JohnyvR

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoe upgrade ik de firmware op de nieuwe Ziggo Wifibooster via de kabel?

In de software van de nieuwe wifibooster (hier software versie AP7465CE-1.6.5.4-GUI-NOSH) wordt om een bestand gevraagd om de firmware upgrade.

Weet iemand waar dat bestand te vinden is? Ik kan het namelijk niet op de site van Ziggo vinden.

Of gaat het automatisch?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @JohnyvR, een hele goedemiddag! 

De softwareversie die jij op jouw nieuwe Wifibooster via de kabel hebt, is de meest recente versie (1.6.5.4.). Deze Wifibooster checkt iedere 24 uur of er een update beschikbaar is. Maak je verder ook gebruik van andere externe apparatuur zoals een eigen router? Zorg er dan in ieder geval voor dat de Ziggo DNS is ingesteld. De update wordt dan automatisch binnen gehaald. 

De firmware updates gaan dus automatisch. De optie om dat via GUI met een bestand te doen is echter geen bug, maar meer een plan B als de automatische firmware update ooit niet werkt. 

Bekijk in context

18 Reacties 18
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Ik denk dat je dan het beste kan vragen op deze pagina:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/update-firmware-extra-wifibooster-via-stopcontact-...

Daar vragen ze allemaal om een update te laten opsturen via e-mail.
Uiteindelijk krijg je hier ook wel antwoord, maar op die pagina loopt al een update aanvraag!

JohnyvR
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je snelle reactie EnergieBoy, maar de vraag gaat over de nieuwste type WifiBooster (witte kast en gaat niet via het stopcontact maar met een utp kabel), deze is pas beschikbaar. 

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Oh ja, klopt, maar had even niet zo snel door dat het om de normale Booster ging. Is daar nu ook een update voor dan? Ik zal eens vragen aan een moderator.

JohnyvR
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik weet niet of er nieuwe update is, omdat ik nergens iets kan vinden op de Ziggo site wat de actuele Firmware nu is en of de updates automatisch geïnstalleerd worden, zoals bij mijn oude Ziggo  WifiBooster (zwart met utp kabel).

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ha, ha. Dit soort nuttige info op de Ziggo Site is geen traditie.

Zie dit speciale Topic voor deze net geintroduceerde Booster.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/de-nieuwe-wifibooster-49747

Ik zou automatische Updates verwachten. Dit lijkt me eerder een Bug.

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Ja, dat had ik ook kunnen melden natuurlijk 🙂
Ik heb ook nog de oude en daar heb ik geen update voor in ieder geval!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

In de software van de nieuwe wifibooster (hier software versie AP7465CE-1.6.5.4-GUI-NOSH) wordt om een bestand gevraagd om de firmware upgrade.”

De firmware wordt automatisch geupdate, zoals met het modem en de wifiboosters via het stopcontact.

Kun je een screenshot hier plaatsen van de vraag om de firmware update?

Of gaat het om deze pagina?

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @JohnyvR, een hele goedemiddag! 

De softwareversie die jij op jouw nieuwe Wifibooster via de kabel hebt, is de meest recente versie (1.6.5.4.). Deze Wifibooster checkt iedere 24 uur of er een update beschikbaar is. Maak je verder ook gebruik van andere externe apparatuur zoals een eigen router? Zorg er dan in ieder geval voor dat de Ziggo DNS is ingesteld. De update wordt dan automatisch binnen gehaald. 

De firmware updates gaan dus automatisch. De optie om dat via GUI met een bestand te doen is echter geen bug, maar meer een plan B als de automatische firmware update ooit niet werkt. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ik snap dat Plan B. Dacht eerder ten onrechte uit de probleemstelling op te maken dat er een Pop-up kwam na login op de Booster. Dat zou wel iets onverwacht raars zijn geweest.

JohnyvR
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Be rt wrote:

In de software van de nieuwe wifibooster (hier software versie AP7465CE-1.6.5.4-GUI-NOSH) wordt om een bestand gevraagd om de firmware upgrade.”

De firmware wordt automatisch geupdate, zoals met het modem en de wifiboosters via het stopcontact.

Kun je een screenshot hier plaatsen van de vraag om de firmware update?

Of gaat het om deze pagina?

 

Precies, het gaat om deze pagina. Mijn huidige gegevens op de WifiBooster zijn:

JohnyvR
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt allemaal, het is mij duidelijk.

Fransepans

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
JohnyvR wrote:

In de software van de nieuwe wifibooster (hier software versie AP7465CE-1.6.5.4-GUI-NOSH) wordt om een bestand gevraagd om de firmware upgrade.

Weet iemand waar dat bestand te vinden is? Ik kan het namelijk niet op de site van Ziggo vinden.

Of gaat het automatisch?

Nu is er in het antwoord van Ceacilia ZIGGO sprake van Ziggi DNS instellen… ? waar stel ik dat in?

Ik heb een modem daaraan een sitecom router en nu daaraan de nieuwe Ziggo wifi-booster sinds een week.in welke apparaat moet ik waar kijken? en/of aanpassen?

Frans

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Het zou raar zijn als Ziggo DNS nodig zou zijn voor een automatische Update.
Nog maar geen zorgen over maken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Nu is er in het antwoord van Ceacilia ZIGGO sprake van Ziggi DNS instellen… ? waar stel ik dat in?”

Als je nooit een DNS hebt veranderd staat alles op de Ziggo DNS.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Goed punt, Bert.

Er is ook een eigen Sitecom Router. Zonder verdere duidelijkheid over hoe de boel in elkaar zit icm de Ziggo Modem/Router. Wel/niet Bridge? Welke Modem/Router?
Als Ziggo DNS een eis zou zijn voor Update van de Booster, dan is dat een hele idiote eis

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@hanh  In het verleden werkte het wel eens niet met een ander DNS of met een andere provider, maar ik ben dit later niet meer tegengekomen.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Bij de Next was dit nodig voor Updates in de eerste testfase, zei men. Zou kunnen als de Update Server vooralsnog alleen in de Ziggo DNS bekend zou zijn. Bepaald niet iets wat zo zou moeten blijven. Je moet in elke normale netwerk setup een Update kunnen krijgen.

Nooit last gehad van dat ik andere DNS gebruik. Mensen die de Next via een KPN verbinding met KPN DNS gebruikten kregen ook netjes een Update. Voor mij was dit alles toen een broodje aap.

Fransepans

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Hartelijk dank Doe dus niets met Ziggo DNS.

Frans

Uitgelicht topic