Hallo!
Ik ben onlangs verhuisd. In mijn vorige huis had ik mijn 2 chromecasts, 2 Google Home Mini's en mijn Google Home werkend. Alles deed het top.
Nu ben ik verhuisd en wilde de Google Home apparaten weer gaan gebruiken. De Connectbox is door een Ziggo monteur weer geinstalleerd, dus ik dacht ik ga aan de slag! Eerst heb ik al mijn Google Home apparaten een factory reset gegeven. Daarna heb ik ze geprobeerd toe te voegen. Mijn stappen:
- Factory reset van device (Chromecast/Home/Home Mini)
- Google Home app - Huis toevoegen
- Google Home app - 4 apparaten gevonden, dus ik kies er 1 (zeg de Chromecast)
- Dan gaat de Home app eea doen, maar al snel krijg ik deze melding:
"Je Chromecast kan niet worden geverifieerd. Ga naar support.google.com/chromecast voor hulp bij het oplossen van dit probleem". Deze foutmelding krijg ik ook bij het instellen van Google Home of de Mini.
Ik heb met Google Support gesproken. Die vroegen of ik met Ziggo mijn routerinstellingen wilde checken. Dat heb ik met de support gedaan, alle instellingen stonden zoals Google ze graag zien.
Enkele dingen die al geprobeerd zijn:
- Google'en over het probleem (al is over deze foutmelding niks te vinden)
- Google Support gesproken
- Router instellingen nagelopen met support van Ziggo
- Factory reset (meerdere keren)
- Router uit/aan zetten (meerde keren)
- Google Home app geüpdatet (was geen update beschikbaar)
- Smartphone is verbonden met de juiste WiFi
Ik zie overigens als ik mijn Chromecast instel wel feedback op het scherm: '... instellen' en na de foutmelding (minuut of 3 later) 'verbinding maken met ' (wifinaam-> mijn SSID). Daarna de melding 'Kan geen verbinding maken met wifi, controleer of je netwerknaam en je wachtwoord correct zijn'. Let op: Deze heb ik dus nergens hoeven/kunnen opgeven.
Iemand ideeën? Het frappante is dus dat in mijn vorige woning alles wel werkte.