Bianca2018

Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hikvision hdd recorder problemen met Compal Connectbox

Ik heb sinds ik de nieuwe connectbox van ziggo heb het volgende probleem. Ik kan via de app live video bekijken maar als ik remote afspeel vanaf de hikvion recorder dan "klapt" na 30-60 seconden heel mijn netwerk eruit. Na een paar minuten komt deze weer terug. Alles voor zover ik kon nagekeken. Iemand tips?

Connectbox CH7465LG-ZG[
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Bianca2018 Plaats in onderstaand topic je vraag en mogelijk komt er aan ander modem naar je toe.
Je hebt een Compal en dat wordt mogelijk omgewisseld voor een Arris.

Even voor de zekerheid, heb je ook Sonos speakers?
Dan kunnen die weer minder gaan werken met de Arris.
Heb je geen Sonos, dan zal dat je oplossing zijn.

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/verbinding-met-nas-is-een-drama-na-firmwareupda...

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Bianca2018 Welk modem heb je precies ontvangen?
Er zijn 2 Connect boxen.
Modelnummer staat onderop het modem.
Bianca2018
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik denk dat ik het gevonden heb. Ik benader via een extern IP de recorder. Er ontstaat een NAT loop, eet al het memory op en dan reboot de connectbox. Schijnt een bekend probleem te zijn na de laatste firmware upgrade.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zie dat je het inmiddels hebt geplaatst in je eerste bericht.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Bianca2018 Plaats in onderstaand topic je vraag en mogelijk komt er aan ander modem naar je toe.
Je hebt een Compal en dat wordt mogelijk omgewisseld voor een Arris.

Even voor de zekerheid, heb je ook Sonos speakers?
Dan kunnen die weer minder gaan werken met de Arris.
Heb je geen Sonos, dan zal dat je oplossing zijn.

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/verbinding-met-nas-is-een-drama-na-firmwareupda...
Kilroy

Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes
Ook ik heb een compal connectbox en een hikvision camera met de hikvision app.
Sinds korte tijd valt de connectbox uit zodra ik de camera app opstart. Dit gebeurt zowel op mijn telefoon als op mijn tablet, beide android en uiteraard via de wifi.
Als ik via mijn pc, die bekabeld is aangesloten, de camera benader is er niets aan de hand en werkt het gewoon zoals het moet, zonder dat mijn hele netwerk uitvalt.
Ik dacht dus dat het aan de app zou liggen, maar nu vraag ik me toch af of het aan de connectbox ligt?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Bianca2018 en Kilroy, wat jullie omschrijven klinkt inderdaad als het bekende NAT loopback probleem wat op de laatste firmware van de Compal Connectbox speelt. Kan ik naar jullie beiden een Arris Connectbox opsturen?
Bianca2018
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Graag
Kilroy

Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes
Jazeker!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Prima, er is bij dezen een Arris Connectbox naar jullie onderweg!
Kilroy

Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes
Gisteren de nieuwe Arris Connectbox ontvangen en meteen geïnstalleerd. Ik kan de hikvision app weer gebruiken en verder lijkt alles goed te werken.
Mark Ziggo : bedankt voor de snelle oplossing!

Uitgelicht topic