1
Vraag
2
Reageer en help mee
Skillgannon

Level 5
  • 51Posts
  • 6Oplossingen
  • 7Likes

Eigen Router aangesloten op modem in Bridge

Hallo,
Ik ben nu 2 weken bij Ziggo en ik wil graag mijn eigen router gebruiken dit i.v.m. beter gebruik van mijn netwerkmogelijkheden. Bij vorige providers was het redelijk makkelijk om dit zelf te regelen, maar bij deze Connectbox is dit onmogelijk. Ik heb op dit forum best een hoop informatie gekregen, vooral over het feit dat er 2 verschillende Connectboxen zijn. Ik heb natuurlijk weer de verkeerde, want er zijn dus Connectboxen in gebruik waarbij jezelf het een en ander kan regelen betreffende bridge modus verandering. Ik las dat Anne Ziggo zou kunnen helpen met het verkrijgen van een goeie Connectbox waardoor ik dit zelf kan regelen, om de bridge modus te veranderen. Ik heb gezocht hoe ik mijn AC3200 kan gaan gebruiken, maar het lukt mij maar niet om zelf ipadressen te geven en al het andere wat erbij komt kijken om je eigen router aan te sluiten.
Ik dacht trouwens dat ik ergens had gelezen dat je je eigen router kan gaan gebruiken i.p.v. de router van Ziggo. Dat terzijde.
Ik hoop dat Anne Ziggo mij wil helpen om het voor elkaar te krijgen, dat ik dit allemaal zelf kan doen en dan ook graag hoe dit allemaal werkt bij Ziggo.
Alvast bedankt voor de eventuele hulp.
56 Reacties 56
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Chat met Ziggo, zij kunnen hem in Bridge zetten.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Serkan van Ziggo plaatste onlangs dit bericht:

Ik zal even wat duidelijkheid proberen te scheppen wanneer het modem wel/niet in bridge mode geplaatst kan worden en door wie.

Voorwaarden om zelf het modem in bridge mode te plaatsen


  • Je woont in het voormalig UPC gebied
  • Je modem maakt gebruik van een IPv4 connectie. (Geen DS-Lite of Full-DS)
In bovenstaande gevallen kun je de ConnectBox in bridge mode plaatsen.

Voor voormalig Ziggo klanten is dit niet mogelijk, zij moeten ten alle tijden het modem via de helpdesk in bridge mode laten plaatsen.
Skillgannon
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 6Oplossingen
  • 7Likes
Dat is jammer, want door bepaalde berichten hier met of zonder afbeeldingen erbij wordt (in ieder geval bij mij) de verwachting gemaakt, dat dit bij iedereen zou kunnen gebeuren, nogmaals ik begrijp het niet dat er zo'n onderscheid wordt gemaakt tussen voormalig UPC en Ziggo gebied (dat zou in deze moderne tijd toch niet mogen voorkomen)
Ik had gisteren al de Router laten bridgen door Ziggo, maar kwam er toen achter dat je daarna niets kan regelen bij de Connectbox, om bij mijn eigen Router dingen in te stellen.
Ik moest de Router dus weer laten terugzetten om toch datgene te doen wat noodzakelijk is en volgens mij is dat nu gelukt. Ik heb mijn eigen router een ipadres buiten het dhcpbereik van de Connectbox gegeven d.m.v. een vast macadres. Ik heb nu alles geregeld via mijn eigen router, die ik nu even verbonden heb via een Lanuitgang met de Connectbox als alles het naar mijn mening goed doet zet ik de verbinding met de Connectbox over naar de Wanuitgang en bel dan naar Ziggo dat ze de Router mogen bridgen. Heb ik het zo goed gedaan, zou iemand mij dat kunnen vertellen.
Bedankt,
Skillgannon
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik begrijp je ingewikkelde verhaal helemaal niet. Skillgannon

Als een modem in bridge gaat en staat, dan krijgt je router erachter een extern IP adres zonder beperkingen en zonder firewall een open verbinding met het internet dus.

Nu kun je in je eigen router alles instellen wat je maar wilt en hoe je maar wilt, IP range, je firewall, port forwards enz. enz. enz.
Het modem geeft alleen maar door en verder doet het helemaal niets meer en regelt helemaal niets meer.

"nogmaals ik begrijp het niet dat er zo'n onderscheid wordt gemaakt tussen voormalig UPC en Ziggo gebied (dat zou in deze moderne tijd toch niet mogen voorkomen)"

Dit waren in het verleden 2 verschillende bedrijven met 2 verschillende achterliggende technieken in allerlei stations.
Je kunt niet ineens technisch een half land ombouwen in allerlei kasten en stations.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Skillgannon
Als je een goed motief hebt om de AC3200 to combineren met een ConnectBox in Router Mode + meer dan gemiddelde netwerkkennis, dan kan je dat zo inrichten.
Dat doe je dan niet voor tijdelijk, maar voor permanent gebruik van zo'n opzet.
Een goed motief is: IPv6 via de ConnectBox Router Firmware kunnen gebruiken.

Als je toch naar Bridge Mode van de ConnnectBox wilt, waarom dan deze tussenstap?
Het is extra gedoe. Meteen de ConnectBox in Bridge Mode icm de AC3200 is easy does it.

Als je per se de AC3200 wilt voorbereiden voor een overgang van de ConnectBox naar Bridge Mode dan moet ie aangesloten worden op de WAN poort en op een goede manier worden geconfigureerd. Ik maak uit je verhaal op dat je hem nu hebt aangesloten op een LAN poort. Dat is niet goed.

Gr Han
.
Skillgannon
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 6Oplossingen
  • 7Likes
Ik weet dat het via de LAN poort niet goed is, maar op die manier kon ik wel in de AC3200 komen en bepaalde instellingen doen. Dit lukte mij niet toen ik Ziggo had gevraagd om de Connectbox te bridgen, want toen lukte het mij niet om in de AC3200 te komen. Want je zegt wel "easy does it", nou niet dus. Vandaar dat ik Ziggo gevraagd had om de Connectbox weer terug te zetten, nu kon ik dus in de AC3200 wel alles aanpassen, wat in de Bridge Modus niet lukte, nu alles goed ingesteld is, verbind ik de AC3200 via de WAN poort met de Connectbox en zou alles het goed moeten doen.
En ik wil de AC3200 gebruiken omdat ik dat een veel betere router vind dan die Connectbox. Ik weet wat ik doe, kon alleen geen contact krijgen met de AC3200 toen ik Ziggo dus vroeg om de Connectbox te bridgen, vandaar.
Groet,
Skillgannon
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Een Factory Reset en daarna een 'out of the box' install zou m.i hebben moeten werken met de ConnectBox in Bridge. Doet er verder niet toe.

Laat weten wat er gebeurde na de overgang in Bridge van de CB en aansluiting op de WAN poort van de AC3200. Ik hoop dat het meteen goed gaat.

Gr Han
Skillgannon
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 6Oplossingen
  • 7Likes
Nee, het is helemaal niet goed gegaan. Ik heb wel Internet, maar ik kan niet in de Connectbox komen en ik kan ook niet in mijn eigen Router komen. Ik heb 2 keer met Ziggo gebeld, de eerste die ik aan de lijn kreeg kon niet in de CB komen om naar de instellingen te kijken, zou mij een dag later terugbellen. Ik dacht, dit klopt niet, men moet dit toch aan de praat kunnen krijgen. Ik weer gebeld, een heel vriendelijk persoon, die mij van alles heeft uitgelegd, maar het ook heel vreemd vond dat het niet werkte en dat ik wel kon bellen via die CB. Hij zou in ieder geval proberen om mij weer Internet te geven. Dat is dus gedeeltelijk gelukt (zie hierboven). Toen ze bij Ziggo de CB hadden gebridged werd de verbinding verbroken en de CB werd eigenlijk opnieuw geïnstalleerd, maar toen hij bij de groene lampjes was aangekomen stokte het, de CB ging niet verder en nu nog steeds niet, van alles geprobeerd, maar verder gaat hij niet. Ik zelf denk dat de CB een beetje kapot is. Ik had met de helpdeskman afgesproken dat hij mij om half acht terugbelt om te vragen hoe het nu gaat. Ik hoop dat ik een andere Router kan krijgen, want zo schiet het ook niet op. Mijn Netwerk ligt er ook uit en WiFi doet ook niets meer, helaas.
Groet,
Skillgannon
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Als de ConnectBox in Bridge staat dan gaat bekijken via:
http://192.168.178.100.1/
(In Router Mode is dat: 192.168.178.1)

Lukt dat?

Als ze van buiten niet naar je ConnectBox kunnen komen dan belooft dat niet veel goeds over je Internetverbinding.

Voor het verkrijgen van het WAN Ip van je eigen Router moet je DHCP instellen.

Meer kan ik nu ff niet voor je betekenen.

Han
Skillgannon
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 6Oplossingen
  • 7Likes
Via beide manieren niet te bereiken, maar het rare is dus dat ik wel Internet heb, dat is het enige wat het wel doet. Ik hoor later wel van Ziggo wat er nu precies aan de hand is, want daar ben ik wel erg benieuwd naar, hoe dit allemaal kan.
Skillgannon
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Dit wordt even een partijtje worstelen met Ziggo. Het klopt niet.
Is de registratie van de ConnectBox wel ok?
Probeer factory reset, je weet maar nooit of dingen ineens op hun plek vallen.
Ik snap er ook geen zak van, als deze opmerking je nog een beetje kan opfleuren.
Het lijkt op domme pech. En je hebt 8 weken installatiegarantie. Daar moet iets mee te bereiken zijn.
Hou ons op de hoogte.
Han
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je hebt internet, dat werkt dus.

Wat als je een kabel in je router stopt, je computer krijgt dan van je router een IP adres, dan kun je toch inloggen in je router.

Welk IP adres krijgt je computer en wat is het IP adres van je Router/Gateway?
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Skillgannon , waarom als je je eigen router wil gebruiken, wil je nog iets in de Ziggo-router/modem instellen?

Groet, Gusto
Skillgannon
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 6Oplossingen
  • 7Likes
Ik wil niets instellen in de Ziggo CBrouter, maar omdat ik niet in mijn eigen router kan komen dacht ik, ik kijk even in de CB om te zien wat ik eraan kan doen, daarom dus. Hier in huis staan 2 laptops, 1 desktopPC, 3 Nasapparaten, 3 mediaspelers, 3 tablets en nog verschillende smartphones. Ik krijg Internet op 1 Laptop. Alle andere apparaten zijn niet te bereiken. Die ene Laptop waarop ik wel Internet heb heeft een voor mij totaal onbekend ipadres: 217.121.201.26 (dit is een adres van Microsoft), ook de default gateway (CB Router) heeft een vreemd ipadres: 217.121.200.1 Er zijn nog meer vreemde dingen.
Be rt, ik heb dus alleen via die laptop contact met Internet, maar ik kan niet in de CBrouter inloggen.
Ik heb vanochtend met Ziggo gebeld, bij hun staat alles goed wordt er gezegd, hij belt mij om 1 uur weer. Ik ga hem adviseren om mij een nieuwe Router toe te sturen, want op deze manier kom ik geen stap verder, er wordt van alles geprobeerd, maar niets werkt. Ondertussen zit ik al een week met een niet werkend systeem.
Wordt vervolgd,
Skillgannon
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat je laptop laat zien aan Ip adres en Default Gateway adres zijn externe Ziggo adressen.
Die kunnen niet anders op die laptop terecht zijn gekomen dan door hem op de ConnectBox aan te sluiten resp aangesloten te hebben gehad. Die staat toch in Bridge Mode nu?

Je eigen AC3200 Router, wat is dat eigenlijk voor merk?
Ik zie TP-Link en ASUS met dit Type nr. Dacht eerder dat het een ASUS is.

Sluit alleen je eigen Router met de WAN poort aan op LAN 1 van de ConnectBox.
Doe een factory reset. FF in het manual lezen, hoe dat kan zonder op de Router in te loggen.
Sluit vervolgens de laptop- aan op je Router & geef de laptop een Restart om aan een intern Ip te kunnen komen.

Dan moet alles volgens het Manual van je Router kunnen gaan lopen.
Gr Han
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
217.121.201.26 is het IP adres wat je van Ziggo krijgt, je externe IP adres.
Dus dat is goed.
Maar 217.121.200.1 is ook een IP adres van Ziggo.

Vreemd 2 externe IP adressen van Ziggo.
Ken jij een dergelijke situatie hanh

Of is het een zakelijk abonnement Skillgannon ?
Daar kun je meerdere IP adressen krijgen van Ziggo.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ja. Dat is normaal. Je Router krijgt een extern Ip in een Subnet van Ziggo.
Dat subNet heeft een Gateway adres om verder het Internet op te kunnen.

Je kunt het vergelijken met je eigen lokale IPv4 netwerk.
Daar is het iets simpeler. Gateway address en Ip van een systeem zitten in hetzelfde 192.168.178 subNet.
In de Ziggo wereld zit het wat ingewikkelder in elkaar. Je ziet dat het Gateway address alweer in een ander subNet zit (dat heeft ook weer een Gateway, etc).
Al doende ontstaat er een Route naar een host die je moet bereiken. Bv www.google.com.

Ok zo?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
hanh natuurlijk, ik zag de woorden "de default gateway" over het hoofd.
Dank voor de uitleg.:relaxed:

Dan is toch alles goed bij hem?
Staat de DHCP server wel aan op de eigen router?
Ik vermoed van niet.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Staat de DHCP server wel aan op de eigen router?

Nu misschien niet. Na Factory Reset beslist. Dat is dan maar het makkelijst. Wat ie allemaal uitspookt? No offence Skillgannon . Integendeel. We helpen elkaar hier.
Skillgannon
Vermoedelijk is wat Bert denkt aan de hand.
Zonder lopende DHCP Server op je Router krijgt je PC geen Ip in het subNet van je Router. Dat kun je met het handje voor elkaar krijgen op de PC, door die een IP te geven in dat subnet. Dan kun je wel inloggen op je Router.
Is wat ingewikkelder dan een na een Factory reset vanaf 0 te beginnen.
Kies u maar.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
hanh Ik heb nog wat toegevoegd hierboven.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic