RoelMarcus

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen AOP in de meterkast

Hallo,

Zojuist heb ik een Alles-in-1 abonnement afgesloten.
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van de coax-kabels die in mijn woning liggen, dus ben nu aan het het onderzoeken hoe het een en ander loopt.

In de meterkast komt de groene hoofdkabel binnen. Deze gaat via een koppelstuk over naar een witte kabel, en deze wordt vervolgens afgemonteerd op een wandcontactdoos in de woonkamer.

De kabel is gekoppeld zoals in onderstaande afbeelding:
Is dit de juiste manier? Of dient de groene kabel afgemonteerd te worden op een AOP van Ziggo?

Graag wil ik alles in de meterkast aansluiten, zodat ik vanuit daar gemakkelijk naar de overige kamers in het huis kan komen.

Is het mogelijk dat ik zelf de groene kabel loskoppel, en deze vervolgens in een AOP als deze aansluit? Of dient dit door een monteur van Ziggo te gebeuren?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Tot en met het AOP is voor Ziggo om zeker te zijn dat de binnenkomst van Ziggo al goed is.
Met zijn dubbel galvanisch gescheiden opbouw beschermt dit AOP uw binnenhuis installatie tegen spanningen en signalen van buitenaf.

Het AOP zal op de groene kabel gemonteerd worden en met een splitter wordt het modem aangesloten en de andere uitgang gaat dan naar je woonkamer.

Zou je nog meer kabels in huis willen, dan kan een monteur dit ook voor je aanleggen tegen kostprijs. Zie Extra service: https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur
en Materiaalkosten
Zij gaan niet boren en afwerken, maar wel alles aansluiten.

Je hebt installatie garantie en de Ziggo monteur is gratis bij een nieuwe installatie voor 1 telefoon, 1 TV en 1 computer.
Dat wil zeggen dat je wandcontactdoos in de kamer ook mogelijk vervangen gaat worden voor een hedendaagse afgeschermde tegen b.v. 4G instraling.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Laat alles door de, gratis, Ziggo installatiemonteur doen. U mag zelf niet aan de groene kabel sleutelen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Tot en met het AOP is voor Ziggo om zeker te zijn dat de binnenkomst van Ziggo al goed is.
Met zijn dubbel galvanisch gescheiden opbouw beschermt dit AOP uw binnenhuis installatie tegen spanningen en signalen van buitenaf.

Het AOP zal op de groene kabel gemonteerd worden en met een splitter wordt het modem aangesloten en de andere uitgang gaat dan naar je woonkamer.

Zou je nog meer kabels in huis willen, dan kan een monteur dit ook voor je aanleggen tegen kostprijs. Zie Extra service: https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur
en Materiaalkosten
Zij gaan niet boren en afwerken, maar wel alles aansluiten.

Je hebt installatie garantie en de Ziggo monteur is gratis bij een nieuwe installatie voor 1 telefoon, 1 TV en 1 computer.
Dat wil zeggen dat je wandcontactdoos in de kamer ook mogelijk vervangen gaat worden voor een hedendaagse afgeschermde tegen b.v. 4G instraling.
RoelMarcus
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oké, duidelijk!
Dan gaan we een afspraak inplannen met de monteur.

Dank voor de snelle reactie! :wink:

Uitgelicht topic