Ik heb sinds een 2 a 3 weken ook problemen met homey / hue.
Hardware:
Ziggo modem in Bridge mode
Daarachter een Watchguard router met PFsense
Jetstream Layer 3 managed switch
Cisco 3800 AP met Mobility Express WLC config en 10x 3502i CAPWAP points
DHCP en ARP tables worden beheerd door PFsense.
Alle apperatuur zit op het zelfde subnet.
Huidige PF sense instellingen in SQUID,Firewall etc hebben nooit eerder problemen geveven. Andere apperatuur zoals de RING deurbel, netatmo weerstation en woonveilig alarm systeem functioneren zonder problemen, sterker nog homey is lokaal verbonden met deze apperatuur en werk ook zonder problemen. Dan is er nog een SMA omvormen die ook op het netwerk zit die zonder problemen verbinding heeft tot de SMA cloud en ook homey kan de omvormer lokaal uitlezen en real time waardes opvragen.
De hue bride, krijgt via de DHCP gewoon een IP en is lokaal bereikbaar via de app. op de bridge brand de internet led maar is dus niet via het internet bereikbaar. Als ik weer in de app kijk op mijn telefoon dan werk alles lokaal en heeft de hue brigde netjes een IP. Pak ik een laptop op hetzelfde subnet dan is de bridge bereikbaar en zie ik een nette HTML Welcome to hue pagina. Echter de link die Philips heeft om te testen geeft mij als resultaat een lege pagina met [ ]. Dit zou betekenen dat de bridge niet bereikbaar is terwijl het lampje op de bridge brand en alle andere apperatuur het zonder problemen doet.
https://www.meethue.com/api/nupnpIk denk dat ik nu eerst een nieuwe bridge ga aanschaffen om te zien of de bridge niet gewoon kapot is. (Inmiddels 5 jaar oud met 2,5 jaar garantie).
Mocht iemand hier nog een geniale ingeving hebben dan hoor ik het graag
🙂Mvg,
Friso