Vraag

Hue bridge krijgt geen verbinding met internet

  • 22 november 2018
  • 24 Reacties
  • 4363x Bekeken

Onze hue bridge krijgt geen verbinding met internet, wel met de router. 1e twee lampjes branden namelijk wel (zie foto)
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
We hebben zo'n witte connect box van ziggo.


24 Reacties

Reputatie 7
@Klomp08,

Welkom op de Ziggo Community!

Ik zie dat je nog wel wat hulp kunt gebruiken.

Om te beginnen heb ik even je modem uitgelezen. Ik zie dat je een TP-Link achter je modem hebt aangesloten.

- Is de TP-Link ook echt je eigen router of maak je gebruik van een Ziggo Wifibooster (accespoint)?
- Je hebt het modem zelf niet in bridge mode staan. Kun je inloggen op de interface van je router en zien welk IP adres hij toewijst aan jouw Philips Hue?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Nu na veel proberen ben ik achtergekomen nat na een ziggo reset en daarna de hue bridge inpluggen, dat hue het even tijdelijk doet.

Na inloggen bij de Ziggo modem staat er dan ook geen bekabelde verbinding is.
Met mijn oude UPC router had ik nooit problemen.

Dus ik zou graag een oplossing zien, aangezien het nu vrij donker is in huis.
Volgens mij moet je wifi router fixeren op kanaal 6
Ik had het probleem ook, maar na accesspoint eraf gehaald te hebben werkt het na opnieuw opstarten van modem.
Hier hetzelfde probleem. Zowel Homey als de Hue Bridge en Sonos hebben om de zoveel dagen ineens geen verbinding meer met de connectbox.
Uitzetten en opnieuw opstarten van de connectbox lost dit probleem weer tijdelijk op. Maar wat is de permanente oplossing?
Ik heb hetzelfde probleem met de Philips HUE in combinatie met de Connectbox. Heb er al veel over gelezen op dit forum, maar ben nog nergens de oplossing tegen gekomen.
Als je de stroom van de Connectbox en HUE Bridge af haalt is er een aantal minuten verbinding (3e blauwe lampje op HUE bridge brand), maar al snel is de lol over.
Wie oh wie heeft dé tip?
Reputatie 4
Badge +5
Login de connect box en kijk bij verbonden apparaten of de bridge zichtbaar is.
code:
Philips-hue 00:17:88:XX.XX.XX.  192.168.178.115/241000  Ethernet 1

Wat voor apparaten heb je aangesloten op de connect box? Je kan ze even verwijderen behalve de Hue bridge en kijken of er een verbind met het netwerk maakt.
Vervolgens connect een voor een je apparaten en zie of de verbinding verdwijnt.
Reputatie 7
@Klomp08 @010vragen @KoertH @Eric V @roger1965 - Om de problemen goed te kunnen analyseren hebben we meer gegevens nodig.

Hoe is de Hue bridge (en andere apparatuur) precies aangesloten? Zit deze direct bekabeld op jullie modem of zit daar andere netwerkapparatuur tussen?
Heb je andere netwerkapparatuur in huis, zo ja welke en hoe zijn deze geconfigureerd?

Kortom, veel vragen! Maar anders komen we niet tot een antwoord.
Ik heb sinds een 2 a 3 weken ook problemen met homey / hue.

Hardware:
Ziggo modem in Bridge mode
Daarachter een Watchguard router met PFsense
Jetstream Layer 3 managed switch
Cisco 3800 AP met Mobility Express WLC config en 10x 3502i CAPWAP points
DHCP en ARP tables worden beheerd door PFsense.
Alle apperatuur zit op het zelfde subnet.
Huidige PF sense instellingen in SQUID,Firewall etc hebben nooit eerder problemen geveven. Andere apperatuur zoals de RING deurbel, netatmo weerstation en woonveilig alarm systeem functioneren zonder problemen, sterker nog homey is lokaal verbonden met deze apperatuur en werk ook zonder problemen. Dan is er nog een SMA omvormen die ook op het netwerk zit die zonder problemen verbinding heeft tot de SMA cloud en ook homey kan de omvormer lokaal uitlezen en real time waardes opvragen.

De hue bride, krijgt via de DHCP gewoon een IP en is lokaal bereikbaar via de app. op de bridge brand de internet led maar is dus niet via het internet bereikbaar. Als ik weer in de app kijk op mijn telefoon dan werk alles lokaal en heeft de hue brigde netjes een IP. Pak ik een laptop op hetzelfde subnet dan is de bridge bereikbaar en zie ik een nette HTML Welcome to hue pagina. Echter de link die Philips heeft om te testen geeft mij als resultaat een lege pagina met [ ]. Dit zou betekenen dat de bridge niet bereikbaar is terwijl het lampje op de bridge brand en alle andere apperatuur het zonder problemen doet.

https://www.meethue.com/api/nupnp

Ik denk dat ik nu eerst een nieuwe bridge ga aanschaffen om te zien of de bridge niet gewoon kapot is. (Inmiddels 5 jaar oud met 2,5 jaar garantie).

Mocht iemand hier nog een geniale ingeving hebben dan hoor ik het graag :)

Mvg,
Friso
Zelfde probleem. Plotseling geen verbinding meer. Nieuwe bridge gehaald. Zelfde verhaal. Lijkt me een modem probleem
Hier ook hetzelfde probleem. Ik kan de Hue bridge (verbonden via ethernet kabel aan modem) en dus mijn lampen wel bedienen via mijn mobiel, maar de Hue Bridge kan ik niet registreren op mijn Hue account omdat de Hue Bridge niet kan verbinden met het internet. Ik heb bij mijn Mediabox XL een Arris Touchstone modem gekregen. Is er al een oplossing gevonden?
Reputatie 4
Badge +5
Hier ook hetzelfde probleem. Ik kan de Hue bridge (verbonden via ethernet kabel aan modem) en dus mijn lampen wel bedienen via mijn mobiel, maar de Hue Bridge kan ik niet registreren op mijn Hue account omdat de Hue Bridge niet kan verbinden met het internet. Ik heb bij mijn Mediabox XL een Arris Touchstone modem gekregen. Is er al een oplossing gevonden?

Is je mediabox XL opgenomen in je netwerk?

Is je mediabox XL opgenomen in je netwerk?


Nee, deze is niet opgenomen in het netwerk. Deze is alleen via een coax kabel aangesloten.
Reputatie 4
Badge +5
Wat is de status van de Leds? zijn deze alle drie aan ?
Wat geeft deze informatie
https://www.meethue.com/api/nupnp

antwoord
[{"id":"001788fffexxxxx","internalipaddress":"192.168.178.115"}] (internal ip addres)
001788 mac address
xxxxxx mac address

Is de Hue bridge zichtbaar in de Arris modem? en klopt dit met het bovenstaande IP adres als antwoord.
Met welk mobiel gebruik je de bridge?
Wat is de status van de Leds? zijn deze alle drie aan ?
Wat geeft deze informatie
https://www.meethue.com/api/nupnp

antwoord
[{"id":"001788fffexxxxx","internalipaddress":"192.168.178.115"}] (internal ip addres)
001788 mac address
xxxxxx mac address

Is de Hue bridge zichtbaar in de Arris modem? en klopt dit met het bovenstaande IP adres als antwoord.
Met welk mobiel gebruik je de bridge?


2 van de 3 LEDs op de Hue Bridge staan aan (power en netwerk), maar de 3rde (internet) knippert of is soms helemaal uit.

De Hue Bridge is wel zichtbaar in de Arris modem. IP adres is 192.168.178.22/24, dus dat is wel anders dan jij aangeeft. Ik heb ook al een gereserveerd IP adres toegevoegd (22), maar dit helpt ook niet.

Met welk mobiel gebruik je de bridge?


Oh en mijn mobiel is een Hauwei P30
Reputatie 4
Badge +5
Heeft het ooit gewerkt?
Probeer in een webbrowser onderstaande in te typen
https://www.meethue.com/api/nupnp
Als de hue bridge geregistreerd is krijg je het volgende antwoord terug
[{"id":"001788fffexxxxx","internalipaddress":"192.168.178.22"}] (internal ip addres)
De bridge heeft een mac adres 00:17:88:xx:xx:xx
001788 mac address eerste 3 nummers van het mac adres van de bridge (fabrikant nummer)
xxxxxx mac address laatste 3 numbers van het mac adres.

Of je krijgt niets terug.

Voorbeeld boven zijn mijn bridge gegevens xx is bedoeld om het macadres af te schermen.

2 van de 3 LEDs op de Hue Bridge staan aan (power en netwerk), maar de 3rde (internet) knippert of is soms helemaal uit.
Het knipperen betekent dat de bridge probeert een verbinding te maken met de hue server.

Je kan ook dit nog proberen in een web browser, je krijg dan een developer omgeving, maar ik geloof dat dit bereikbaar is, aangezien je de lichten kan bedienen met je mobiel.
http://192.168.178.22/api/config
Heeft het ooit gewerkt?

Nee, het heeft nooit gewerkt, maar ik vrees dat het niet aan de bridge ligt, maar aan mijn router. Ik heb ook veel problemen met andere apparaten die ik probeer te connecten (Homey, Neato Botvac D3 connected). Ook valt iedere zoveel uur heel even het WIFI netwerk weg, waarna het weer terug komt. Alleen wat dat zou veroorzaken heb ik geen idee van.

Probeer in een webbrowser onderstaande in te typenhttps://www.meethue.com/api/nupnp

Hierbij krijg ik niets terug ( [] dus)

Je kan ook dit nog proberen in een web browser, je krijg dan een developer omgeving, maar ik geloof dat dit bereikbaar is, aangezien je de lichten kan bedienen met je mobiel.http://192.168.178.22/api/config

Dit lukt inderdaad wel. Ik krijg {"name":"Philips hue","datastoreversion":"80","swversion":"1932073040","apiversion":"1.32.0","mac":"00:17:88🇦🇪2c:58","bridgeid":"001788FFFEAE2C58","factorynew":false,"replacesbridgeid":null,"modelid":"BSB002","starterkitid":""}
Reputatie 7
Hmm vreemd, ik kan hier nog geen chocola van maken.

De probleemmeldingen komen van verschillende klanten met een Connectbox, zowel de Compal als de Arris. Maar bij @jarielcapitain (die ook een Connectbox heeft) werkt de bridge wel goed.
Qua modemprofiel is er geen onderscheid, iedereen draait hier (voorlopig) op een IPv4 only profiel.
En ook de firmware van het modem is bij iedereen up-to-date.

Waarom werkt het wel bij @jarielcapitain en niet bij jullie (@Atzegoesdomotica, @Klomp08, @RonAdelaar, @FrisoD, @roger1965, @010vragen, @Eric V)? 🤔


Waarom werkt het wel bij @jarielcapitain en niet bij jullie (@Atzegoesdomotica, @Klomp08, @RonAdelaar, @FrisoD, @roger1965, @010vragen, @Eric V)? 🤔


Ja, dat was juist de vraag.
Ik heb allerlei tips die hier vermeld worden geprobeerd, tot nu toe zonder resultaat.
Waarom werkt het wel bij @jarielcapitain en niet bij jullie (@Atzegoesdomotica, @Klomp08, @RonAdelaar, @FrisoD, @roger1965, @010vragen, @Eric V)? 🤔

De vraag der vragen. Bij mijn vorige modem van UPC heb ik er nooit geen last van gehad. Zelfs de Ziggo monteur heeft het niet kunnen verhelpen. Nu ben ik er zo klaar mee dat ik mijn HUE collectie niet meer gebruik.
Reputatie 2
Badge +1
Hier werkt Hue juist altijd, nooit problemen. Ik heb de Hue 2 (vierkant) en op deze manier aangesloten: Compal Connect (bridged) -> wired -> TP LInk Deco M9 -> wired -> switch -> alle domotica. Oud UPC. Rookmelders, CV, zonnepanelen en Ikea werken ook prima.
Er moet toch ergens een verschil te ontdekken zijn.

Voor de mensen waar het thuis wel werkt maar buiten niet, ik neem aan dat je gechecked hebt in de Hue app -> Instellingen -> Buitenshuisbesturing -> ingelogd? Ik ken namelijk iemand die dit was vergeten.
Volgens mij een instelling in die witte modem die de boel ophoud. Vorig jaar nog de oude ubee modem met v1 bridge 4G benaderbaar. Nadat mn modem vervangen werd door die witte, was de v1 bridge niet meer 4G te benaderen. Nu van Philips de v2 gekocht omdat de v1 binnenkort niet meer geüpdate wordt. En deze heeft het zelfde probleem. Hoor graag welke instellingen..
Ik had ook het probleem met de Hue Bridge (3e blauwe lampje ging niet branden en Hue bridge kreeg dus geen IP adres toegekend), nadat ik een nieuw Ziggo modem had gekregen
Mijn configuratie =
Wit Ziggo modem in bridge mode
en Google Wifi systeem
klein netwerkswitchje waar modem en het Google Wifi systeem op zitten.

Het meeste logische was om de Hue Bridge te verbinden met de netwerkswitch, maar dit kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat.
Ook Ziggo helpdesk gebeld, maar die kende het probleem ook niet?? maar hun opmerking dat een Ziggo modem in bridge mode geen binnenkant IP adres (in de 178.x reeks) meer heeft en dat de volledige controle bij het Google wifi deel ligt, bracht me wel op het goede spoor:

Ik heb namelijk vervolgens de Hue Bridge rechtstreeks met het Google Wifi basisstation verbonden met een netwerkkabel (ieder Google Wifi systeem heeft 2 netwerkpoorten om ze onderling met elkaar te kunnen verbinden) ...en probleem was direct opgelost....

Ik vermoed dat het Google wifi basis station geen IP adressen uitdeelt op de WAN kant, want dat is op zich wel logisch en dus moet ie op de LAN kan worden aangesloten.
Maar waarom het eerder wel heeft gewerkt met het oude modem, is me weer niet helemaal duidelijk.

Reageer