Vraag

Eigen Router aangesloten op modem in Bridge

• 6 januari 2019
  • 55 reacties
  • 23582 keer bekeken

Hallo,
Ik ben nu 2 weken bij Ziggo en ik wil graag mijn eigen router gebruiken dit i.v.m. beter gebruik van mijn netwerkmogelijkheden. Bij vorige providers was het redelijk makkelijk om dit zelf te regelen, maar bij deze Connectbox is dit onmogelijk. Ik heb op dit forum best een hoop informatie gekregen, vooral over het feit dat er 2 verschillende Connectboxen zijn. Ik heb natuurlijk weer de verkeerde, want er zijn dus Connectboxen in gebruik waarbij jezelf het een en ander kan regelen betreffende bridge modus verandering. Ik las dat Anne Ziggo zou kunnen helpen met het verkrijgen van een goeie Connectbox waardoor ik dit zelf kan regelen, om de bridge modus te veranderen. Ik heb gezocht hoe ik mijn AC3200 kan gaan gebruiken, maar het lukt mij maar niet om zelf ipadressen te geven en al het andere wat erbij komt kijken om je eigen router aan te sluiten.
Ik dacht trouwens dat ik ergens had gelezen dat je je eigen router kan gaan gebruiken i.p.v. de router van Ziggo. Dat terzijde.
Ik hoop dat Anne Ziggo mij wil helpen om het voor elkaar te krijgen, dat ik dit allemaal zelf kan doen en dan ook graag hoe dit allemaal werkt bij Ziggo.
Alvast bedankt voor de eventuele hulp.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

55 Reacties

Als je je Router achter de ConnectBox in Router Mode wilt hangen, hoef je niets te doen op de ConnectBox. Er is geen instelling nodig die noodzakelijk zou zijn voor de configuratie van je eigen Router.

Gr Han

PS je redeneert wel raar. Je stelt een vraag, je krijgt uitstekend advies en noemt je adviseurs vervolgens betweters. Wel eens aan gedacht dat je zelf behoorlijk eigenwijs bent, door de goede suggesties niet te volgen?
Reputatie 7
Gusto en al die andere betweters hier, oh wat voelt dat lekker he als je wat meer wat dan een ander over bepaalde onderwerpen, daarom haat ik zulke figuren als jullie.
Skillgannon

Ik probeer het altijd van alle kanten te bekijken, maar dat is dan ook mijn rol als moderator. Het probleem is volgens mij niet dat je niet alle kennis hebt - voor het aansluiten van een eigen router is zeker kennis nodig - maar dat je de gegeven adviezen niet opvolgt. Dat is niet tof voor de mensen die je oprecht proberen te helpen. Volgens mij is iedereen in dit topic lang geleden met een gebrek aan kennis met de netwerk hobby begonnen, al doende leert men. En zo ook jij 🙂

Je hebt ons ook via Messenger benaderd. Via mijn collega van het Social Media team is er bij mij om aandacht voor dit topic gevraagd. We zien dat je in de afgelopen dagen ook de helpdesk hebt benaderd om de bridge mode uit te laten zetten, en weer aan te laten zetten. Om het weer uit te laten zetten en wederom weer in te laten schakelen. Kun je ons vertellen wat precies je bedoeling daarmee is, die vertaalslag kan ik nog niet maken.
Reputatie 7
Badge +14

En dat is nou precies wat ik bedoel, ik kan niet online komen. En ik had om een monteur gevraagd, maar Ziggo zei NEE. Dus weer dag Ziggo. Ik heb nog nooit zo'n waardeloze provider meegemaakt en dat heeft niets met eigenwijs te maken ...Helaas. Er valt niks te monteren, dus onze monteur kan niets doen. Aansluiten van eigen apparatuur ondersteunen wij niet. Dat is geen service die onze monteurs bieden. Hier zou je wel een extern bedrijf voor kunnen inhuren. Het moet je ook lukken wanneer je onze adviezen precies opvolgt. Voor de mensen die meelezen: De modem in bridge (de modem staat nu niet in bridge) laten zetten. Daarna je eigen router een factory reset (deze stap is belangrijk om eerdere 'KPN' instellingen te wissen) geven. Daarna sluit je de router pas aan op de modem.

Dit is ook wat meerdere hier hebben geadviseerd
Je moet de eigen router niet op Static instellen, wanneer de modem in bridge staat is het essentieel dat je router automatisch - dus via DHCP - een IP adres krijgt. Dit was opgelost geweest met de factory reset. Waar lees je het advies om iets static in te stellen?

En ook dit moet niet zo moeilijk zijn 😉
@Ronihd De problemen met het plaatsen van reacties komen de laatste tijd vaker voor 😞 Erg vervelend, zeker voor de mensen die lekker actief zijn op de Community. We hebben hier doorlopend contact over met de leverancier van de forum software. Dit soort ervaringen kun je goed kwijt in 'Over de Community' of stuur een mod een privébericht want het is wel off-topic.

Oke zal de volgende X privé berichtje sturen ik had het niet gedaan om je niet beetje onnodig lastig te vallen en omdat je mee leest in dit topic heb ik het even benoemd
Ik begrijp je ingewikkelde verhaal helemaal niet. @Skillgannon

Als een modem in bridge gaat en staat, dan krijgt je router erachter een extern IP adres zonder beperkingen en zonder firewall een open verbinding met het internet dus.

Nu kun je in je eigen router alles instellen wat je maar wilt en hoe je maar wilt, IP range, je firewall, port forwards enz. enz. enz.
Het modem geeft alleen maar door en verder doet het helemaal niets meer en regelt helemaal niets meer.

"nogmaals ik begrijp het niet dat er zo'n onderscheid wordt gemaakt tussen voormalig UPC en Ziggo gebied (dat zou in deze moderne tijd toch niet mogen voorkomen)"

Dit waren in het verleden 2 verschillende bedrijven met 2 verschillende achterliggende technieken in allerlei stations.
Je kunt niet ineens technisch een half land ombouwen in allerlei kasten en stations.
@Skillgannon schreef: "jullie denken dat je alles weet en wij niet, maar ik wil ook leren, maar niet op jullie manier (Gusto, DennyW. en Be rt) "

Ik heb geen idee waarom je mijn manier niet acceptabel vindt.
Ik ben de eerste die reageert in het topic met het simpelste advies wat je kunt krijgen en wat altijd werkt en je probeert het niet eens.

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/eigen-router-aangesloten-op-modem-in-bridge-35714?postid=354570

Op dat moment krijgt je router een extern IP adres en kun je in je router alles maar instellen wat je maar wilt zonder verder 1 probleem.
Je probeert het niet eens, omdat je allerlei ingewikkelde dingen wilt doen die niet handig zijn als je router nog geen extern IP adres heeft van je provider.
Ik weet wat van netwerken, maar zal nooit allerlei dingen in gaan stellen voor je weet of een router wel een goede internet verbinding heeft en dat is het fundament van een router.
Als er iets niet goed staat in eerdere instellingen, dan is het een drama om het probleem te vinden.

Overal waar ik routers geïnstalleerd heb en dat zijn er meer dan jij jaren telt, resette ik standaard de router om alle verdwaalde instellingen eruit te krijgen, sloot hem aan op het modem van welke provider dan ook, voor een extern IP adres en ging toen alle instellingen zetten zoals voor dat interne netwerk de bedoeling was.
Dit is bij alle providers hetzelfde en heeft niets met Ziggo te maken.

In een modem wat in bridge staat kun je niets meer regelen en dat hoeft ook niet, want dat geef je met bridge over aan je eigen router.

Je moet dus ook je router helemaal geen IP adres geven, je ziet in je computer vanzelf een IP adres en een standaardgateway of de IPv4 DHCP server van de router en via dat IP adres log je in en wijzigt alle instellingen die je maar wilt.

Ik leg het je hier nu nog één keer uit en doe de moeite voor je, omdat mijn insteek is om problemen op te lossen en mensen te helpen.
Probeer dit in ieder geval even uit en je zult zien dat dit een eitje is om uit voeren.

Veel succes hiermee.
Chat met Ziggo, zij kunnen hem in Bridge zetten.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Serkan van Ziggo plaatste onlangs dit bericht:

Ik zal even wat duidelijkheid proberen te scheppen wanneer het modem wel/niet in bridge mode geplaatst kan worden en door wie.

Voorwaarden om zelf het modem in bridge mode te plaatsen

• Je woont in het voormalig UPC gebied
  • Je modem maakt gebruik van een IPv4 connectie. (Geen DS-Lite of Full-DS)
In bovenstaande gevallen kun je de ConnectBox in bridge mode plaatsen.

Voor voormalig Ziggo klanten is dit niet mogelijk, zij moeten ten alle tijden het modem via de helpdesk in bridge mode laten plaatsen.
Reputatie 7
Badge +14
Bij de snelle instelling kan je uit meerdere varianten kiezen nml. automatisch, statisch en dhcp en nog wat. Via automatisch wordt er static uitgekozen en ik heb het ook al via dhcp gedaan, lees jij wel wat ik hierboven heb neergezet. Bij de AC3200 is er zodra die begint een soort snel keuzemenu, voor de rest lees wat hier een stukje boven staat. ik heb mijn router elke keer laten resetten zodra die gebridged werd, jullie denken zeker echt dat ik achterlijk ben of zo, ik ben echt niet dom hoor, al jullie adviesjes heb ik allemaal uitgeprobeerd met als uitkomst dat ik niet op internet kan komen en waarom, vertel het mij maar ik weet het niet. Hij is niet stuk want de paar keer dat ie het wel deed draaide alles en ineens was het internet weer verdwenen.

Heb je een asus ? ik denk van wel dan adviseer ik je de router volledig te resetten fabrieksinstellingen terug te zetten en flasch deze software op je router https://asuswrt.lostrealm.ca/ is 100 % veilig en je router gaat er echt een stuk stabieler van werken.

En download de tool die je helpt online te komen https://www.asus.com/nl/Networking/RTAC3200/HelpDesk_Download/

En je kan toch ook de Quick internet modes gebruiken ? , nouw niet meer roepen dat we denken dat je dom bent............maar ik/wij proberen je te helpen.

Als je niet online komt dmv het gebruiken van deze opties dan kan ik 3 dingen bedenken.

UTP kabel stuk die tussen lan poort 1 van het modem en op de wan aansluiting je router.
Router toch wel stuk ?
Lan poort 1 van je modem stuk ?

Je kan dit allemaal zelf testen.

Succes er mee !
Uit niets is gebleken dat de ConnectBox het niet goed doet. Wat zou een monteur nog moeten doen?
Als ie in Bridge Mode staat krijg je nette externe Ziggo adressen, die je zelf hier hebt gepubliceerd met de onterechte opmerking dat die van Microsoft zouden zijn. ConnectBox in Bridge is dus on-line.

Misschien is je Router stuk. Daar kan Ziggo niks aan doen. Dat is een probleem, dat je zelf moet oplossen. Er is hulp zat geweest & er is een manual om dit uit te zoeken.
Details over wat je aan het uitspoken bent krijgen we niet. Volg je een suggestie wel of niet en wat gebeurt er dan? Staat de ConnectBox wel of niet in Bridge Mode bij een melding die je doet. Naar blijkt de ene keer wel en de andere keer weer niet. Dat maakt het lastig. Etc.

Je kunt hem ook terzijde zetten en eerst je netwerk maar eens gaan bestieren met de ConnectBox in Router Mode. Kan je later van je Router wellicht nog eens een Access point maken.
Gr Han
@Be rt Hij kan niet op z'n Router komen en of het een ASUS is, is nog niet zeker.
Ik voegde ook nog wat toe aan een eerder bericht..

Vermoedelijk is wat Bert denkt aan de hand.
Zonder lopende DHCP Server op je Router krijgt je PC geen Ip in het subNet van je Router. Dat kun je met het handje voor elkaar krijgen op de PC, door die een IP te geven in dat subnet. Dan kun je wel inloggen op je Router.
Is wat ingewikkelder dan een na een Factory reset vanaf 0 te beginnen.
Kiest u maar.
Je hebt aardig wat tips gekregen hoe je je Router aan de praat kan krijgen met de ConnectBox in Bridge. Daar doe je niks mee, want de ConnectBox staat nog steeds niet in Bridge, lees ik nu. Waarom blijf je zo te werk gaan?

Als je bezig blijft met Router op Router en je stelt nog steeds dit soort vragen, dan moet je daar niet aan beginnen. Je moet daarvoor behoorlijk verstand van networks hebben, liet ik je al eerder weten. Dat lijkt onvoldoende het geval.

Ik denk dat het in jouw situatie maar het beste is, dat je een maatje gaat inschakelen om je ter pekke te gaan helpen. Hier gaat het zo te zien niet lukken.

Succes verder.
Gr Han
Hallo,
Na een kleine afwezigheid ben ik er weer en ik heb de berichten even vluchtig doorgenomen, maar zal dat morgen beter doen. Ik heb inmiddels van Ziggo een nieuwe CB gekregen, de vorige had dus inderdaad een probleem. Met geen mogelijkheid was het voor elkaar te krijgen dat ik mijn eigen router kon gebruiken (TP-Link trouwens). Enkele keren dacht ik ja, maar dat was maar kortstondig, want na een minuut of 15 verdween ie weer voor enkele uren. Over 2 á 3 weken ga ik kijken of het met de nieuwe CB wel wil (mijn vrouw heeft een klein bedrijfje en heeft die periode een goed werkende Internetverbinding nodig). Ik ga me even verdiepen hoe de verbinding met een kabelmodem werkt, bij KPN had ik de router zo aan de praat. Ik zal ook de reacties even goed doornemen.
Jullie horen nog hoe het verder gaat, in ieder geval bedankt voor de reakties.
Skillgannon
Omdat ik de vorige keer niet IN mijn router kon komen.
Reputatie 7
Badge +14
Omdat ik de vorige keer niet IN mijn router kon komen.
Zo'n antwoord bevestigt dat @hanh gelijk heeft; doe jezelf niet groter voor dan je bent. Een ieder hier in dit forum is van goede wil en wil iedereen helpen. Met zijn advies ben je naar beste weten geholpen.
Kijk het 1e antwoordt van efok daar heb ik wat aan. En toch is het adres wat ik krijg vreemd, want toen ik dit via KPN gebruikte kon ik dus alles gewoon instellen via het adres van de AC3200 zelf nml. 192.168.0.1 (het adres van de AC3200) en natuurlijk is het een adres uitgegeven door Ziggo, alleen ik vind het vreemd als ik dat adres intik dat ik dan op een site van Microsoft terecht kom. Verder vind ik het vreemd dat de vragen die ik stel aan de zgn. helpdesk van Ziggo bij ene Anne Ziggo terecht komen, de vragen die ik daar stel zijn vertrouwelijk gesteld, als de lui die daar werken dat door kletsen naar iemand die hier een woordje mag zeggen, als je dat wist dan had je mij ook een PB kunnen sturen i.p.v. iedereen hier te laten zien dat ik er geen verstand van hebt. Heb ik ook niet, maar aangezien ik er niet uitkom (want anders bleef ik niet door zeuren, ik ben nou eenmaal niet zo goed in netwerkgedoe), bleef ik dus door vragen, ook al vinden jullie dat ik eigenwijs zou zijn, want het goeie antwoordt zoals nu de eerste reaktie van efok zat er dus niet tussen. En dat jullie dan zgn. meer weten dat zal mij een biet zijn, ik blijf net zolang zoeken tot ik vind wat ik weten moet. (Je moest eens weten wat ik allemaal doorgespit heb en intussen geleerd heb)
Maar het is toch logisch dat ik steeds pissiger word vanwege het feit dat bij KPN alles prima liep en het hier maar niet wil lukken. terwijl ik met mijn vingers niet aan de instellingen van de AC3200 heb gezeten en als je dan van de meeste hier antwoorden krijg waar ik niet verder mee kom.
Dit was nu echt het laatste wat ik hier aan kwijt wil.
Nee, het is helemaal niet goed gegaan. Ik heb wel Internet, maar ik kan niet in de Connectbox komen en ik kan ook niet in mijn eigen Router komen. Ik heb 2 keer met Ziggo gebeld, de eerste die ik aan de lijn kreeg kon niet in de CB komen om naar de instellingen te kijken, zou mij een dag later terugbellen. Ik dacht, dit klopt niet, men moet dit toch aan de praat kunnen krijgen. Ik weer gebeld, een heel vriendelijk persoon, die mij van alles heeft uitgelegd, maar het ook heel vreemd vond dat het niet werkte en dat ik wel kon bellen via die CB. Hij zou in ieder geval proberen om mij weer Internet te geven. Dat is dus gedeeltelijk gelukt (zie hierboven). Toen ze bij Ziggo de CB hadden gebridged werd de verbinding verbroken en de CB werd eigenlijk opnieuw geïnstalleerd, maar toen hij bij de groene lampjes was aangekomen stokte het, de CB ging niet verder en nu nog steeds niet, van alles geprobeerd, maar verder gaat hij niet. Ik zelf denk dat de CB een beetje kapot is. Ik had met de helpdeskman afgesproken dat hij mij om half acht terugbelt om te vragen hoe het nu gaat. Ik hoop dat ik een andere Router kan krijgen, want zo schiet het ook niet op. Mijn Netwerk ligt er ook uit en WiFi doet ook niets meer, helaas.
Groet,
Skillgannon
Het enige wat ik vraag is welke handeling ik moet doen in de CB om dan in mijn eigen router te komen, daarna weet ik het zelf wel. De antwoorden op die vraag ben ik hier nog niet tegengekomen, alleen wat ik moet doen als ik in mijn eigen router zit, maar dat weet ik zelf wel. Als ik het wel wist dan vroeg ik het hier niet.
Skillgannon
Als de ConnectBox in Bridge staat dan gaat bekijken via:
http://192.168.178.100.1/
(In Router Mode is dat: 192.168.178.1)

Lukt dat?

Als ze van buiten niet naar je ConnectBox kunnen komen dan belooft dat niet veel goeds over je Internetverbinding.

Voor het verkrijgen van het WAN Ip van je eigen Router moet je DHCP instellen.

Meer kan ik nu ff niet voor je betekenen.

Han
Ik moet dit toch echt even er bij zetten, want ik lees nu dat stukje van ene haan. Ik heb alles wat ik heb (1 desktop-PC, 2 laptops, 3 i-padachtige apparaten, 2 x Nas van Synology en 1 van Netgear, 1 Zapptiplayer, 1 Xiaomiplayer, 2 TV's en een Onkyo Systeem en 3 smartphones hier in huis, allemaal zelf geinstalleerd en aangesloten en alles werkt nu prima. Alleen is het Wifisignaal van de AC3200 vele malen beter dan de CB en het onderlinge netwerkverkeer is met de AC3200 ook veel beter geregeld en dat zijn de redenen waarom ik gebruik wil maken van de AC3200 (en dus niet als Accespoint) Bij KPN moest ik in de Experiabox, deAC3200 een ipadres geven die buiten het bereik viel van de DHCPrange, via dat ipadres kreeg de AC3200 kontact met de Experiabox en daarna kon ik het zelf allemaal instellen. Hier heb ik het allemaal gedaan zoals gezegd was. De CB laten bridgen, mijn eigen router via Wan aangesloten op Lan 1 van de CB, toen kon ik op de AC3200 via een snelle instelling alles laten aansluiten en activeren, het advies wat gegeven werd, was om via Static aan te sluiten, prima, toen alles via die snelle aansluiting was gedaan kun je de aansluiting laten testen of het ook werkt. Bij mij kwam er uit. Mislukt, controleer of alles goed staat. Wan ip kan niet in hetzelfde subnet zitten als het Lan ip.
Het was op de volgende manier aangesloten: Dit staat dus op de AC3200:
IPadres: 217.121.201.26
Subnetmask: 255.255.254.0
Standaardgateway: 217.121.200.1
Primair DNS: 84.116.46.20
Secundair DNS: 84.116.46.21
De Connectbox is op de normale manier aangesloten.
Vandaar dat ik hier vraag wat moet ik doen want ik kom er niet meer uit.
En ga mij niet de les lezen want ik weet verdomde goed wat ik doe, alleen hier kom ik niet uit en ik wil mijn eigen Router gebruiken.
Via beide manieren niet te bereiken, maar het rare is dus dat ik wel Internet heb, dat is het enige wat het wel doet. Ik hoor later wel van Ziggo wat er nu precies aan de hand is, want daar ben ik wel erg benieuwd naar, hoe dit allemaal kan.
Skillgannon
@Skillgannon , zet je eigen router op marktplaats.
En ga door met je leven. 😉
Ok. Dit wordt even een partijtje worstelen met Ziggo. Het klopt niet.
Is de registratie van de ConnectBox wel ok?
Probeer factory reset, je weet maar nooit of dingen ineens op hun plek vallen.
Ik snap er ook geen zak van, als deze opmerking je nog een beetje kan opfleuren.
Het lijkt op domme pech. En je hebt 8 weken installatiegarantie. Daar moet iets mee te bereiken zijn.
Hou ons op de hoogte.
Han
Reputatie 7
En dat is nou precies wat ik bedoel, ik kan niet online komen. En ik had om een monteur gevraagd, maar Ziggo zei NEE. Dus weer dag Ziggo. Ik heb nog nooit zo'n waardeloze provider meegemaakt en dat heeft niets met eigenwijs te maken ...

Helaas. Er valt niks te monteren, dus onze monteur kan niets doen. Aansluiten van eigen apparatuur ondersteunen wij niet. Dat is geen service die onze monteurs bieden. Hier zou je wel een extern bedrijf voor kunnen inhuren. Het moet je ook lukken wanneer je onze adviezen precies opvolgt. Voor de mensen die meelezen: De modem in bridge (de modem staat nu niet in bridge) laten zetten. Daarna je eigen router een factory reset (deze stap is belangrijk om eerdere 'KPN' instellingen te wissen) geven. Daarna sluit je de router pas aan op de modem.

Je moet de eigen router niet op Static instellen, wanneer de modem in bridge staat is het essentieel dat je router automatisch - dus via DHCP - een IP adres krijgt. Dit was opgelost geweest met de factory reset. Waar lees je het advies om iets static in te stellen?

@Ronihd De problemen met het plaatsen van reacties komen de laatste tijd vaker voor 😞 Erg vervelend, zeker voor de mensen die lekker actief zijn op de Community. We hebben hier doorlopend contact over met de leverancier van de forum software. Dit soort ervaringen kun je goed kwijt in 'Over de Community' of stuur een mod een privébericht want het is wel off-topic.
Reputatie 1
Kijk eens naar mijn topic over dit onderwerp met gelijksoortige naam van ongeveer een maand geleden. Daarmee moet je het n.m.m. wel kunnen doen !
Bij de snelle instelling kan je uit meerdere varianten kiezen nml. automatisch, statisch en dhcp en nog wat. Via automatisch wordt er static uitgekozen en ik heb het ook al via dhcp gedaan, lees jij wel wat ik hierboven heb neergezet. Bij de AC3200 is er zodra die begint een soort snel keuzemenu, voor de rest lees wat hier een stukje boven staat. ik heb mijn router elke keer laten resetten zodra die gebridged werd, jullie denken zeker echt dat ik achterlijk ben of zo, ik ben echt niet dom hoor, al jullie adviesjes heb ik allemaal uitgeprobeerd met als uitkomst dat ik niet op internet kan komen en waarom, vertel het mij maar ik weet het niet. Hij is niet stuk want de paar keer dat ie het wel deed draaide alles en ineens was het internet weer verdwenen.
Je hebt internet, dat werkt dus.

Wat als je een kabel in je router stopt, je computer krijgt dan van je router een IP adres, dan kun je toch inloggen in je router.

Welk IP adres krijgt je computer en wat is het IP adres van je Router/Gateway?