1
Vraag
2
Reacties
RutgerK

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Google Home apparaten kunnen niet worden geverifieerd - Opgelost!

Hallo!

Ik ben onlangs verhuisd. In mijn vorige huis had ik mijn 2 chromecasts, 2 Google Home Mini's en mijn Google Home werkend. Alles deed het top.

Nu ben ik verhuisd en wilde de Google Home apparaten weer gaan gebruiken. De Connectbox is door een Ziggo monteur weer geinstalleerd, dus ik dacht ik ga aan de slag! Eerst heb ik al mijn Google Home apparaten een factory reset gegeven. Daarna heb ik ze geprobeerd toe te voegen. Mijn stappen:


  • Factory reset van device (Chromecast/Home/Home Mini)
  • Google Home app - Huis toevoegen
  • Google Home app - 4 apparaten gevonden, dus ik kies er 1 (zeg de Chromecast)
  • Dan gaat de Home app eea doen, maar al snel krijg ik deze melding:

"Je Chromecast kan niet worden geverifieerd. Ga naar support.google.com/chromecast voor hulp bij het oplossen van dit probleem". Deze foutmelding krijg ik ook bij het instellen van Google Home of de Mini.

Ik heb met Google Support gesproken. Die vroegen of ik met Ziggo mijn routerinstellingen wilde checken. Dat heb ik met de support gedaan, alle instellingen stonden zoals Google ze graag zien.

Enkele dingen die al geprobeerd zijn:

  • Google'en over het probleem (al is over deze foutmelding niks te vinden)
  • Google Support gesproken
  • Router instellingen nagelopen met support van Ziggo
  • Factory reset (meerdere keren)
  • Router uit/aan zetten (meerde keren)
  • Google Home app geüpdatet (was geen update beschikbaar)
  • Smartphone is verbonden met de juiste WiFi

Ik zie overigens als ik mijn Chromecast instel wel feedback op het scherm: '... instellen' en na de foutmelding (minuut of 3 later) 'verbinding maken met ' (wifinaam-> mijn SSID). Daarna de melding 'Kan geen verbinding maken met wifi, controleer of je netwerknaam en je wachtwoord correct zijn'. Let op: Deze heb ik dus nergens hoeven/kunnen opgeven.

Iemand ideeën? Het frappante is dus dat in mijn vorige woning alles wel werkte.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RutgerK
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dank allemaal voor de reacties. Meerde malen resetten uiteraard al geprobeerd. Met Google verschillende wachtwoorden geprobeerd (zonder speciale karakters... geen idee waarom een apparaat daar meoite mee zou hebben).

Echter!!! Het is me gelukt om al mijn apparaten in te stellen... Ik probeerde mijn apparaten in te stellen met mijn eigen smartphone (samsung s9, nieuwste firmware updates etc). Al mijn apparaten deden het niet zoals ik vermelde. Echter, nu probeerde ik het met de Iphone X van mijn vriendin... hiermee lukte het DIRECT. Ik denk dus dat het een issue met mijn smartphone was, vreemd. Google heeft niks gevraagd ook over mijn device waarvan af ik het probeerde.

Enfin, mocht iemand dit probleem ook krijgen: probeer een andere OS/smartphone/device!

Bedankt aan iedereen voor het meedenken!

Bekijk in context

9 Reacties 9
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Zelfde modem of nieuw modem ?
RutgerK
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Het zelfde modem. Deze kon ik 'gewoon' mee verhuizen (waarna deze alsnog wel geïnstalleerd moest worden door de monteur).
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
RutgerK wrote:
Het zelfde modem. Deze kon ik 'gewoon' mee verhuizen (waarna deze alsnog wel geïnstalleerd moest worden door de monteur).


Dan is het wel beetje bizar , hhmhhm iets verandert door de monteur in de wifi benaming ? of anders wat anders is dan het was ?
RutgerK
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik zou niet weten wat. Uiteraard stond het modem op 'fabriekinstellingen', althans ik moest opnieuw de SSID en het wachtwoord setten. Dit gedaan. Verder geen idee wat er anders zou staan, instellingen zien er prima uit.

Daarnaast, mijn smartphone heeft gewoon connectie. En een Google home apparaat neemt die connectie over?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
RutgerK wrote:
Ik zou niet weten wat. Uiteraard stond het modem op 'fabriekinstellingen', althans ik moest opnieuw de SSID en het wachtwoord setten. Dit gedaan. Verder geen idee wat er anders zou staan, instellingen zien er prima uit.

Daarnaast, mijn smartphone heeft gewoon connectie. En een Google home apparaat neemt die connectie over?


Sorry weet ik niet , mogelijk toch een setting anders ? ik heb zelf ook een google home mini maar of en hoe je die kan resetten weet ik niet
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
RutgerK
Kan het zijn dat je nu een ander wachtwoord op je modem hebt ingesteld, of andere settings hebt dan voorheen?

Heb je de wifi netwerken al van elkaar gescheiden? Ik denk dat het iets is met je wifi naam en/of wachtwoord wat de Chromecast of je Google Home apparatuur niet zo leuk vindt..

Wil je eens testen hoe het gaat als je en ander SSID en wachtwoord gebruikt (zonder speciale tekens)?
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Dus enkel één Chromecast werkt niet? Ik lees een aantal 'resets', ik neem aan dat je de Chromecast reset d.m.v. de knop (minimaal 25 seconden ingedrukt houden) al hebt gedaan?
RutgerK
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dank allemaal voor de reacties. Meerde malen resetten uiteraard al geprobeerd. Met Google verschillende wachtwoorden geprobeerd (zonder speciale karakters... geen idee waarom een apparaat daar meoite mee zou hebben).

Echter!!! Het is me gelukt om al mijn apparaten in te stellen... Ik probeerde mijn apparaten in te stellen met mijn eigen smartphone (samsung s9, nieuwste firmware updates etc). Al mijn apparaten deden het niet zoals ik vermelde. Echter, nu probeerde ik het met de Iphone X van mijn vriendin... hiermee lukte het DIRECT. Ik denk dus dat het een issue met mijn smartphone was, vreemd. Google heeft niks gevraagd ook over mijn device waarvan af ik het probeerde.

Enfin, mocht iemand dit probleem ook krijgen: probeer een andere OS/smartphone/device!

Bedankt aan iedereen voor het meedenken!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey RutgerK . Welkom op de Ziggo Community!
Top dat je hier je vragen geplaatst hebt. Ondanks dat je uiteindelijk zelf de oplossing gevonden hebt, ben je wellicht wel de goede kant op gestuurd door de mensen hier ^^.

Daarbij ben ik heel erg blij dat je je uiteindelijke oplossing hier deelt. Mochten er ooit mensen in hetzelfde schuitje zitten, kunnen ze wellicht verder met jouw informatie!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic