Beantwoord

Geen IP-adres met LAN verbinding maar wel op wifi

  • 22 april 2019
  • 11 Reacties
  • 238x Bekeken

Mijn X96 mini tv box ontvangt geen IP Adres als hij aangesloten is op een UTP kabel voor de LAN verbinding, mijn laptop krijgt dit wel met dezelfde kabel, of het wifi netwerk werkt de DHCP wel, er is geen andere wifi router aanwezig dus komt rechtstreeks vanaf het modem.
Met een statich IP adres heeft hij wel verbinding met het netwerk maar hij heeft geen internet, hieronder de IP adressen die ik heb ingegeven
IP Adres:192.168.178.200
Gateway: 192.168.178.1
DNS 1: 192.168.178.1
DNS 2: 8.8.8.8
Er zit geen proxyserver actief

Wat kan ik doen om wel een IP adres te krijgen zodat de box op LAN werkt?
icon

Best beantwoord door Boefje14 30 april 2019, 19:27

Dank allen voor de tips & tricks inmiddels is de box aangesloten op het netwerk. Een andere UTP poort op de connect box bracht toch uitkomst welliswaar na een flink aantal pogingen op de 4 poorten.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

11 Reacties

Reputatie 7
De aanhouder wint, @Boefje14. Fijn dat het is gelukt en bedankt voor het delen van de oplossing hier op de Community.
Mocht er in de toekomst nog wat zijn open dan gerust een nieuw topic. We staan voor je klaar!
Dank allen voor de tips & tricks inmiddels is de box aangesloten op het netwerk. Een andere UTP poort op de connect box bracht toch uitkomst welliswaar na een flink aantal pogingen op de 4 poorten.
Nee nog niet geprobeerd.
Dank voor de tip.
Ik laat weten of het heeft gewerkt.
Na een half uur stroomloos van tvbox en connectbox is het probleem niet verholpen.
Reputatie 7
Badge +13
@Boefje14
Zelf heb ik geen TV box, dus kan je helaas niet verder helpen. Het gateway-adres lijk mij juist. Je kan voor alle zekerheid nog eens kijken of er geen invoerfoutje is gemaakt zoals b.v. een komma i.p.v. een puntje.
Of de tv box bij iemand anders aansluiten om te kijken of DHCP dan wel werkt.
Reputatie 7
Badge +13
@Boefje14

Heeft u voor internettoegang een apart modem (b.v. ConnectBox) van Ziggo of verloopt dit via de Mediabox XL?
Wat ik hier het meeste zie, is dat als het internet via de Mediabox afgehandeld wordt, er een ander subnet wordt gebruikt dan 192.168.178.x (ik dacht dat het zo iets was als 192.168.192.x)

En is de UTP-kabel verbonden met het losse Ziggo-modem of de Mediabox?
Reputatie 7
Welkom hier, @Boefje14.

Heb je nog iets aan de laatste tip van Denny wat betreft de komma in plaats van een punt gehad? Misschien heeft @hanh anders nog een idee.
Hallo, het internet komt via de connectbox , de utp kabel is verbonden met de connectbox dus in beide gevallen zit alles aan het Ziggo modem.
Reputatie 7
Badge +13
De ConnectBox wordt niet vermeld bij uw profiel, vandaar de vraag.

Al geprobeerd of het helpt om zowel de mini tv box als ook de ConnectBox even (ca ca 30) van de stroom af te halen en opnieuw te laten starten?
Nee niets aan gehad alles staat goed, nu netwerk laten controleren vanuit het modem menu, er zit een fout in één van de aangesloten bekabelde apparaten met 3 verschillende utp kabels terwijl het apparaat mijn laptop is.
Misschien toch het modem?
Reputatie 7
Dan is het een kwestie van één voor één aansluiten en kijken welk apparaat de problemen geeft. Wil je dat eens doen?