marsdortmond

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

DNS servers wijzigen

Hi iedereen,

Ik wil graag mijn DNS servers wijzigen, waar kan ik dat doen in de instellingen van mijn modem? Ik heb de volgende gegevens: compal ch7465 - serienummer: deap73360cb3 maar kan in de instellingen op de modempagina nergens de DNS servers vinden (primary and secondary).

Heeft iemand een idee?

9 Reacties 9
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Ook voor mij langs gekoesterde wens. Bij alle oude Ubee modems kon het, nu niet meer. 

Nogal betuttelend van Ziggo, vindt ik.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @marsdortmond 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen. Je ziet niets over het hoofd. Zoals @Henno al aangeeft is het niet mogelijk om in de Connectbox de DNS servers aan te passen. Sorry!

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Hoi @marsdortmond 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen. Je ziet niets over het hoofd. Zoals @Henno al aangeeft is het niet mogelijk om in de Connectbox de DNS servers aan te passen. Sorry!

Als ik nou 1 euro in de maand erbij betaal, mag ik dan wel advanced features gebruiken zoals het vervangen van de DNS servers? 

privateer

Level 9
  • 302Posts
  • 11Oplossingen
  • 65Likes

Ik voeg me graag bij de mening dat dit gewoon een must have zou moeten zijn.

Verder is het ook onzin want het kost natuurlijk meer werk maar het aanpassen op je apparaten van een DNS server gaat Ziggo nooit tegenhouden.

 

Mijn ingeving zou zijn om een freeware DHCP server te installeren op een laptop of pc.

  1. Zet de dhcp van je ziggo router uit
  2. configureer jouw instellingen in de dhcp server dus bijvoorbeeld dns server
  3. zet de lease op oneindig
  4. een keertje aanloggen met je apparaten als je de instellingen wilt gebruiken en daarna ben je klaar.

Mocht de lease toch verlopen dan moet je hem even opnieuw starten. Verder is er in de meeste huizen wel een pc of laptop die altijd aan staat. Dus echt moeilijk is het niet om het te omzeilen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Verder is er in de meeste huizen wel een pc of laptop die altijd aan staat

Dat is nogal een aanname, redelijk ongefundeerd eerlijk gezegd. Het moet gewoon in de Ziggo router kunnen. 

Iets met Net neutraliteit en dergelijke meer.

privateer

Level 9
  • 302Posts
  • 11Oplossingen
  • 65Likes

@RoWi. 

 

Dat is nogal een aanname, redelijk ongefundeerd eerlijk gezegd. Het moet gewoon in de Ziggo router kunnen. 

Iets met Net neutraliteit en dergelijke meer.

 

 

Hallo RoWi,

Ja het hele punt van discussie is dat dit dus niet zo is het kan niet in bepaalde types van de Ziggo modem.

 

Er wordt gevraagd om oplossingen dus hier een mogelijke oplossing.

Ik ben niet helderziend hoeveel kennis iemand anders heeft als degene dat nog niet heeft verteld. Maar aangaande de vraag lijkt het mij geen persoon die er echt niks van begrijpt.

En dan is er natuurlijk dit forum waarbij we graag andere leden helpen als de mogelijkheid daar is.

 

De handelingen voor deze oplossing zijn:

  1. Download bestand.
  2. Pak het uit.
  3. Start de Wizard.
  4. Start het programma.

Klinkt dat al wat minder ingewikkeld?

 

Met vriendelijke groet.

 

 

Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes

Goedemorgen! Je zou natuurlijk ook gewoon het Modem van Ziggo in bridge kunnen (laten) zetten en dan een eigen router er achter die je naar hartelust kan instellen.

Groeten, Christiaan 

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
privateer wrote:

Ik voeg me graag bij de mening dat dit gewoon een must have zou moeten zijn.

Verder is het ook onzin want het kost natuurlijk meer werk maar het aanpassen op je apparaten van een DNS server gaat Ziggo nooit tegenhouden.

 

Mijn ingeving zou zijn om een freeware DHCP server te installeren op een laptop of pc.

Ook dat werkt bij een Connectbox (in router mode) niet betrouwbaar. In geval van dual stack IPv4 / IPv6 blijft de RA de IPv6- DS- servers opdringen (naast die je zelf ingegeven hebt) aan aan de clients / host die met DHCP-werken. Zie ook dit recente topic.

 

privateer

Level 9
  • 302Posts
  • 11Oplossingen
  • 65Likes

 

Hallo @marsdortmond,

Waarom zou je eigenlijk niet een eigen router willen gebruiken en de Ziggo router in Bridge laten zetten? Blijft in elk geval een makkelijkere oplossing.

Uitgelicht topic