MarsL

Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hulp bij weergeven IP-camera

Goede middag Ziggo-forumleden,

ik heb een IPcam van Foscam (F19928P) die zowel bekabeld als via wifi is aangesloten.

Via de software van Foscam (VMS) kan ik de beelden bekijken via pc en smartphone.

Deze software is niet prettig om mee te werken.

Op hun site geeft Foscam suggesties voor andere mogelijkheden:

https://www.foscam.nl/ms-windows daar koos ik voor security monitor pro.

Het lukt mij echter niet om via deze software in te loggen op de camera.

Portforwarding staat open volgens ziggo zowel IPv4 als IPv6.

Op IPv6 krijg ik de melding dat dit geen geldig IPnummer is.

Het modelnr staat echter niet in de lijst met ondersteunde modellen

Daar toe heb ik een verzoek ingediend maar daar niks over gehoord verder……

Hopelijk kan iemand mij adviseren?

 

Met vriendelijke groet,

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
MarsL wrote:

@Jbr67  Ik dacht er exact zo over!

Zelf heb ik nooit wat gedaan aan de router/modem en IPv6 stond altijd aan…….

De regels die er waren zijn niet door mij, nog ziggo, toegevoegd.

Conclusie de software van de camera Foscam/VMS heeft die er in gezet.

Mijn redenatie: router terug naar zoals hij was.

Alles van foscam en VMS opnieuw de- en herinstalleren dan gebeurt hopelijk weer wat al eerder moet zijn gebeurd…..


ja, is denk ik de beste strategie!

Bekijk in context

82 Reacties 82
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Probeer het eens met je interne ip adres van de ipcamera. 192.168.178.*

 

MarsL
Topicstarter
Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wlmpie wrote:

Probeer het eens met je interne ip adres van de ipcamera. 192.168.178.*

 


Hallo Wlmpie 🙂

dank voor jouw snelle reactie!

Dit is het IP vande modem/router inderdaad maar ook daar lukte het niet mee….

SMP heeft een automatische detectie ingebouwd maar die vind/ziet niets.

MarsL
Topicstarter
Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

UPnP en DHCPv4-server staan ingeschakeld.

Bij portforwarding staat als IP 192.168.178.66

IPv4-firewall  en IPv6-firewall ingeschakeld

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Probeer dan in de camera software 192.168.178.66 in te vullen als ip adres voor de camera.

Binnen je interne netwerk zijn al die portforwarding niet nodig en als je via je thuisnetwerk je externe adres gebruikt werkt het niet omdat de connectboxen niet goed omgaan met nat loopback.

MarsL
Topicstarter
Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo weer Wlmpie,

192.168.178.66 deed ook niets……….

“ als je via je thuisnetwerk je externe adres gebruikt werkt het niet omdat de connectboxen niet goed omgaan met nat loopback. ….”  

Dit gaat iets boven m’n petje maar wellicht kan je iets meer met de informatie die ik uit de VMS instellingen heb gehaald ( de software van Foscam) waarmee ik NU naar de beelden kijk:

onder de knop NETWORK 7 subknoppen:

IP configuration  192.168.178.59 | subnetmask 255.255.255.0  | Gateway 192.168.178.1  |

                            primary DDNSserver 84.116.46.21  | Sec.server 84.116.46.20

WIFI

DDNS

Port                       http port 88  | https port 443 | Onvif port 443

Mailsettings

FTP settings

P2P

 

 

 

HenkBrink

Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

De camera is zowel vast als wifi aangesloten, gaat dat nog problemen opleveren?

MarsL
Topicstarter
Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Henk 🙂

dat is met de VMS nooit geen probleem geweest……..

Het lijk me dat de camera op verschillende manieren te benaderen moet zijn.

 

Vr. groet,

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

De interne ip van je camera is 192.168.178.59. Probeer dat als adres voor de camera software.

Als dat werkt is het vervolgens handig om hier een gereserveerd ipadres van te maken (dat kan onder het tabje dhcp in je connectbox)

MarsL
Topicstarter
Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goede middag Wlmpie 🙂

ook 192.168.178.59 geprobeerd met port 80,88,888,443,66 maar telkens als ik op connect klik ...niets.

erg vreemd vind ik het ook dat de cam niet gevonden word ( of voorkomend in een lijst...)

Ondanks dat de cam niet staat in de lijst met ondersteunde modellen geven ze wel de optie om te connecten via IP adress or URL en poort.

onder dat blok zit dan de mogelijkheid om aan te vinken: Camere requiers authentification

alwaar men dan username and password kan invullen…..

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @MarsL en welkom op de Community! 

Wat rot om te lezen dat het nog niet is gelukt om via de software die je noemt in te loggen op de camera. Wel top dat er zo wordt meegedacht door @Wlmpie! Ik ben voor je gaan zoeken op de Community en ik vond in een wat ouder topic dat @Jbr67 ook gebruik maakt van een Foscam, heb jij enige idee wat MarsL nog kan checken? Of heb jij nog ideeën, @Dave- ? 

Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Mariska Ziggo wrote:

Hey @MarsL en welkom op de Community! 

Wat rot om te lezen dat het nog niet is gelukt om via de software die je noemt in te loggen op de camera. Wel top dat er zo wordt meegedacht door @Wlmpie! Ik ben voor je gaan zoeken op de Community en ik vond in een wat ouder topic dat @Jbr67 ook gebruik maakt van een Foscam, heb jij enige idee wat MarsL nog kan checken? Of heb jij nog ideeën, @Dave- ? 

@Mariska Ziggo@MarsL 
Samengevat: met de browser naar http://192.168.178.59 kun je wel verbinding maken met de camera, maar maar die monitor applicatie niet? Poort 80 en het adres zou genoeg moeten zijn om te verbinden. Kun je eens een screenshot maken van dat monitor programma (daar waar de camerasettings ingeeft).

 

Groet,

Jbr

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik zit Frankrijk ben morgen weer thuis mocht iemand de oplossingen hebben ok en anders morgen geheel tot je beschikking ?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
MarsL wrote:

Goede middag Wlmpie 🙂

ook 192.168.178.59 geprobeerd met port 80,88,888,443,66 maar telkens als ik op connect klik ...niets.

erg vreemd vind ik het ook dat de cam niet gevonden word ( of voorkomend in een lijst...)

Ondanks dat de cam niet staat in de lijst met ondersteunde modellen geven ze wel de optie om te connecten via IP adress or URL en poort.

onder dat blok zit dan de mogelijkheid om aan te vinken: Camere requiers authentification

alwaar men dan username and password kan invullen…..

 

Weet je zeker dat het ip adres wat je hier aangeeft goed is ? 

 

MarsL
Topicstarter
Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@ Mariska

MarsL wrote:

Hallo weer Wlmpie,

192.168.178.66 deed ook niets……….

“ als je via je thuisnetwerk je externe adres gebruikt werkt het niet omdat de connectboxen niet goed omgaan met nat loopback. ….”  

Dit gaat iets boven m’n petje maar wellicht kan je iets meer met de informatie die ik uit de VMS instellingen heb gehaald ( de software van Foscam) waarmee ik NU naar de beelden kijk:

onder de knop NETWORK 7 subknoppen:

IP configuration  192.168.178.59 | subnetmask 255.255.255.0  | Gateway 192.168.178.1  |

                            primary DDNSserver 84.116.46.21  | Sec.server 84.116.46.20

WIFI

DDNS

Port                       http port 88  | https port 443 | Onvif port 443

Mailsettings

FTP settings

P2P

 

Dit ging over/van het monitorprogramma VMS.

Ik kon dus niet verbinden met het monitorprogramma SMP.

@Ronihd 

volgens whatismyip:

 

My IP Address Is: IPv6: 2001:1c00:1e16:f600:394b:4ee8:3b89:d961     IPv4: 83.84.71.182

 

 

 

MarsL
Topicstarter
Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

via devicesettings van de VMS geeft de log 192.168.178.66 aan….

bij tabblad NETWORK > ip-configuration ( Daar 192.168.178.59 )

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
MarsL wrote:

via devicesettings van de VMS geeft de log 192.168.178.66 aan….

bij tabblad NETWORK > ip-configuration ( Daar 192.168.178.59 )


je geeft meerdere ip adressen aan , lastig is dan te beoordelen ipv 4 en 6 zijn je internet ip adressen niet je camera. 
 

download een gratis ip scanner en kijk dan eens wat die aangeeft kan je ook met je mobiel doen 

pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes

misschien overbodige info : 

Wat ik nog weet van mijn foscam cams…. Ik kreeg ze alleen aan de praat door ze een vast ip adres EN poort te geven. Dus bv CAM 1:  192.168.178.49:7776 , CAM2: 192.168.178.50:7777

op de modem portforwarding aan

En dan niet zo'n foscam app gebruiken maar gewoon via de browser benaderen.  Op mijn telefoon gebruikte ik deze app

MarsL
Topicstarter
Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goede middag Ronihd en Pox-ie 🙂

Ik heb (nog) maar 1 camera.

via de browser (FF of IE) kan ik, NU, kijken naar de beelden via http://192.168.178.59:88/

(username en passw even via PB vragen zo nodig)

@Pox-ie:  forwarding op modem is aan.

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

OK. Dan moet het ook via je externe Ip gaan lukken.

Maak een Forward naar port 88 van 192.168.178.59
Kies voor de externe port wat je maar wilt, maar probeer eerst 80.
Dat is wel zo makkelijk, want dan hoef je geen portno op te geven bij de http URL waarin je nu je externe Ip moet opgeven.

Let op: test dit eerst via een 4G verbinding met een Mobiel netwerk.
Bekijk daarna of je Router NAT-loopback heeft. Als dat niet zo is, dan lukt het nooit je externe IP te bereiken via een draadloze of bekabelde verbinding met je eigen netwerk.
Lukt het wel, dan hoef je voortaan niet meer te testen via 4G,

Uitgelicht topic