Beantwoord

Hulp bij weergeven IP-camera

  • 27 juli 2020
  • 82 reacties
  • 994 keer bekeken

Reputatie 1
  • Gedreven Meedenker
  • 37 reacties

Goede middag Ziggo-forumleden,

ik heb een IPcam van Foscam (F19928P) die zowel bekabeld als via wifi is aangesloten.

Via de software van Foscam (VMS) kan ik de beelden bekijken via pc en smartphone.

Deze software is niet prettig om mee te werken.

Op hun site geeft Foscam suggesties voor andere mogelijkheden:

https://www.foscam.nl/ms-windows daar koos ik voor security monitor pro.

Het lukt mij echter niet om via deze software in te loggen op de camera.

Portforwarding staat open volgens ziggo zowel IPv4 als IPv6.

Op IPv6 krijg ik de melding dat dit geen geldig IPnummer is.

Het modelnr staat echter niet in de lijst met ondersteunde modellen

Daar toe heb ik een verzoek ingediend maar daar niks over gehoord verder……

Hopelijk kan iemand mij adviseren?

 

Met vriendelijke groet,

 

icon

Best beantwoord door Jbr67 2 augustus 2020, 22:08

@Jbr67  Ik dacht er exact zo over!

Zelf heb ik nooit wat gedaan aan de router/modem en IPv6 stond altijd aan…….

De regels die er waren zijn niet door mij, nog ziggo, toegevoegd.

Conclusie de software van de camera Foscam/VMS heeft die er in gezet.

Mijn redenatie: router terug naar zoals hij was.

Alles van foscam en VMS opnieuw de- en herinstalleren dan gebeurt hopelijk weer wat al eerder moet zijn gebeurd…..


ja, is denk ik de beste strategie!

Bekijk origineel

82 Reacties

Reputatie 4
Badge +2

Probeer het eens met je interne ip adres van de ipcamera. 192.168.178.*

 

Reputatie 1

Probeer het eens met je interne ip adres van de ipcamera. 192.168.178.*

 


Hallo Wlmpie :)

dank voor jouw snelle reactie!

Dit is het IP vande modem/router inderdaad maar ook daar lukte het niet mee….

SMP heeft een automatische detectie ingebouwd maar die vind/ziet niets.

Reputatie 1

UPnP en DHCPv4-server staan ingeschakeld.

Bij portforwarding staat als IP 192.168.178.66

IPv4-firewall  en IPv6-firewall ingeschakeld

Reputatie 4
Badge +2

Probeer dan in de camera software 192.168.178.66 in te vullen als ip adres voor de camera.

Binnen je interne netwerk zijn al die portforwarding niet nodig en als je via je thuisnetwerk je externe adres gebruikt werkt het niet omdat de connectboxen niet goed omgaan met nat loopback.

Reputatie 1

Hallo weer Wlmpie,

192.168.178.66 deed ook niets……….

“ als je via je thuisnetwerk je externe adres gebruikt werkt het niet omdat de connectboxen niet goed omgaan met nat loopback. ….”  

Dit gaat iets boven m’n petje maar wellicht kan je iets meer met de informatie die ik uit de VMS instellingen heb gehaald ( de software van Foscam) waarmee ik NU naar de beelden kijk:

onder de knop NETWORK 7 subknoppen:

IP configuration  192.168.178.59 | subnetmask 255.255.255.0  | Gateway 192.168.178.1  |

                            primary DDNSserver 84.116.46.21  | Sec.server 84.116.46.20

WIFI

DDNS

Port                       http port 88  | https port 443 | Onvif port 443

Mailsettings

FTP settings

P2P

 

 

 

De camera is zowel vast als wifi aangesloten, gaat dat nog problemen opleveren?

Reputatie 1

Hallo Henk :)

dat is met de VMS nooit geen probleem geweest……..

Het lijk me dat de camera op verschillende manieren te benaderen moet zijn.

 

Vr. groet,

Reputatie 4
Badge +2

De interne ip van je camera is 192.168.178.59. Probeer dat als adres voor de camera software.

Als dat werkt is het vervolgens handig om hier een gereserveerd ipadres van te maken (dat kan onder het tabje dhcp in je connectbox)

Reputatie 1

Goede middag Wlmpie :)

ook 192.168.178.59 geprobeerd met port 80,88,888,443,66 maar telkens als ik op connect klik ...niets.

erg vreemd vind ik het ook dat de cam niet gevonden word ( of voorkomend in een lijst...)

Ondanks dat de cam niet staat in de lijst met ondersteunde modellen geven ze wel de optie om te connecten via IP adress or URL en poort.

onder dat blok zit dan de mogelijkheid om aan te vinken: Camere requiers authentification

alwaar men dan username and password kan invullen…..

Hey @MarsL en welkom op de Community! 

Wat rot om te lezen dat het nog niet is gelukt om via de software die je noemt in te loggen op de camera. Wel top dat er zo wordt meegedacht door @Wlmpie! Ik ben voor je gaan zoeken op de Community en ik vond in een wat ouder topic dat @Jbr67 ook gebruik maakt van een Foscam, heb jij enige idee wat MarsL nog kan checken? Of heb jij nog ideeën, @Dave- ? :muscle:

Reputatie 5
Badge +3

Hey @MarsL en welkom op de Community! 

Wat rot om te lezen dat het nog niet is gelukt om via de software die je noemt in te loggen op de camera. Wel top dat er zo wordt meegedacht door @Wlmpie! Ik ben voor je gaan zoeken op de Community en ik vond in een wat ouder topic dat @Jbr67 ook gebruik maakt van een Foscam, heb jij enige idee wat MarsL nog kan checken? Of heb jij nog ideeën, @Dave- ? :muscle:

@Mariska Ziggo@MarsL 
Samengevat: met de browser naar http://192.168.178.59 kun je wel verbinding maken met de camera, maar maar die monitor applicatie niet? Poort 80 en het adres zou genoeg moeten zijn om te verbinden. Kun je eens een screenshot maken van dat monitor programma (daar waar de camerasettings ingeeft).

 

Groet,

Jbr

Reputatie 7

Ik zit Frankrijk ben morgen weer thuis mocht iemand de oplossingen hebben ok en anders morgen geheel tot je beschikking 😊

Reputatie 7
Badge +14

Goede middag Wlmpie :)

ook 192.168.178.59 geprobeerd met port 80,88,888,443,66 maar telkens als ik op connect klik ...niets.

erg vreemd vind ik het ook dat de cam niet gevonden word ( of voorkomend in een lijst...)

Ondanks dat de cam niet staat in de lijst met ondersteunde modellen geven ze wel de optie om te connecten via IP adress or URL en poort.

onder dat blok zit dan de mogelijkheid om aan te vinken: Camere requiers authentification

alwaar men dan username and password kan invullen…..

 

Weet je zeker dat het ip adres wat je hier aangeeft goed is ? 

 

Reputatie 1

@ Mariska

Hallo weer Wlmpie,

192.168.178.66 deed ook niets……….

“ als je via je thuisnetwerk je externe adres gebruikt werkt het niet omdat de connectboxen niet goed omgaan met nat loopback. ….”  

Dit gaat iets boven m’n petje maar wellicht kan je iets meer met de informatie die ik uit de VMS instellingen heb gehaald ( de software van Foscam) waarmee ik NU naar de beelden kijk:

onder de knop NETWORK 7 subknoppen:

IP configuration  192.168.178.59 | subnetmask 255.255.255.0  | Gateway 192.168.178.1  |

                            primary DDNSserver 84.116.46.21  | Sec.server 84.116.46.20

WIFI

DDNS

Port                       http port 88  | https port 443 | Onvif port 443

Mailsettings

FTP settings

P2P

 

Dit ging over/van het monitorprogramma VMS.

Ik kon dus niet verbinden met het monitorprogramma SMP.

@Ronihd 

volgens whatismyip:

 

My IP Address Is: IPv6: 2001:1c00:1e16:f600:394b:4ee8:3b89:d961     IPv4: 83.84.71.182

 

 

 

Reputatie 1

via devicesettings van de VMS geeft de log 192.168.178.66 aan….

bij tabblad NETWORK > ip-configuration ( Daar 192.168.178.59 )

Reputatie 7
Badge +14

via devicesettings van de VMS geeft de log 192.168.178.66 aan….

bij tabblad NETWORK > ip-configuration ( Daar 192.168.178.59 )


je geeft meerdere ip adressen aan , lastig is dan te beoordelen ipv 4 en 6 zijn je internet ip adressen niet je camera. 
 

download een gratis ip scanner en kijk dan eens wat die aangeeft kan je ook met je mobiel doen 

Reputatie 4
Badge +2

misschien overbodige info : 

Wat ik nog weet van mijn foscam cams…. Ik kreeg ze alleen aan de praat door ze een vast ip adres EN poort te geven. Dus bv CAM 1:  192.168.178.49:7776 , CAM2: 192.168.178.50:7777

op de modem portforwarding aan

En dan niet zo'n foscam app gebruiken maar gewoon via de browser benaderen.  Op mijn telefoon gebruikte ik deze app

Reputatie 1

Goede middag Ronihd en Pox-ie :)

Ik heb (nog) maar 1 camera.

via de browser (FF of IE) kan ik, NU, kijken naar de beelden via http://192.168.178.59:88/

(username en passw even via PB vragen zo nodig)

@Pox-ie:  forwarding op modem is aan.

 

OK. Dan moet het ook via je externe Ip gaan lukken.

Maak een Forward naar port 88 van 192.168.178.59
Kies voor de externe port wat je maar wilt, maar probeer eerst 80.
Dat is wel zo makkelijk, want dan hoef je geen portno op te geven bij de http URL waarin je nu je externe Ip moet opgeven.

Let op: test dit eerst via een 4G verbinding met een Mobiel netwerk.
Bekijk daarna of je Router NAT-loopback heeft. Als dat niet zo is, dan lukt het nooit je externe IP te bereiken via een draadloze of bekabelde verbinding met je eigen netwerk.
Lukt het wel, dan hoef je voortaan niet meer te testen via 4G,

Reputatie 4
Badge +2

OK. Dan moet het ook via je externe Ip gaan lukken.

Maak een Forward naar port 88 van 192.168.178.59
Kies voor de externe port wat je maar wilt, maar probeer eerst 80.
Dat is wel zo makkelijk, want dan hoef je geen portno op te geven bij de http URL waarin je je externe Ip opgeeft.

Let op: test dit eerst via een 4G verbinding met een Mobiel netwerk.
Bekijk daarna of je Modem/Router NAT-loopback heeft. Als dat niet zo is, dan lukt het nooit je externe IP te bereiken via een verbinding met je eigen netwerk.
Lukt het wel dan hoef je voortaan niet meer te testen via 4G,

 

Dat probleem had ik ook met mijn foscam camera.. Het lukte wel toen ik een andere poort gebruikte in mijn geval 7776 en 7777 . Toen kon ik wel via mijn telefoon mijn camera's benaderen.

TS kan thans lokaal zijn camera via het interne Ip met http via port 88 bereiken. Waarom dat zo is, weet ik niet  Het werkt in elk geval. Daar baseerde ik mijn suggestie op over toegang via het externe Ip.

Verder geen idee waarom lokale http toegang bij jou via 7776 en/of 7777 zou hebben gemoeten. 

Reputatie 4
Badge +2

Geen idee waarom dat was.. Ik ben geen ip wizard :thinking:  Ik probeer altijd van alles.. Trial & error totdat je er genoeg van hebt :grinning:

Tsja. Volgens mij leer je daar niet genoeg van om solide adviezen te kunnen geven.
Sorry voor mijn scherpte. Het is goed bedoeld.

Reputatie 4
Badge +2

Tsja. Volgens mij leer je daar niet genoeg van om solide adviezen te kunnen geven.
Sorry voor mijn scherpte. Het is goed bedoeld.

Sjonge jonge

Reputatie 1

OK. Dan moet het ook via je externe Ip gaan lukken.

Maak een Forward naar port 88 van 192.168.178.59
Kies voor de externe port wat je maar wilt, maar probeer eerst 80.
Dat is wel zo makkelijk, want dan hoef je geen portno op te geven bij de http URL waarin je nu je externe Ip moet opgeven.

Let op: test dit eerst via een 4G verbinding met een Mobiel netwerk.
Bekijk daarna of je Router NAT-loopback heeft. Als dat niet zo is, dan lukt het nooit je externe IP te bereiken via een draadloze of bekabelde verbinding met je eigen netwerk.
Lukt het wel, dan hoef je voortaan niet meer te testen via 4G,

Geen idee hoe je een forward aanmaakt naar poort 88…?

Weet ook niet of mn router/modem een NAT loopback heeft laat staan wat dit is….

Dus via chat klantenservice ziggo gevraagd:

Haar antwoord:

*Ah juist. ik zal gelijk heel eerlijk zijn. Of een modem een nat-loopback heeft durf ik niet te zeggen. De mensen op de community zijn expert in de meer geaffanceerde instellingen. hier gaan we alleen over of het interner goed werkt etc :wink: Maar ik kan zeker met je kijken waarom hij niet te berijken is!

*Heb je onlangs een nieuwe modem gekregen?  NEE heb witte vierkante

*Ah oke. Het kan namelijk zo zijn dat een nieuwe modem het niet goed oppakt. Maar wat ik even voor je kan doen is de "portforwarding"uitzetten en dan gelijk weer aanzetten. Dan worden de instellingen opnieuw doorgenomen door de box en kun je hem als het goed is weer berijken

OK

*Ik zie dat als ik hem eruit haal ik hem niet nu al kan toevoegen. ik zal het in mijn agenda zetten en morgen als ik moet werken gelijk voor je doen. Is dat goed?

ik begrijp je niet goed, wat moet je waar uit halen? en wat moet je toevoegen?

*Om er voor te zorgen dat je de modem van buitenaf kan bereiken is een bepaalde instelling. In onze eerdere abonnementen staat dit automatisch aan. Dit abonnement heb je. Nu heb je wel een nieuw model modem waarbij de instelling niet aan staat, ook al denkt het systeem van wel. Om dit op te lossen moet de instelling even uit en aan worden gezet. Dit duurt echter een dag omdat ik het niet nu gelijk weer aan kan zetten.

dus best kom ik nu niet in de pagina van het modem?

*Nu kan het inderdaad nog niet. Zal ik de instelling morgen weer voor je aanzetten?

via de browser kan ik het modem benaderen....

*Klopt alleen kan je het ip adress nu niet benaderen voor de camera. Daar is de instelling voor nodig

Hoe laat morgen?

*Ik ben om 5 uur weer aan het werk. op een andere manier zal het jammer genoe niet werken. Dit moet even gebeuren

ok, maar ik kan het dus niet weer zelf aanzetten via de browser of moet er eerst een bepaalde tijd overheen gaan?

*Yess er moet eerst 24 uur overheen voor het uit is en dan via de administratie van het abonnement weer toegevoegd worden. Jammer genoeg kan je dat niet zelf.

*Dan ga ik het voor je in orde maken! Had je verder nog vragen?

Reageer