Apple Time Capsule, 1 x Airport Express

Hoi! 

Ik had mijn Technicolor TC7200 in bridge modus staan en gebruikte één Apple Time Capsule als router / backup van mijn iMac. Alles werkte perfect!

Ik ben recent verhuisd naar een grotere woning. Ik heb de Technicolor TC7200 wederom als bridge in de meterkast gezet met de groene kabel uit de grond erin gestoken. In de eerste poort heb ik een UTP kabel naar de zolder getrokken om daar mijn Apple Time Capsule neer te zetten. Mijn iMacs zijn bedraad aangesloten met de Time Capsule en de Wifi is gigantisch goed. 

Echter mijn probleem is het volgende; als ik op de eerste verdieping nog een additionele Time Capsule of Airport Express aansluit, valt de snelheid ineens weg. Zowel Wifi als Ethernet.  Hele boel klapt eruit.

En op de begane grond is er geen wifi, omdat ik de Technicolor in bridge mode heb staan.

Nu heb ik de Technicolor een reset gegeven om weer als router te fungeren, zodat ik toch wifi beneden heb, en nu is de zolder bedraad dus ik kan werken. 

Maar mijn ideale doel is

Begane grond: Apple Airport Express los in de voeding en breid Wifi van Time Capsule eerst verdieping uit en de Technicolor in Bridge mode lust Ethernet naar

Zolder: Apple Time Capsule met 2 iMacs bedraad,  die weer bedraad naar de 

Eerste verdieping: 2de Apple Time Capsule, waar ik de Playstation en Apple TV van bedraad internet kan voorzien.

En dat al deze apparaten één grote Wifi verbinding creëren zodat ik overal volle bak wifi heb.

Het huis is een betonnen bunker, en ik heb al veel variaties in instellingen / hardware toegepast of resets gedaan waar nodig.

Is het mogelijk dat ik de Technicolor moet vervangen, aangezien er veel “simpele” YouTube videos zijn wat betreft meerdere Time Capsules koppelen. Maar tevergeefs...Ook heb ik gelezen dat de Technicolor best verouderd is en geen Mesh Wifi ondersteund.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Mijn kennis is beperkt, dus baby steps.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Pim

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Piddie_83 Dankjewel voor je reactie Pim! Het systeem waarmee ik je modem kan omruilen wordt op dit moment geüpdatet. Zodra het weer up and running is vraag ik een Connectbox modem aan ter vervanging van het 
Technicolor TC7200 modem. Het Technicolor modem hoeft niet retour, en mag je inleveren bij de milieustraat. Hopelijk kom je er verder uit voor wat betreft de instellingen van de Apple routers. 
Misschien dat je wel iets hebt aan de info die ik op de Apple Support pagina tegenkwam. 

Laat onder dit topic maar weten of het allemaal gelukt is. 
Fijne avond!
Groeten,

Paul 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Piddie_83 en welkom op de Community,

Goed dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van deze vraag! Het modem wat je hebt (Technicolor TC7200) is inderdaad al een wat ouder type modem. Dit modem kan ik uiteraard kosteloos voor je vervangen door een Connectbox modem. 
Wat betreft het gebruik van je Apple routers (Airport/Time Capsule) hiermee heb ik zelf geen ervaring qua configuratie.  Ik raad hiervoor aan de website van Apple te raadplegen of de handleiding van je router. 
Mogelijk dat je wel iets hebt aan de tips op deze pagina om je huidige wifi connectie te optimaliseren. Lost dit het niet op en werkt het niet met je Apple routers dan zou een Smart Wifibooster absoluut een goede oplossing zijn om een optimaal draadloos 
netwerk in huis te creëren. Als Ziggo klant kun je een Smart Wifibooster bestellen voor €99,- i.p.v. € 149,-. Op deze pagina lees je hierover meer. 

Piddie_83
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Paul,

 

bedankt voor je reactie. Ik zou graag het modem kosteloos willen vervangen voor een connectbox. Hoe nu verder?

 

qua Apple producten ga ik meer op de Apple forums mijn heil zoeken. Dank!

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Piddie_83 Dankjewel voor je reactie Pim! Het systeem waarmee ik je modem kan omruilen wordt op dit moment geüpdatet. Zodra het weer up and running is vraag ik een Connectbox modem aan ter vervanging van het 
Technicolor TC7200 modem. Het Technicolor modem hoeft niet retour, en mag je inleveren bij de milieustraat. Hopelijk kom je er verder uit voor wat betreft de instellingen van de Apple routers. 
Misschien dat je wel iets hebt aan de info die ik op de Apple Support pagina tegenkwam. 

Laat onder dit topic maar weten of het allemaal gelukt is. 
Fijne avond!
Groeten,

Paul 

Piddie_83
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Na het ontvangen en aansluitenvan mijn ziggo connect box, lijkt het probleem te zijn opgelost. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Super om te lezen @Piddie_83 en thanks voor de terugkoppeling!

Uitgelicht topic