Beantwoord

Gramofon kan geen connectie krijgen met Compal Connectbox

  • 18 september 2019
  • 15 reacties
  • 238 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Na heel veel speurwerk op dit forum, geheel resetten en vervangen van de Connection Box (CB) plus een monteurbezoek, ben ik nu benieuwd HOE ik weer internet op mijn muziekspelers kan krijgen. Meest bizarre is dat de beide spelers zowel via een kabeltje als via Wifi bij andere aansluitingen van zowel Ziggo als Kpn perfect in t netwerk kunnen worden opgenomen.
Ik kan alleen nog maar bedenken dat mijn 2e CB hetzelfde probleem bij zich draagt als de 1e CB, hoe onwaarschijnlijk dat ook klinkt.
Kan een moderator van Ziggo mij helpen?
icon

Best beantwoord door Jeroengaatlekker 10 oktober 2019, 09:50

OPGELOST!

vandaag mijn nieuwe modem geïnstalleerd. Het schijnt (en blijkt) een Arris te zijn en de vorige was inderdaad een Compal. De software in Arris is anders qua beveiligingsmethodes en daarom geeft die dus wel internet aan de Gramofon. In feite zit de oorzaak in de verouderde Gramofon die niet mee komt met de nieuwste beveiligingsupdates van de Ziggo modems. Ziggo rolt geregeld updates uit om haar (en ons) netwerk te beschermen en dit kan dan het gevolg zijn. Dat Gramofon niet wordt geupdate (het bedrijf bestaat niet meer) kan Ziggo ook niks aan doen. Het serienummer schijnt ook te vertonen welk merk modem het betreft: mijn Arris begint met AAAP906xxxxx Het apparaat type buiten het witte vlak is: (TG2492LG-ZG)
Bekijk origineel

15 Reacties

Reputatie 6
Hallo @Jeroengaatlekker !

Ik kan mij voorstellen dat het wel zo prettig is dat je geluidsapparatuur verbonden is aan het internet. Op die manier kun je er pas echt van genieten! 🙂 Goed dat je zelf al op onderzoek uit bent geweest. Ik help je uiteraard graag verder.

Er is bij ons niets bekend over problemen tussen Compal Connectbox en Gramafon. We hebben met de Sonos apparatuur en Arris Connectbox wel wat problemen, maar dit is op te lossen door een Compal Connectbox te plaatsen. Deze heb jij nu al, dus ditzelfde probleem kan jij niet ervaren door het modem.

Uit de notitie van de monteur lees ik dat de monteur heeft geprobeerd om je hiermee te helpen, maar dat hij er niet uitkwam omdat hij ook onbekend is met de apparatuur en hoe deze werkt. Dat is hetzelfde probleem als waar ik mee zit. Ik ken de apparatuur (Gramafon) die je gebruikt niet en vind het dan ook lastig om je te assisteren over hoe je dit moet aansluiten. Heb je de mogelijkheid om de apparatuur geheel te resetten naar de fabrieksinstellingen zodat je dit helemaal vanaf het beginpunt opnieuw kunt installeren?
In dit topic heeft @Jeroengaatlekker al veel informatie staan over zijn situatie met hetzelfde onderwerp, om dezelfde vragen en antwoorden en verwarring te voorkomen.
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/storing-op-tv-signaal-als-wifi-modem-aangesloten-is-en-niet-meer-werkende-gramofon-s-44700

Mogelijk geeft dit topic nog enig inzicht in een oplossing?
Gramofon maakt geen verbinding
Reputatie 1
Badge
Hallo @Jeroengaatlekker !

Ik kan mij voorstellen dat het wel zo prettig is dat je geluidsapparatuur verbonden is aan het internet. Op die manier kun je er pas echt van genieten! 🙂 Goed dat je zelf al op onderzoek uit bent geweest. Ik help je uiteraard graag verder.

Er is bij ons niets bekend over problemen tussen Compal Connectbox en Gramafon. We hebben met de Sonos apparatuur en Arris Connectbox wel wat problemen, maar dit is op te lossen door een Compal Connectbox te plaatsen. Deze heb jij nu al, dus ditzelfde probleem kan jij niet ervaren door het modem.

Uit de notitie van de monteur lees ik dat de monteur heeft geprobeerd om je hiermee te helpen, maar dat hij er niet uitkwam omdat hij ook onbekend is met de apparatuur en hoe deze werkt. Dat is hetzelfde probleem als waar ik mee zit. Ik ken de apparatuur (Gramafon) die je gebruikt niet en vind het dan ook lastig om je te assisteren over hoe je dit moet aansluiten. Heb je de mogelijkheid om de apparatuur geheel te resetten naar de fabrieksinstellingen zodat je dit helemaal vanaf het beginpunt opnieuw kunt installeren?

Hoi @Marije Ziggo
de gramofon speler is een heel simpel apparaatje https://support.fon.com/hc/article_attachments/360001831038/Gramofon_user_guide__FON2415_.pdf, in de markt gekomen volgens mij door FON, een Portugees netwerkaanbieder dacht ik. Om op je vraag te reageren: er is een reset naar fabrieksinstellingen mogelijk en die heb ik geregeld toegepast. (vasthouden tot geel en dan opnieuw naam en verbinding opzetten.) Alle instructies van Gramofon heb ik uiteraard als eerste gevolgd. Het gaat hier om een klein zwart blokje met 1 drukknop en 1 meerkleuren led. Het heeft 1 lan aansluiting, 1 audio uitgang en een powerplugje, that's it! @Antaris heeft een 3 pagina volle assistentie gehad in dit forum en loste het uiteindelijk op met een nieuw modem. Ik heb ze allemaal gevolgd maar zonder resultaat. Het nieuwe modem gaf mij nieuwe moed maar hielp dus helaas niet.

Gelijk een vraag:
in de beschrijving staat onder troubleshooting een beschrijving van netwerk vereisten 1. Recommended router settings and network configuration to guarantee a smooth setup process. Een hele lijst met vereisten, eigenschappen en instellingen. Kunt u daarin lezen of mijn router daar wel aan voldoet? Daar schiet mijn specifieke kennis echt tekort.
Reputatie 1
Badge
In dit topic heeft @Jeroengaatlekker al veel informatie staan over zijn situatie met hetzelfde onderwerp, om dezelfde vragen en antwoorden en verwarring te voorkomen.https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/storing-op-tv-signaal-als-wifi-modem-aangesloten-is-en-niet-meer-werkende-gramofon-s-44700
Mogelijk geeft dit topic nog enig inzicht in een oplossing?Gramofon maakt geen verbinding

@Be rt
sorry hoor, maar dat topic is van mijzelf, en die andere, zo beschreef ik zelf, heb ik geheel doorgeworsteld! Bedoel je nu dat ik daar in moet doorgaan en dan een betere response kan verwachten dan met een nieuwe topic? Het probleem is volgens mij nu wel veranderd (de blokken in beeld bleken door Ziggo werkzaamheden te zijn veroorzaakt) in een kleine mysterie?
@Jeroengaatlekker schreef: "Bedoel je nu dat ik daar in moet doorgaan en dan een betere response kan verwachten dan met een nieuwe topic?"

Dat bedoelde ik en vermoed dat het verder gaan veel effectiever is, omdat je daar al veel informatie hebt gedeeld en diezelfde informatie hier weer gevraagd kan worden en dan begin je weer van voren af aan met het hele verhaal.
Ik vermoed dat je daar ook niet op zit te wachten.

"en die andere, zo beschreef ik zelf, heb ik geheel doorgeworsteld!"
Ik kan niet weten welke je allemaal doorgeworsteld hebt, als dit niet erbij staat, vandaar dat ik schreef: "Mogelijk geeft dit topic nog enig inzicht in een oplossing?"

Maar in ieder geval, veel succes gewenst met je zoektocht.
Reputatie 1
Badge
Is de titel van dit topic door iemand aangepast? Lijkt mij erg belangrijk dat dit probleem wel in MIJN Connectbox voorkomt maar niet bij die van anderen???
Reputatie 1
Badge
Nog een idee, er zijn bepaalde Ziggo modem's die niet goed samenwerken met Sonos afspeelapparatuur. Zou het misschien kunnen zijn dat de Compal daar ook last van heeft? De Gramofon is ook een audiospeler. Aan de andere kant, ik weet niet of het bij de sonos issue ook een probleem is om de sonos aan het internet te krijgen, of gaat het in de speler mis terug naar het netwerk? Dat laatste wordt bij mij niet eens gehaald. De Gramofon krijgt geen internet. Wie weet hoe je kunt checken of beveiliging en toewijzen ip adres wel goed gaat?
Reputatie 1
Badge
Dit topic was al geplaatst maar door iemand weer afgesloten terwijl het helemaal niet is opgelost! Zojuist hoorde ik van de klantenservice dat Ziggo niet kan beïnvloeden welk MERK (Arris of Compal) modem ik als vervanger toegestuurd krijg. ARRIS is vereist voor Gramofon spelers en juist niet bij Sonos, Compal precies andersom: geschikt voor Sonos maar niet voor Gramofon!
Dat kan een Ziggo moderator wel, gelukkig.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden, deze zijn niet openbaar te zien.
Reputatie 7
Badge +14
Hoi@Jeroengaatlekker ik dacht dat het opgelost was ? dus niet als ik je zo lees.

Weet je zeker dat het arris / compal omruilen <> het issue op lost ?

Dus je buren hebben dan een Arris ?

Ik weet ook niet zeker of de moderatoren invloed hebben op het logistieke proces ? misschien dat @Serkan Ziggo hier iets over kan roepen ?
Reputatie 7
@Jeroengaatlekker
Een andere forumgebruiker heeft een doorverwijzing naar 2 topics geplaatst in jouw eerder geopende topic. **samengevoegd**

Het heeft dan ook geen zin om opnieuw een topic te starten met hetzelfde onderwerp. We proberen het overzicht te behouden en we zien graag dat je het onderwerp verder bespreekt in één van de 2 topics dat met je is gedeeld.

Ik ga dit topic ook sluiten en vraag je om in één van de 2 topics je reactie te plaatsen, dan houden we het centraal.
Reputatie 1
Badge
@Serkan Ziggo en @Ronihd dat andere topic (gestart door @Antaris1981 heeft heel veel infomatie en mogelijke oplossingen voor aanvankelijk het zelfde probleem namelijk Gramofon krijgt geen internet maar wel bij de buren. Bij Antaris eindigt dat hele verhaal met het vervangen van de connectbox. Bij mij is iets anders aan de hand want vervangen hielp niets.

Dit weekeind bleek tijdens een gesprek met de td van ziggo dat er meerdere merken in omloop zijn van ogenschijnlijk dezelfde box. Ze blijken op verschillende software te draaien waardoor de ene niet met Sonos werkt, en de ander niet met, u raad 't al: Gramofon.

T slechte nieuws was er gelijk bij, alleen Ziggo kan de apparaten onderscheiden aan de hand van het serienummer, zo werd mij verteld en eveneens hoorde ik dat men nauwelijks kan beinvloeden welk merk er verstuurd wordt. E.e.a. werd bevestigd door de td met de postcode check van mijn buren, zij hebben een Arris en ik een Compal. Op 2 andere adressen trof ik een Xperia en een oude zwarte Ubee.

Omdat ik van mening ben dat dit een andere oorzaak is dan alles wat beschreven wordt in het topic van @Antaris1981 startte ik een nieuw topic. Kennelijk had de moderator die mijn topic weer afsloot daar een andere mening over. Ben heel benieuwd naar de reacties hierop (of ben ik nou..)
Reputatie 7
** Topics samengevoegd **

Ik heb het topic van Antaris1981 nog eens goed doorgelezen, maar daarbij valt mij op dat de Gramofon bij hem goed heeft gewerkt met een Compal Connectbox tot op een dag plots de verbinding uitviel. Wellicht heeft wat tijd gezeten tussen het moment van uitval en het starten van het topic, maar de laatste update van de Compal was anderhalve maand voordat Antaris1981 zijn probleem meldde. Het moet kunnen werken lijkt mij.

Wat gebeurt er als je de Gramofon bekabeld aansluit op je modem, waar loopt het exact mis?
Krijgt je Gramofon wel een ip-adres en zie je deze ook verschijnen in de lijst met verbonden apparaten in de Connectbox?
Reputatie 1
Badge
OPGELOST!
vandaag mijn nieuwe modem geïnstalleerd. Het schijnt (en blijkt) een Arris te zijn en de vorige was inderdaad een Compal. De software in Arris is anders qua beveiligingsmethodes en daarom geeft die dus wel internet aan de Gramofon. In feite zit de oorzaak in de verouderde Gramofon die niet mee komt met de nieuwste beveiligingsupdates van de Ziggo modems. Ziggo rolt geregeld updates uit om haar (en ons) netwerk te beschermen en dit kan dan het gevolg zijn. Dat Gramofon niet wordt geupdate (het bedrijf bestaat niet meer) kan Ziggo ook niks aan doen. Het serienummer schijnt ook te vertonen welk merk modem het betreft: mijn Arris begint met AAAP906xxxxx Het apparaat type buiten het witte vlak is: (TG2492LG-ZG)
@Jeroengaatlekker TOP, veel luisterplezier gewenst.☺️

Reageer