Beantwoord

Het open zetten van poorten op de connectbox.

  • 3 december 2018
  • 2 Reacties
  • 1788x Bekeken

Ik heb een vraag over het open zetten van de poorten op de ziggo connectboxen. wij hebben een bedrijf dat heet avai beveiligen en werken veel met beveiligings camera's. En hebben dus veel klanten van Ziggo. Deze klanten hebben eigenlijk allemaal een connectbox. Ik heb de laatste tijd veel problemen met de poorten open zetten naar mijn camera's . Ik weet dat ik alles goed instel maar toch staan de poorten niet open. Dit is natuurlijk naar de klant frusterend en voor ons tijdrovend. Hebben jullie een idee hoe het kan dat als ik de poorten open zet naar een vast ip adres en alles goed instel toch de poorten niet open staan. Dit zijn installaties waar verder geen extra routers etc achter hangen . De routers staan allemaal netjes in de ip4 ipv de ip6 configuratie. Ik kan dus ook primma een regel toevoegen om de poorten open te zetten maar daadwerkelijk zitten ze dicht en kan ik de camera's niet van "buitenaf" benaderen.
icon

Best beantwoord door Be rt 3 december 2018, 10:52

Mogelijke oplossing:

Veel Connect boxen hebben ook een IPv6 IP adres en Dual Stack Lite.
Hierbij deel je het IPv4 adres met 20 anderen en dan werkt port forwarding niet, niet in te stellen of niet goed.

Heeft een modem Full Dual Stack zou het moeten werken, maar als er problemen zijn, kan ook de volgende stap een mogelijke oplossing zijn.

Als je hier een IPv6 adres ziet onder IPv6 connectivity? http://ipv6-test.com

Dan chatten met Ziggo, de snelste weg vaak, om te vragen of ze die Connect box op IPv4 willen zetten.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Bekijk origineel

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Mogelijke oplossing:

Veel Connect boxen hebben ook een IPv6 IP adres en Dual Stack Lite.
Hierbij deel je het IPv4 adres met 20 anderen en dan werkt port forwarding niet, niet in te stellen of niet goed.

Heeft een modem Full Dual Stack zou het moeten werken, maar als er problemen zijn, kan ook de volgende stap een mogelijke oplossing zijn.

Als je hier een IPv6 adres ziet onder IPv6 connectivity? http://ipv6-test.com

Dan chatten met Ziggo, de snelste weg vaak, om te vragen of ze die Connect box op IPv4 willen zetten.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
@Be rt
TS schreef:
De routers staan allemaal netjes in de ip4 ipv de ip6 configuratie
Voorts.
Als http://ipv6-test.com een IPv6 address laat zien, dan geeft dat geen uitsluitsel over wel/niet kunnen Port Forwarden.
Of je kunt Port Forwarden kun je het beste bekijken bij:
Geavanceerde instellingen>Beveiliging
Als daar 'Port Forwarding' als keuze staat, dan is er IPv6 Dual Stack Firmware of IPv4 Firmware; bij Dual Stack is er een IPv6 address, maar geen overstap naar IPv4 nodig om te kunnen Forwarden.
Staat er geen 'Port Forwarding', dan is er IPv6 DS-Lite Firmware, en moet er worden overgestapt naar IPv4 Firmware, om Port Forwarding te kunnen gaan gebruiken.

@DennisP84
Ik zie wel wat problemen langskomen met Port Forwarding op de ConnectBox met IPv4
Firmware. Die Firmware lijkt (af en toe?) onbetrouwbaar. Soms kan het helpen de te Forwarden poorten van hoog naar laag in te voeren. Of juist andersom- dat weet ik niet meer.
Zelf heb ik geen ConnectBox- van tests kan dus geen sprake zijn. Het is alles bij elkaar voorlopig vooral nogal mysterieus.

Er zou op dit punt een verschil kunnen zijn tussen een Compal of Arris ConnectBox, dat hier op het Forum nog niet boven water kwam.
Omdat jullie vaker met dit bijltje hakken, zouden jullie kunnen bekijken of
het wellicht een specifiek probleem is voor de Compal of juist voor de Arris.
Speculatie: de Arris is het probleemkind.
Dat zou als resultaat al heel mooi zijn. Niet dat het je meteen echt helpt, maar het is een goede stap om het Forward probleem te kunnen pinpointen.

Gr Han

NOOT Om het nog wat exotischer te maken. Ik maakte mee dat bij een Ziggo klant met een melding op dit Forum, Port Forwarding niet lukte voor een Synology NAS.
Het lukte hem tenslotte wel door (1) alle Forwards te verwijderen en (2) UPnP aan te zetten op de ConnectBox en de benodigde Port Forwards met een daarvoor bedoelde UPnP-utility aan te sturen vanuit de Synology.

Reageer