Nieuwenhuijzen

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe sluit ik een TP-Link set aan op mijn modem i.c.m de Mediabox Next

bij mijn oude Ziggo mediabox had ik een TP link set aangesloten om het wifi bereik te vergroten. Dit werkte prima. Nu heb ik een mediabox next en daarvoor moest de bridgestand uitgeschakeld worden. Weet iemand hoe ik nu mijn TP link kan aansluiten, zonder het Ziggo modem in bridge te zetten?
8 Reacties 8
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Als het goed is, heb je nu een apart modem. Daar moet je de TP op aansluiten. De next is alleen een mediabox, geen modem/router.
Nieuwenhuijzen
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat klopt, ik heb apart modem alleen moet die voor de TP link in bridge gezet worden. Dan werkt alleen de mediabox next niet meer, want daarvoor moet het Ziggo modem uit bridge gezet worden. Dat was niet noodzakelijk voor de voorgaande mediabox Horizon
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Volgens mij werkt de Next prima achter een eigen router met modem in bridge. Waarom zou hij uit bridge moeten?
Nieuwenhuijzen
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ik geprobeerd, maar kreeg de Next niet aan de praat. Volgens Ziggo kwam dit door de bridge stand
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Wanneer je het modem in bridge hebt kan je 1 (poort 1) apparaat aansluiten. Dus óf je Next, óf je TP link. In router-mode zijn alle 4 poorten beschikbaar. Voor het activeren van je Next even op router-mode. Daarna kan je weer terug naar bridge. Je kan dan via wifi de Next verbinding laten maken indien je de TP aan je modem hebt. Bekabeld op poort 1 aan je modem werkt ook prima, maar dan kan de de tp link niet aansluiten.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Wat voor TP Link set heb je.
Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
efok wrote:
Volgens mij werkt de Next prima achter een eigen router met modem in bridge. Waarom zou hij uit bridge moeten?

Inderdaad, Connectbox in bridge modus -> TP Link router -> Next: werkt prima!
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Hoi Nieuwenhuijzen. Tof dat je een kijkje neemt op onze Community, welkom!

Super leuk dat je jouw vraag hier stelt! Zoals je al ziet wil iedereen ontzettend graag helpen en zijn we hier op de Community van alle markten thuis! Bij de Mediabox Next maak je gebruik van een los modem. Het is zeker mogelijk om ook jouw TP-Link set hierbij weer te gebruiken! Het aansluiten gaat alleen iets anders dan wanneer je voorheen alle diensten via de Mediabox XL (horizon) had lopen. Ik zie dat je al diverse tips hebt gekregen. Is het hiermee gelukt? Zo niet, dan ben ik erg benieuwd waar je precies tegenaan loopt en wat voor type TP-Link set je gebruikt. Dan kunnen we vanaf dat punt samen verder aan de slag! :blush:

Uitgelicht topic