Beantwoord

Disney+ geeft melding 'Verbinding niet mogelijk'

• 13 september 2019
  • 45 Reacties
  • 14410x Bekeken

Toon eerste bericht

45 Reacties

Reputatie 7
Badge +35

• Welk merk en type modem heb je?
  • Werkt de modem op IPv4 of IPv6?
Hier via de woningbouw vereniging komt het zonder tussenkomst van een modem de muur uit (netwerkaansluiting).
IPv6 is not supported als ik de testen doe.

Helaas nog steeds last van.

Ziggo gaat altijd via een modem, andere providers ook trouwens.
Er ligt geen netwerkkabel helemaal van Ziggo tot in je muur.
Staat er geen kastje met lampjes op de plaats waar Ziggo het huis binnenkomt en waar de TV het huis binnen komt?
ik ben erachte gekomen dat het via VPN wel wil, alleen het streamen naar chromecast niet, dat omdat mijn chromecast niet via VPN gaat. misschien kan de app niet je definitieve locatie achterhalen en blokkeerd je app van Disney

• Welk merk en type modem heb je?
  • Werkt de modem op IPv4 of IPv6?
Hier via de woningbouw vereniging komt het zonder tussenkomst van een modem de muur uit (netwerkaansluiting).
IPv6 is not supported als ik de testen doe.

Helaas nog steeds last van.
Ziggo gaat altijd via een modem, andere providers ook trouwens.
Er ligt geen netwerkkabel helemaal van Ziggo tot in je muur.
Staat er geen kastje met lampjes op de plaats waar Ziggo het huis binnenkomt en waar de TV het huis binnen komt?

Nee, alle woningen in ons complex hebben geen eigen modem. Volgens mij zitten we via een zakelijk account op het Ziggo netwerk.

Maar na bovenstaande berichten kunnen we al concluderen dat het niet aan modemtype ligt.
Reputatie 7
Hallo iedereen,

Ik heb zelf natuurlijk ook Disney+ 😉 Op een gegeven moment kreeg ik een mail waarin het volgende stond: "Wanneer je wel Disney+ hebt aangeschaft via PayPal of als je Disney+ via de App Store of Google Play Store hebt gekocht, dien je nog één extra stap uit te voeren om te verifiëren waar je woont, zodat je ook toegang krijgt tot je eigen versie van Disney+. " Met een bank of creditcard betaling kon je die verificatie vervolgens doen. Wat zegt dit? Dat misschien ook de manier hoe je Disney+ hebt 'gekocht' invloed heeft en dat zij op de servers van Disney+ dus beoordelen of je wel of niet mag kijken.

Wat weten we
  • Type modem maakt niet uit. Het gaat dus niet mis in de modem.
  • Het werkt bij andere Ziggo adressen wel. Het gaat dus niet mis verderop in ons netwerk.
  • Even naar 4G switchen voor de verificatie en weer terug naar Ziggo is altijd een tijdelijke oplossing. Het gaat niet mis in ons netwerk, het kan een verificatie issue in Disney+ zijn.
  • Via VPN werkt het ook altijd. Misschien heeft Disney+ verificatie via een specifieke Ziggo IP range geblokkeerd?
  • Op de servers van Disney+ zitten controle systemen die je wel of niet toegang geven.
  • Het is een test periode van Disney+. Problemen zijn te verwachten. Het is gebruikelijk dat de testende app ontwikkelaar meer uitzoekwerk verricht dan te verwijzen naar een provider.
Vragen aan jullie:
  • Welke manier hebben jullie gebruikt om te verifiëren? PayPal, App Store, Play Store, of via een betaalpas?
  • Welke melding krijg je als je wifi helemaal uitschakelt, als er dus een verbinding probleem is? Als deze verschillend is dan is de eerdere melding dan is de eerste waarschijnlijk niet door een verbindingsprobleem veroorzaakt.
Ik heb met Paypal betaald en later via 4g een eenmalige bevestigingscode via mail ontvangen en ingevoerd in de Iphone-app. Ik heb nooit zo’n mail gehad om mijn lokatie te moeten bevestigen.
Ik snap gewoon niet hoe ik vrijdagmiddag wel Disneyplus kon kijken op de tv met een native app en sinds vrijdagavond opeens alleen via 4G en op geen enkel device bedraad of draadloos meer kon verbinden.
Op de TV blijft de foutcode 1017 en op IOS-devices is de foutcode 83.
Oh ja en bij mijn schoonouders thuis werkte het wel via mijn account...
Ik heb het geactiveerd via de App store.
Zonder WiFi en 4G is de foutmelding “Geen internetverbinding”. Normaal is de melding “Verbinding niet mogelijk”.

Met mijn VPN werkt het overigens niet. De test die ik heb gedaan:
  • Wifi, geen VPN: Werkt niet
  • Wifi, VPN: Werkt niet
  • 4G, VPN: Werkt niet
  • 4G, geen VPN: Werkt wel
Dus lijkt het inderdaad misschien aan de IP range check van Disney te liggen?
Op de laptop zonder problemen ingelogd (windows 10)
Op de PS4 heb ik de app van Disney verwijderd en opnieuw geinstalleerd na een aantal pogingen lukte het om aan te melden , dochter zit nu Frozen te kijken
Reputatie 7
Badge +35
Disney+ werkt hier op Android 9 Nokia 7.1 en op Windows 10 pro laptop.
Betaald met creditcard.
Reputatie 5
Badge +3
Hier werkt Disney+ op 4x Android 10 (telefoons), 2x Windows 10 (pc en laptop), 1x Linux Mint (laptop in Firefox browser). Op Unifi WiFi netwerk met Ziggo internet.

Betaalverificatie gedaan met iDeal.
Na veel andere dingen geprobeerd te hebben vandaag toch maar de tip van Be rt opgevolgd en mijn modem terug laten zetten op IPv4 en nu werkt alles wel!!! Blijf het vaag vinden dat dit nodig was, maar bij mij hielp het dus wel...
betaal verificatie gedaan met IDEAL.
mijn modem werk op IPv4

Met mijn VPN werkt het overigens niet. Ook de test gedaan:
  • Wifi, geen VPN: Werkt niet
  • Wifi, VPN: Werkt niet
  • 4G, VPN: Werkt niet
  • 4G, geen VPN: Werkt wel
overigens werkt mijn account overal op elk apparaat behalve thuis.
Reputatie 7
Badge +35
Na veel andere dingen geprobeerd te hebben vandaag toch maar de tip van Be rt opgevolgd en mijn modem terug laten zetten op IPv4 en nu werkt alles wel!!! Blijf het vaag vinden dat dit nodig was, maar bij mij hielp het dus wel...
@Jawijo Dank voor je bericht, dit kan mogelijk anderen ook helpen.
Zeer vaag, maar sinds vanavond bij weer eens een poging om in te loggen gebeurde het onwaarschijnlijke, het lukte! Niets aan de instellingen oid. gewijzigd! Nu op ontdekkingstocht. Dank voor alle positieve reacties en veel sterkte voor diegene waar het nog niet lukt! Blijf het proberen is mijn advies!
Zeer vaag, maar sinds vanavond bij weer eens een poging om in te loggen gebeurde het onwaarschijnlijke, het lukte! Niets aan de instellingen oid. gewijzigd! Nu op ontdekkingstocht. Dank voor alle positieve reacties en veel sterkte voor diegene waar het nog niet lukt! Blijf het proberen is mijn advies!

Hier ook sinds gisteren avond werkt het ineens, zonder iets te wijzigen. Lijkt me dat het probleem toch bij Disney ligt.
Reputatie 7
Klinkt als IPv6 Dual Stack/Dual Stack-Lite geneuzel bij Ziggo als het met IPv4 wel goed gaat.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo iedereen,

Ik heb zelf natuurlijk ook Disney+ 😉 Op een gegeven moment kreeg ik een mail waarin het volgende stond: "Wanneer je wel Disney+ hebt aangeschaft via PayPal of als je Disney+ via de App Store of Google Play Store hebt gekocht, dien je nog één extra stap uit te voeren om te verifiëren waar je woont, zodat je ook toegang krijgt tot je eigen versie van Disney+. " Met een bank of creditcard betaling kon je die verificatie vervolgens doen. Wat zegt dit? Dat misschien ook de manier hoe je Disney+ hebt 'gekocht' invloed heeft en dat zij op de servers van Disney+ dus beoordelen of je wel of niet mag kijken.

Wat weten we
  • Type modem maakt niet uit. Het gaat dus niet mis in de modem.
  • Het werkt bij andere Ziggo adressen wel. Het gaat dus niet mis verderop in ons netwerk.
  • Even naar 4G switchen voor de verificatie en weer terug naar Ziggo is altijd een tijdelijke oplossing. Het gaat niet mis in ons netwerk, het kan een verificatie issue in Disney+ zijn.
  • Via VPN werkt het ook altijd. Misschien heeft Disney+ verificatie via een specifieke Ziggo IP range geblokkeerd?
  • Op de servers van Disney+ zitten controle systemen die je wel of niet toegang geven.
  • Het is een test periode van Disney+. Problemen zijn te verwachten. Het is gebruikelijk dat de testende app ontwikkelaar meer uitzoekwerk verricht dan te verwijzen naar een provider.
Vragen aan jullie:
  • Welke manier hebben jullie gebruikt om te verifiëren? PayPal, App Store, Play Store, of via een betaalpas?
  • Welke melding krijg je als je wifi helemaal uitschakelt, als er dus een verbinding probleem is? Als deze verschillend is dan is de eerdere melding dan is de eerste waarschijnlijk niet door een verbindingsprobleem veroorzaakt.

Goedenmorgen allemaal!

Ik weet dat dit topic al wat ouder is maar ik loop sinds een paar dagen tegen hetzelfde probleem aan. Zodra ik de disney plus app open krijg ik de foutmelding verbinding niet mogelijk.

Ik heb een Arris connectbox met ds-lite, mijn disney+ is betaald met PayPal. En om terug te komen op de vragen van @Anne H Ziggo : als ik de WiFi uitzet kan ik kiezen wie er kijkt en dan laad de app vervolgens niet, ik krijg dan geen foutmelding. (4G ook uit).

Ik loop tegen dit probleem aan op mijn Samsung tablet (galaxy A 10.5 2019 Android pie), op een Nokia 5.1 en 7.1+ (beide Android pie) en een ipad. Op de laptop en Pc werkt het prima.

De tijdelijke oplossing om eerst via 4G te gaan werkt gelukkig wel.

@rhendriks
Reputatie 7
Hallo @rhendriks, bedankt voor je test met het uitzetten van wifi (en 4g ook uit). Dan heb je geen helemaal verbinding en wel een andere melding. De eerst melding geeft dus iets anders aan dan een internet probleem. Dit kan er op wijzen dat het niet met de internetverbinding maar met de Disney account server heeft te maken, of met een blokkade op bepaalde IP adressen bij Disney. Ik hoop dat anderen die meelezen al een goede tip voor je hebben hoe je dit moet aanpakken. Vraag Disney ook eens of zij Android Pie wel ondersteunen.
Reputatie 7

Hallo iedereen,

Het is stil in dit topic. Zijn deze meldingen spontaan verdwenen? Dan was het iets aan de kant van Disney. Aan deze kant zijn namelijk geen wijzigingen doorgevoerd.

Nee helaas niet. Na contact te hebben opgenomen met Disney+ klantenservice hebben zij ook nog iets uitgeprobeerd, maar dat had ook niets geholpen.

Uiteindelijk heb ik dus na de proefperiode ook maar gelijk opgezegd.

Reageer