Bob52

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan ik bridge modus inschakelen op mijn Connectbox?

Hoe schakel ik de bridge functie in op mijn connect box arris?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

 @Bob52. Welkom!

In sommige gevallen kun je de Connectbox zelf in bridgefunctie zetten maar meestal moet daar de klantenservice aan te pas komen. Om te checken of je dit zelf kan doen, log je eerst in op het modem.

 

  1. Toets in de adresbalk van je webbrowser http://192.168.178.1 en druk op Enter.
  2. Log in met het wachtwoord van je Connectbox. Deze vind je onderop de Connectbox. En klik op Doorgaan.
  3. Check het menu en controleer of je het tabblad [Router status] hebt.
    Ontbreekt deze knop maar wil je wel graag het modem in bridgefunctie zetten? Neem dan contact met ons op.
  4.  Klik op [Router status] en vink vervolgens de optie [Router uitgeschakeld (bridge modus)] aan

  5. Klink de knop [Instellingen opslaan]

  6. De Connectbox zal nu herstarten. herstart ook de eigen router of de aangesloten computer opnieuw om de activatie te voltooien.

 

Staat “Router status” er niet tussen? Dan kan de klantenservice het modem in bridgefunctie zetten.

 

 

 

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Peter0 
Bij deze heb ik je modem laten omzetten naar bridge mode. Dit is in de loop van de dag altijd verwerkt. Staat jouw modem vanavond nog niet in bridge mode? Dan wil ik je vragen om het modem even terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit kun je doen door het resetknopje op de achterzijde van je modem 30 seconden ingedrukt te houden. 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

In oud UPC gebied kunt u dat zelf doen. Maar omdat u het niet in uw modem ziet, vermoed ik dat u in oud Ziggo gebied woont. Dan kunt u even de helpdesk bellen en het wordt voor u geregeld.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

 @Bob52. Welkom!

In sommige gevallen kun je de Connectbox zelf in bridgefunctie zetten maar meestal moet daar de klantenservice aan te pas komen. Om te checken of je dit zelf kan doen, log je eerst in op het modem.

 

  1. Toets in de adresbalk van je webbrowser http://192.168.178.1 en druk op Enter.
  2. Log in met het wachtwoord van je Connectbox. Deze vind je onderop de Connectbox. En klik op Doorgaan.
  3. Check het menu en controleer of je het tabblad [Router status] hebt.
    Ontbreekt deze knop maar wil je wel graag het modem in bridgefunctie zetten? Neem dan contact met ons op.
  4.  Klik op [Router status] en vink vervolgens de optie [Router uitgeschakeld (bridge modus)] aan

  5. Klink de knop [Instellingen opslaan]

  6. De Connectbox zal nu herstarten. herstart ook de eigen router of de aangesloten computer opnieuw om de activatie te voltooien.

 

Staat “Router status” er niet tussen? Dan kan de klantenservice het modem in bridgefunctie zetten.

 

 

 

B-lennium

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice, met als vraag mijn modem in bridge te zetten.. ze gaf als antwoord dat ze dit niet mocht doen volgens 'het systeem'... En nu? Nu zit ik met een modem wat willens en wetens een ip6 DNS server draait. Terwijl ik dit niet wil. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Waarom de klantenservice je niet doorverwijst naar dit formulier vind ik onbegrijpelijk.

 

Vul dit formulier in:

 

Stappenplan Bridge-modus | Ziggo | Klantenservice

Bridge-modus is niet zelf in te schakelen

We kunnen je modem alleen op afstand in bridge-modus zetten. Ga verder en vul straks het bridge-modus formulier in:

 

B-lennium

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Top! Is dit iets wat direct geactiveerd wordt?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@B-lennium Gebruikelijk binnen 24 uur.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @B-lennium! Welkom op de Ziggo Community. 

Jammer dat je niet bent geholpen. Maar gelukkig is tobiastheebe je te hulp geschoten. Laat je het weten als het gelukt is?

B-lennium

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels staat het modem in bridge, ik heb gisteren het formulier ingevuld. 

Peter0

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tenzij er een weekend tussen zit. Vrijdagmiddag formulier ingevuld. Het is nu zondag middag. Modem staat nog steeds niet in bridge modus.
Hopelijk wordt het morgen geregeld.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Peter0 Het weekend veroorzaakt inderdaad vertraging. Ik verwacht dat het verzoek op dinsdag of woensdag is doorgevoerd, anders kan een moderator het doorzetten naar de betreffende afdeling (waarschijnlijk InHome Engineering).

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Peter0 
Bij deze heb ik je modem laten omzetten naar bridge mode. Dit is in de loop van de dag altijd verwerkt. Staat jouw modem vanavond nog niet in bridge mode? Dan wil ik je vragen om het modem even terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit kun je doen door het resetknopje op de achterzijde van je modem 30 seconden ingedrukt te houden. 

Peter0

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je. Werkt!

Uitgelicht topic