MarcFR

Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

DNS server Ziggo

Hoi,

Tijd op internet gezocht maar helaas niet gevonden. Is er een lijst beschikbaar met de DNS servers van Ziggo?

Welke kan ik het best gebruiken?

Hoor het graag!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @MarcFR. Een dergelijke lijst is er niet. Simpelweg omdat er regelmatig zaken in veranderen en er niets is om aan vast te houden. Aan zo'n lijst zou je dus ook echt niets hebben.
Mag ik vragen waarvoor je dit precies zoekt? Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk. Je geeft aan dat je ooit "wat problemen gehad hebt met deze instellingen". Wat voor problemen en met welke instellingen precies? Wellicht kunnen we je daar beter mee helpen.

Bekijk in context

27 Reacties 27
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
DNS is regionaal nog wel eens verschillend.
Als je in je modem en/of router kijkt zou je je DNS servers moeten kunnen zien die je van Ziggo krijgt.
Waar en waarom wil je de DNS servers ergens invullen?

Als je in apparaten die je met de hand IP instellingen geeft vul je bij DNS servers 0.0.0.0 in en dan gebruikt het apparaat de DNS servers van het modem en/of de router.
MarcFR
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Vandaag nieuwe mediabox XL ontvangen en voorheen weleens wat problemen gehad met door Ziggo gevulde DNS server.

Nu:

DNS 1 staat op 192.168.192.1
DNS 2 op 0.0.0.0

Ziggo heeft toch gewoon algemene DNS servers?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
MarcFR
Gebruikt u de mediabox ook als modem?
MarcFR
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Jan F. Klopt!
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Mijn modem geeft: IPv4-DNS-servers: 213.46.228.196,  62.179.104.196
MarcFR
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Kwam zojuist deze tegen op internet:

1 - 212.54.40.25
2 - 212.54.44.54

Maar zijn deze actueel? Kan Ziggo hier antwoord op geven?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Je kunt als dns server ook gewoon het gateway adres van de modem nemen, in dit geval 192.168.178.1
Als Ziggo dan hun dns servers wijzigt zit je toch altijd goed.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hier in oud-Ziggo gebied:
89.101.251.229
89.101.251.228
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
U kunt natuurlijk ook Open DNS 208.67.222.222, 208.67.220.220 of de servers van Google 8.8.8.8, 8.8.4.4 gebruiken. Maar omdat u ze niet vanzelf krijgt, is het natuurlijk ook mogelijk dat de box nog niet geactiveerd is.

Als u nu naar de contactpagina gaat, krijgt u na enkele seconden een chat-mogelijkheid. Misschien kunt u daar verder geholpen worden.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
MarcFR wrote:
Kwam zojuist deze tegen op internet:

1 - 212.54.40.25
2 - 212.54.44.54

Maar zijn deze actueel? Kan Ziggo hier antwoord op geven?


Dat lijken me al oude, die van Jan F. en van mij zijn in ieder geval actueel in gebruik en worden automatisch in het modem ontvangen van Ziggo.

Heb je ook nog een los modem in gebruik en gekoppeld met de Mediabox XL?
MarcFR
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Jan F. Ik gebruik liever niet die DNS servers van Google/Open DNS. Ziggo geeft toch een wat vertrouwder gevoel

Deze instelling stond bij mijn vorige box ook al zo. Bij een kennis ook. Dus lijkt iets standaards?

Be rt Nee ik gebruik alleen de Horizon Box.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
MarcFR
Ik heb zelf geen mediabox XL, maar heeft u wel verbinding met het internet? Als dat het geval is, werkt het in ieder geval, met welke DNS dan ook.
MarcFR
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Jan F. Alles werkt gewoon maar omdat ik weleens problemen heb gehad met deze instellingen, zou ik het liever voor willen zijn.

Destijds werkte het ook, maar speelde het later opeens op.
MarcFR
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hier moet iemand van Ziggo toch wel antwoord op hebben?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Marc,

Waarschijnlijk krijg je deze week een reactie van een Ziggo moderator. Dit is namelijk een community waar klanten elkaar helpen en in het weekend zijn de moderators offline, vandaar dat de reactie nog even uitbleef.

Groet,
Evert
MarcFR
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Prima wacht ik nog even af.

Bedankt!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @MarcFR. Een dergelijke lijst is er niet. Simpelweg omdat er regelmatig zaken in veranderen en er niets is om aan vast te houden. Aan zo'n lijst zou je dus ook echt niets hebben.
Mag ik vragen waarvoor je dit precies zoekt? Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk. Je geeft aan dat je ooit "wat problemen gehad hebt met deze instellingen". Wat voor problemen en met welke instellingen precies? Wellicht kunnen we je daar beter mee helpen.
MarcFR
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Lycke Ziggo

Hmmmm oke, maar zoals onderstaand zijn al enige tijd actief?

1 - 212.54.40.25
2 - 212.54.44.54

Probleem was destijds dat het ip-adres van de Horizon box gevuld is bij DNS Server. Internet viel toen weleens weg. Opgelost na aanpassen van DNS server.

Nu heb ik nog geen last van wegvallen internet, ondanks dat IP-adres van Horizon box opnieuw gevuld is bij DNS. Maar mocht het wel problemen geven zou ik het weer aan willen passen, vandaar de vraag of er een lijst is van DNS servers van Ziggo. Van Google etc. gebruik ik liever niet.
Verwijderd account
Niet van toepassing
N.N. wrote:
Je kunt als dns server ook gewoon het gateway adres van de modem nemen, in dit geval 192.168.178.1
Als Ziggo dan hun dns servers wijzigt zit je toch altijd goed.

UPDATE:
ik lees dat je de Mediabox XL ( voorheen Horizon) ook als modem gebruikt in fUPC-regio, dan kun je ook het gateway-adres van het modemdeel van de box invullen als DNS-server, dan heb je altijd de juiste gegevens.

Uitgelicht topic