kim_w1

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen verbinding met externe apparatuur i.c.m. Arris Connectbox

Sinds een paar weken werken alle apparaten die bekabeld aangesloten zitten aan de modem (of WiFi booster) niet meer. WiFi werkt wel gewoon naar behoren.
Onze PC zit bekabeld aan een WiFi booster (een sitecom LN-555) en verder zit er aan onze modem nog een NAS, een Sonos bridge en een Philips Hue bridge. De Philips hue bridge werkt dan wel, maar alle andere apparaten niet (meer).
Tot een paar weken geleden deed alles het wel gewoon. Vervolgens kreeg ik problemen met Sonos. Na het loskoppelen van de bridge en het aansluiten van 1 speaker op de Wifi booster werkte het weer, maar niet heel erg consistent. Sinds kort werkt ook de NAS niet meer, en heeft onze PC ook veel last van uitvallend internet. Als de modem herstart wordt dan werkt alles vaak wel weer (behalve de NAS), maar dit herstarten moeten we elke dag, of soms zelfs meerdere keren per dag doen.

Hoe kan ik dit allemaal weer werkend krijgen?
21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Welk modem heb je in gebruik?
Onderop het modem staat meestal welke je in gebruik hebt.
Graag deze gegevens, want er zijn verschillende witte modems die toch iets anders in elkaar zitten.
kim_w1
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Connectbox, TG2492LG-ZG
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Nog een paar vragen om wat zaken uit te sluiten of juist te vinden:

Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?"

Ik heb ook wat last van storingen. Kun je hier wat mee Be rt ? :grin:

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik vermoed dat deze tang je wel uit de deze verwarring kan helpen. Willem-A
Alles heel kort afknippen, dat werkt het beste.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dank Be rt

ga het morgen meteen proberen? Moet eerst de spanning er nog af? Niet denk he?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Willem-A Nee hoor, de spanning moet er juist op blijven, dat stimuleert juist het werkgenot, dan vliegen de vonken er vanaf.:zap::zap::zap::zap::zap:
kim_w1
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De gevraagde plaatjes (of mist er nu nog iets?)
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik zie geen heel vreemde zaken in de cijfers.

Helaas weet ik te weinig van NAS, een Sonos bridge en een Philips Hue bridge om je hier iets zinnigs over te zeggen.

Hoop dat er snel iemand langs komt die hier je meer over kan vertellen.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Je zal wat dieper in je netwerk moeten duiken om te zien wat hier precies het probleem is. Er kunnen meerdere dingen spelen.

De RCS partial service meldingen op je modem hoor je niet te zien, en ook de post reed RS errors niet. Die hebben betrekking op de verbinding van je modem. Die is dus niet goed. Dat kun je bij Ziggo neerleggen.

Ik vraag me alleen af of dit de problemen in je LAN hierdoor ook verklaard worden. Kun je eens de output van
ipconfig /all


hier weergeven van als het wel werkt, en als het niet werkt? Bovenstaand commando kun je intypen op de command prompt in Windows. Zoek even op cmd, en dan enter.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik zie wel een oud AOP en splitter... Misschien raadzaam deze toch eens te laten vervangen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Willem-A Ik ben bang dat deze AOP nog niet onder de oude valt en niet gratis vervangen wordt als er een monteur komt en het blijkt niet de oorzaak te zijn.

Vorig jaar had ik deze ook nog en die is goed afgeschermd voor b.v. 4G.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Be rt wrote:
Willem-A Ik ben bang dat deze AOP nog niet onder de oude valt en niet gratis vervangen wordt als er een monteur komt en het blijkt niet de oorzaak te zijn.

Vorig jaar had ik deze ook nog en die is goed afgeschermd voor b.v. 4G.


Het vervangen van een AOP is toch altijd gratis, dit hoort niet bij het klantdomein. En als het niet nodig is, hoeft het niet te worden vervangen....
Het modem geeft wel duidelijk connectie problemen aan, dus die monteur zou ik niet op voorhand afwijzen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
efok schreef: "Het vervangen van een AOP is toch altijd gratis, dit hoort niet bij het klantdomein."

Als je zelf een monteur besteld voor je AOP en hij kan geen problemen vinden met het AOP, dan zijn de kosten van de monteur voor jezelf, omdat je hem dan hebt laten komen, zonder dat er problemen mee zijn.

Even naar het beginprobleem, apparatuur via de netwerkkabel werkt niet, Wifi wel.
Dan lijkt me de AOP geen oorzaak.

De vraag die me nu net te binnen schiet is:
Zit er ergens een andere DHCP server in een andere IP range?

Ik schreef al: "Helaas weet ik te weinig van NAS, een Sonos bridge en een Philips Hue bridge om je hier iets zinnigs over te zeggen."

Maar zit daar ergens een actieve DHCP server te rommelen?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik schreef het ook met een vraagteken, maar ik had destijds dezelfde en deze heeft men toen toch echt vervangen. Dus splitter, maar ook meteen het AOP. Dacht dus dat ik weer jarenlang vooruit kon, maar toen laatst het modem is vervangen, plaatste men toch ook weer een nieuw AOP. Zeg het maar....
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Willem-A In de meeste gevallen gaat dit gelukkig ook goed, ook bij mij, maar er was ergens een bericht met een waarschuwing van een Ziggo moderator dat het ook wel eens anders kan gaan met de rekening, als er heel strikt vanuit de regels wordt gewerkt als de AOP gewoon werkt en het geteste signaal en de download goed is, dan krijg je zelf de rekening.
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Hi kim_w1! Van harte welkom op de Ziggo Community.

Heel goed dat je hier even een kijkje komt nemen en dit probleem hier aan de kaak stelt. Ik zie dat je ook al wat handige tips hebt gekregen van Be rt, efok en Willem-A. Heeft de laatste tip van Be rt omtrent een andere DHCP server in een andere IP range nog tot iets geleid? Ik ben erg benieuwd!

Je hebt van ons een Connectbox van het merk Arris in gebruik. Uiteraard heb ik achter de schermen een duik genomen in de signaalhistorie van jouw modem. Om heel eerlijk te zijn zie ik hierin geen gekke dingen. In ieder geval niets wat de problemen die je ervaart kan verklaren. Naast het modem van ons gebruik je nog vier eigen externe apparaten. Het lijkt erop dat iets in het thuisnetwerk ervoor zorgt dat de boel eruit klapt. Tijd om dit boven water te krijgen. Wat ik je aanraad om te doen is om enkele dagen de verbinding te testen zonder één van de vier eigen apparaten. Te beginnen bij bijvoorbeeld het losoppelen van de Sonos bridge. Als blijkt dat de verbinding bijvoorbeeld stabiel blijft bij drie van de vier aangesloten apparaten en eruit klapt bij één specifiek apparataat, dan wordt het probleem steeds concreter gemaakt. Aan de hand daarvan kunnen wij opzoek naar de beste oplossing!
kim_w1
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ha mensen dank voor de reacties. Ik ben echt een ontzettende leek qua internet verbindingen etc. dus ik heb echt geen idee van DHCP servers en hoe ik dit zou kunnen veranderen of iets dergelijks. Als iemand me dat in Jip en Janneke taal kan uitleggen dan graag.
Ik heb afgelopen week alle apparaten afgekoppeld, maar nog steeds haperend internet (WiFi blijft het gewoon doen). Daarna is het een paar dagen goed gegaan, maar gisteren toch weer veel problemen terwijl we niks hadden gedaan (modem 3x herstart). Inmiddels heb ik de Sonos weer aangesloten, maar niet via de bridge. De NAS is nog steeds los. Misschien dat ik die nog even omwissel.

De tip over de AOP... is de AOP dat witte kastje links? Ik moet zeggen dat we ook wat problemen hebben met de tv. Niet alle zenders zijn even goed te ontvangen, maar ik heb nooit de moeite genomen om hier over te klagen omdat we niet heel veel tv kijken. Maar zou dat dan samen kunnen gaan met het haperende internet?
Arjen Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 40Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Ik ga je gratis een nieuwe woonkamersplitter toe sturen. Als je wilt kunnen we er ook nog een nieuwe coaxkabel bij doen om er zeker van te zijn dat je verbinding naar je tv weer optimaal is. Zie je dit zitten?

Alle signaalwaarden die in je modem terecht komen zijn wel tip top in orde. Hier kan de problematiek rondom je bekabelde internetverbinding niet door veroorzaakt worden.

Als jij een apparaat bekabeld aansluit op poort 1 van ons modem moet je een verbinding hebben. In mijn optiek moet er iets mis gaan in je thuisnetwerk.

Uitgelicht topic