Beantwoord

Hoe kan ik een onbekend dubbel wifinetwerk SSID verwijderen?

Wij hebben ons beveiligd WiFi netwerk Samba genoemd. Nu blijft er in de lijst beschikbare netwerken een Samba3a verschijnen. Dit netwerk is onbeveiligd maar wel “sterk”. Op de tablets hebben we bij dat netwerk “vergeten” ingesteld.
In mijn modeminstellingen komt die naam niet voor. Hoe kan dat netwerk definitief verwijderd worden?
Kan de netwerkbeheerder dat regelen ? Bij de klantenservice hadden ze geen idee hoe het kon.
icon

Best beantwoord door AC51 11 januari 2019, 13:54

Ik heb onze naam veranderd. Samba blijft bestaan. Het signaal is zelfs sterker dan de onze. Als ik de stekker van de modem verwijder duurt het even voordat mijn netwerk uitvalt , maar Samba blijft in de lucht. Blijkbaar dus toch niet afkomstig uit mijn modem. Ik ga ervanuit dat , gezien ik een sterk wachtwoord heb, niemand bij mij “kan inbreken” .
Blijft toch vreemd. Blijkbaar toch iemand uit de buurt die niets beters wist te bedenken.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Bekijk origineel

6 Reacties

Badge +10
Probeer er eens mee te verbinden en kijk waar je uitkomt. Dat zet je vanzelf op een spoor denk ik.
(Een grappige buurman op huisnummer 3a?)
Reputatie 7
Hallo @AC51 welkom op onze Community.

Dit is wel erg raar inderdaad! Wie weet is het een netwerk die helemaal niets met jou netwerk of met Ziggo heeft te maken. Veranderd dat 2e netwerk ook meteen van naam als jij jouw netwerknaam tijdelijk aanpast?
Ik heb onze naam veranderd. Samba blijft bestaan. Het signaal is zelfs sterker dan de onze. Als ik de stekker van de modem verwijder duurt het even voordat mijn netwerk uitvalt , maar Samba blijft in de lucht. Blijkbaar dus toch niet afkomstig uit mijn modem. Ik ga ervanuit dat , gezien ik een sterk wachtwoord heb, niemand bij mij “kan inbreken” .
Blijft toch vreemd. Blijkbaar toch iemand uit de buurt die niets beters wist te bedenken.
Reputatie 4
Badge +2
Een ander accesspoint, booster repeater, als je niet weet of bij jou uit huis hoofdschakelaar spanning uit. ( let op alles gaat dan uit en moet opnieuw opstarten, dus beter eerst alles netjes down brengen)

Dan met een laptop / tablet die op accu werkt kijken of je samba"llen".... weg zijn

Rigoreus maar werkt wel. ( tenminste als het niet via een laptop op accu waar een AP aangemaakt is) of iets wat op een UPS aangesloten is komt

Oppassen bij autoconnect over een niet beveiligd ander WIFI, indien grappenmakers zijn deze natuurlijk sterker dan jou WIFI

Signaalsterkte app en gaan zoeken kan dan helpen e.a. te vinden.
Reputatie 7

Aanvulling:

Dit is glashelder. Een ander netwerk probeert op jouw netwerk te lijken. Pas op dat je daar niet op inlogt! Het kan in plaats van een flauwe grap ook een serieuze poging zijn om allerlei login gegevens te onderscheppen. Wanneer je op een ander netwerk bent verbonden is alle data door de andere partij te onderscheppen. Ik zou proberen uit te vinden waar het vandaan komt zoals Zpiep aangeeft.
Reputatie 4
Badge +2
Yep Anne heeft gelijk

Zo proberen zelfs kids e.a. te pakken te krijgen van een ander betreffende social media accounts enz.

Wat er dan allemaal mee plaats vind ( gestolen info's) is werkelijk om te k.tsen

Reageer