Gebruik Horizon als switch om één groot dekkend WiFi netwerk te maken.

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

153 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Heb het weekend gekregen alleen sinds dien werkt de Replaytv en de on demand niet meer....
ik heb een setup met een separate name/dhcp server. Voor de horizon heb ik een segment van 20 addressen gereserveerd (krankzinnig, waarom kan ik de dhcp server van de horizon niet gewoon uitzetten). Het probleem wat ik nu tegenkom is dat de horizon mijn name server als defaultgateway instelt. De DHCP server geeft de correcte addressen door, zie ik aan de logs van mijn dhcp server, maar de horizon pikt het gewoon fout op. Ik weet niet welke muppet de software voor dit ding gebouwd heeft, maar ik heb nog nooit zo'n krankzinnig netwerk device gezien.

😆 Inderdaad krankzinnig, een beter omschrijving van het Horizon netwerk is er niet!
Ik zie in mijn Fritzbox een 20-tal ''idle'' connections die de Horizon heeft gereserveerd naast de 3 actieve die de box gebruikt. Het hele thuisnetwerk raakt erdoor van slag. Apparaten die ooit een IP adres hadden gekregen moeten nu ineens uitwijken naar een ander adres omdat dat krankzinnige ding een ongebruikt adres wil op die plek.
ik heb een setup met een separate name/dhcp server. Voor de horizon heb ik een segment van 20 addressen gereserveerd (krankzinnig, waarom kan ik de dhcp server van de horizon niet gewoon uitzetten). Het probleem wat ik nu tegenkom is dat de horizon mijn name server als defaultgateway instelt. De DHCP server geeft de correcte addressen door, zie ik aan de logs van mijn dhcp server, maar de horizon pikt het gewoon fout op. Ik weet niet welke muppet de software voor dit ding gebouwd heeft, maar ik heb nog nooit zo'n krankzinnig netwerk device gezien.

CookieMonster ?
Reputatie 7
Badge +35
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251