Vraag

Hue bridge krijgt geen verbinding met internet


Onze hue bridge krijgt geen verbinding met internet, wel met de router. 1e twee lampjes branden namelijk wel (zie foto)
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
We hebben zo'n witte connect box van ziggo.


10 Reacties

Reputatie 7
@Klomp08,

Welkom op de Ziggo Community!

Ik zie dat je nog wel wat hulp kunt gebruiken.

Om te beginnen heb ik even je modem uitgelezen. Ik zie dat je een TP-Link achter je modem hebt aangesloten.

- Is de TP-Link ook echt je eigen router of maak je gebruik van een Ziggo Wifibooster (accespoint)?
- Je hebt het modem zelf niet in bridge mode staan. Kun je inloggen op de interface van je router en zien welk IP adres hij toewijst aan jouw Philips Hue?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Nu na veel proberen ben ik achtergekomen nat na een ziggo reset en daarna de hue bridge inpluggen, dat hue het even tijdelijk doet.

Na inloggen bij de Ziggo modem staat er dan ook geen bekabelde verbinding is.
Met mijn oude UPC router had ik nooit problemen.

Dus ik zou graag een oplossing zien, aangezien het nu vrij donker is in huis.
Volgens mij moet je wifi router fixeren op kanaal 6
Ik had het probleem ook, maar na accesspoint eraf gehaald te hebben werkt het na opnieuw opstarten van modem.
Hier hetzelfde probleem. Zowel Homey als de Hue Bridge en Sonos hebben om de zoveel dagen ineens geen verbinding meer met de connectbox.
Uitzetten en opnieuw opstarten van de connectbox lost dit probleem weer tijdelijk op. Maar wat is de permanente oplossing?
Ik heb hetzelfde probleem met de Philips HUE in combinatie met de Connectbox. Heb er al veel over gelezen op dit forum, maar ben nog nergens de oplossing tegen gekomen.
Als je de stroom van de Connectbox en HUE Bridge af haalt is er een aantal minuten verbinding (3e blauwe lampje op HUE bridge brand), maar al snel is de lol over.
Wie oh wie heeft dé tip?
Reputatie 3
Badge +5
Login de connect box en kijk bij verbonden apparaten of de bridge zichtbaar is.
code:
Philips-hue 00:17:88:XX.XX.XX.  192.168.178.115/241000  Ethernet 1

Wat voor apparaten heb je aangesloten op de connect box? Je kan ze even verwijderen behalve de Hue bridge en kijken of er een verbind met het netwerk maakt.
Vervolgens connect een voor een je apparaten en zie of de verbinding verdwijnt.
Reputatie 7
@Klomp08 @010vragen @KoertH @Eric V @roger1965 - Om de problemen goed te kunnen analyseren hebben we meer gegevens nodig.

Hoe is de Hue bridge (en andere apparatuur) precies aangesloten? Zit deze direct bekabeld op jullie modem of zit daar andere netwerkapparatuur tussen?
Heb je andere netwerkapparatuur in huis, zo ja welke en hoe zijn deze geconfigureerd?

Kortom, veel vragen! Maar anders komen we niet tot een antwoord.
Ik heb sinds een 2 a 3 weken ook problemen met homey / hue.

Hardware:
Ziggo modem in Bridge mode
Daarachter een Watchguard router met PFsense
Jetstream Layer 3 managed switch
Cisco 3800 AP met Mobility Express WLC config en 10x 3502i CAPWAP points
DHCP en ARP tables worden beheerd door PFsense.
Alle apperatuur zit op het zelfde subnet.
Huidige PF sense instellingen in SQUID,Firewall etc hebben nooit eerder problemen geveven. Andere apperatuur zoals de RING deurbel, netatmo weerstation en woonveilig alarm systeem functioneren zonder problemen, sterker nog homey is lokaal verbonden met deze apperatuur en werk ook zonder problemen. Dan is er nog een SMA omvormen die ook op het netwerk zit die zonder problemen verbinding heeft tot de SMA cloud en ook homey kan de omvormer lokaal uitlezen en real time waardes opvragen.

De hue bride, krijgt via de DHCP gewoon een IP en is lokaal bereikbaar via de app. op de bridge brand de internet led maar is dus niet via het internet bereikbaar. Als ik weer in de app kijk op mijn telefoon dan werk alles lokaal en heeft de hue brigde netjes een IP. Pak ik een laptop op hetzelfde subnet dan is de bridge bereikbaar en zie ik een nette HTML Welcome to hue pagina. Echter de link die Philips heeft om te testen geeft mij als resultaat een lege pagina met [ ]. Dit zou betekenen dat de bridge niet bereikbaar is terwijl het lampje op de bridge brand en alle andere apperatuur het zonder problemen doet.

https://www.meethue.com/api/nupnp

Ik denk dat ik nu eerst een nieuwe bridge ga aanschaffen om te zien of de bridge niet gewoon kapot is. (Inmiddels 5 jaar oud met 2,5 jaar garantie).

Mocht iemand hier nog een geniale ingeving hebben dan hoor ik het graag :)

Mvg,
Friso
Zelfde probleem. Plotseling geen verbinding meer. Nieuwe bridge gehaald. Zelfde verhaal. Lijkt me een modem probleem

Reageer