Beantwoord

Geen verbinding met werk VPN

  • 20 april 2020
  • 5 reacties
  • 801 keer bekeken

Hoi,

Vanuit werk heb ik een vpn verbinding (om o.a. thuis te kunnen werken). Nu ik met mijn laptop op ons ziggo netwerk zit, kan ik geen verbinding met deze vpn maken. (als ik mijn laptop verbind met en hotspot van mijn mobiele telefoon werkt de vpn wel). Ik heb het geprobeerd via zowel de wifi, als via een internetkabel direct naar het modem. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Ik lees in andere topics dat dit met IPv4 te maken kan hebben.

icon

Best beantwoord door Be rt 20 april 2020, 17:41

Het kan verschillende oorzaken hebben.

Als je een IPv6 IP adres hebt en een gedeeld IPv4, genoemd Dual Stack Lite, dan kan het goed fout gaan.

Als je zoals hieronder geen Port Forward ziet, dan heb je Dual Stack Lite en Ziggo kan je op IPv4 only zetten.

Het oranje chatbox logo (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf rechts onder in het scherm van de contactpagina, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

 

Daarnaast kan deze wijze van de firewall instellen wel eens de oplossing zijn.

 

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

5 Reacties

Het kan verschillende oorzaken hebben.

Als je een IPv6 IP adres hebt en een gedeeld IPv4, genoemd Dual Stack Lite, dan kan het goed fout gaan.

Als je zoals hieronder geen Port Forward ziet, dan heb je Dual Stack Lite en Ziggo kan je op IPv4 only zetten.

Het oranje chatbox logo (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf rechts onder in het scherm van de contactpagina, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

 

Daarnaast kan deze wijze van de firewall instellen wel eens de oplossing zijn.

 

 

Reputatie 7

Goedenavond @Weseley  en welkom op de Community,

Ik kan mij voorstellen dat het ontzettend vervelend is dat het niet lukt om een VPN verbinding tot stand te brengen! Wat  @Be rt  aangeeft klopt,  het hebben van een IPV6  DS Lite met een gedeeld IPV4 adres kan een mogelijke oorzaak zijn waardoor bij jou de VPN verbinding momenteel niet werkt.  
Daarom heb ik zojuist even jouw modem nagekeken en ik zie dat jij een regulier IPV4 adres hebt. Je zou op basis daarvan de VPN gewoon moeten kunnen gebruiken. 

In dit topic is ook een klant met een soortgelijk probleem met zijn VPN connectie. Dit was in zijn geval op te lossen door de optie “Blokkeer beschadigde IP-pakketten” op het modem uit te zetten. Controleer ook op je Laptop of je niet een firewall instelling aan hebt staan
die de connectie via VPN blokkeert. 

Reputatie 7

Kun je laten weten of het nog gelukt is met het verbinden via VPN @Weseley ? We helpen je anders graag verder.

Alvast een fijn weekend!

Groeten,

Paul

Goedemorgen, 

 

Excuses voor de late reactie.

Mijn router stond in eerste instatie op IPv6 maar had deze al laten omzetten naar IPv4 wat vreemd genoeg het probleem oplost.

 

Bij nog 2 van mijn collega's waren dezelfde problemen met de VPN waar het bij allen ook opgelost werd door deze ‘ingreep’.

 

Onze VPN verbinding word gemaakt met ‘Baracuda’

Waarschijnlijk ondersteunt deze niet IPv6?

 

Maargoed, na een hoop frustratie is het inmiddels dus opgelost.

Tot nu toe ook nog geen nadelige gevolgend van de Ipv4 ondervonden. Wie weet komen deze nog naar voren komende dagen.

 

 

 

 

Reputatie 7

Geen probleem @Weseley! Het kan inderdaad zijn dat jouw VPN verbinding geen IPV6 ondersteund, of dat de VPN vanuit je werkgever niet correct geconfigureerd was op IPV6.
Ik ben blij dat het na aanpassingen nu inmiddels is opgelost! :wink:  Laat het maar weten als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen.

Alvast een fijn weekend!

Groeten,

Paul